تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۴۴۹۷۷۱
با تلاش هیئت جوانان حسینی و قرارگاه جهادی پیشرفت منطقه‌ای حضرت ولیعصر (عج) بنیاد احسان ستاداجرایی فرمان امام (ره) بهمئی:

برگزاری کارگاه‌های آموزشی شناخت فرصت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی

۰
کبنا ؛کارگاه های آموزشی شناخت فرصت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی به همت هیئت مذهبی جوانان حسینی، با حمایت قرارگاه جهادی پیشرفت منطقه‌ای حضرت ولیعصر (عج) بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در شهرستان بهمئی با هدف آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و بیان فرصت ها و آسیب‌ها و راهکارهای کاربردی با حضور برادران و خواهران در مسجد امام حسین(ع )برگزار شد.
مسئول قرارگاه جهادی پیشرفت منطقه‌ای حضرت ولیعصر (عج) بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شهرستان بهمئی، نسبت به ضرورت آشنایی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان با فضای مجازی و محیط رسانه و وظایف ایشان در مقابله با آسیب های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی توضیحاتی ارائه داد.
سلمان تاج الدینی صحبت های خود را با بیان حدیثی از امام صادق علیه السلام آغاز کرد و گفت: اَلعالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِسُ؛آن کس که به زمان خویش دانا و آشنا باشد، شبهات به او هجوم نمی آورند.
مسئول قرارگاه جهادی پیشرفت منطقه‌ای شهرستان، با اشاره به سه رویکرد در فضای مجازی افزود: اولین رویکرد؛ رویکرد سلبی است که همراه با نفی و تحریم است و نتیجه آن ترسیدن و فرار کردن از این فضا است و رویکرد دوم حرکت پرشتاب و چشم بسته و بدون آگاهی در فضای مجازی است که این موجب آسیب می شود و متاسفانه این همان چیزی است که امروزه در جامعه ما جریان دارد.
و اما رویکرد سوم در فضای مجازی، حرکت با آگاهی و برخورد فعالانه در این مسیر خطرناک است، که نتیجه آن فعالیت هدفمند و با برنامه ریزی می باشد و این مورد مطلوب یک جامعه ایده آل است. البته لازمه این رویکرد سوم آشنایی با سوادرسانه و فضای مجازی است.
تاج الدینی با اشاره به رویکرد سوم به تعریف سواد فضای مجازی پرداخت و گفت: چندین مورد از فایده های شبکه های اجتماعی از جمله کم هزینه تر شدن ارتباطات و امکان تبادل اطلاعات در حجم گسترده با استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد.
وی افزود: در کنار همه فایده های شبکه های اجتماعی, آسیب هایی هم وجود دارد که باید ازعلم سواد رسانه و فضای مجازی برای کاهش آسیب های آن استفاده کنیم و از جمله آسیب ها، اعتیاد به فضای مجازی است، و کلمه اعتیاد در فضای مجازی یک معنای حقیقی است زیرا اثر حقیقی آن کاملا حس می شود.
تاج الدینی با بیان اینکه باید تمامی ظرفیت ها در این قرارگاه استفاده بشود، گفت: تا زمانی که بحث شناسایی منطقه به پایان برسد وفاز عملیاتی در تمام زمینه های فرهنگی، اشتغال، عمران، کشاورزی و... رسما شروع شود، این جلسات با هدف حل مسائل و مشکلات اجتماعی محلات آسیب پذیر با استفاده از ظرفیت مردم ساکن محلات تشکیل شده و امید داریم اتفاقات مثبت و تحول گرایانه‌ای توسط هیئات مذهبی در محلات را شاهد باشیم.
در پایان گفته می‌شود: اولین نشست کارگاه آموزشی سخنوری و فن بیان با حضور استاد بهدار پور و دومین نشست با موضوع کارگاه آموزشی فرصت ها و آسیب های فضای مجازی دکتر رحمان اکبری ویژه برادران و خواهران ازجمله کارگاه های آموزشی‌ست که در طرح تابستانه شهید نوروزی به همت  هیئت مذهبی جوانان حسینی وحمایت قرارگاه جهادی پیشرفت منطقه ای حضرت ولیعصر (عج) بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شهرستان، در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1