تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۱۲
کد مطلب : ۴۴۹۲۳۴
با حضور مردم و مسئولان

برگزاری یادواره شهید شاخص شهرستان لنده، شهید محمد زکی نژاد+تصاویر

۰
کبنا ؛یادواره شهید محمد زکی نژاد ، شهید شاخص سال 1401 شهرستان لنده با حضور اقشار مختلف مردم و ادارات و نهادهای دولتی این شهرستان برگزار شد .


به گزارش کبنا نیوز؛ جلال دانش  فرماندار شهرستان لنده در این مراسم گفت :  ابتدا از عوامل برپایی این مجلس معنوی و سپاه پاسداران که همیشه حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و با اطاعت از امر ولی امر مسلمین جهان برای زنده نگهداشتن یاد شهدا و رساندن پیام شهدا تلاش میکند تشکر میکنم، در واقع این مراسم برپا می شود تا پیام شهدا و سبک زندگی شهدا و نگاه شهدا به نسل جدید منتقل شود و برای نسلی که تاریخ دفاع مقدس را لمس کردند و بودند هم تذکر و یادآوری باشد. 

دانش افزود : همه وصایای شهدا سرشار از معرفت ،  معنویت ، عرفان ،سیر و سلوک و نکات برجسته ای است که باید برای ما و جوان و نوجوان امروز الگو باشد و هدف برگزاری این مراسمات هم این است که ما قهرمانان ملی خود را بشناسیم و از سبک زندگی و جهان بینی توحیدی که  متاثر از آموزه های عرفانی ، توحیدی و سیاسی حضرت امام آموخته بودند ما هم آنها را به عنوان الگوی موفق و آبروی محله و نظام اسلامی و کشورمان در نظر بگیریم و راه و روشمان را بر آن اساس بنا کنیم    .  وصیت نامه شهدا را که بررسی کنیم هر کدام یک نکته اساسی و کلیدی مشترک دارند؛ یکی شناخت دقیق نسبت به وضع حاکم بر محیط بین الملل و دوم معرفت نسبت به اندیشه ی والا و جهانبینی توحیدی حضرت امام (ره) بود. 

فرماندار لنده تصریح کرد : شهدای ما و شهید بزرگوار زکی نژاد با این دو ویژگی و خصیصه  به عرصه جهاد ورود کرده و افتخار آفریدند. او در وصیتش نکاتی بیان کرده  و بعد خواهش می کند برای رضای خدا به این وصیت ها عمل کنید.

  جلال دانش از وصیت نامه شهید والامقام نکاتی را برشمرد و گفت  : شهید زکی نژاد در وصیت نامه اش راجع به امام (ره)  می فرماید که امام نوری است که در دریایی از ظلمت شروع به تابیدن می کند و ان شاءالله دنیا را به سوی نور سوق خواهد داد . اوامر این امام را روی چشمان خود بگذارید و حواستان باشد مقابل خط امام قرار نگیرید که خوار و زبون خواهید شد. این معرفت شهید نسبت به امام و شناخت وضع حاکم بر دنیا و محیط بین الملل در این یک جمله که همه مطالب را رساند متبلور هست. اولا  دنیایی که هم در اندیشه های امام و هم رهبر فرزانه انقلاب توسط انسانهایی به شکل وحشتناکی اداره می شود که متاثر و شاگرد شیاطین هستند و نگاههای غیرتوحیدی و غیر انسانی  و اعمال انها در محیط بین الملل و در منطقه ما روا  داشتند که یکی قتل و عام ملت ما توسط انگلیسی ها و در سایر ملتها همین رویه ساری و جاری بود. 

دانش خاطرنشان کرد : امام آمد که این فضا را بشکند، فضایی حاکم که پر بود از تحقیر و غارت منابع ملتها ،کشتار وسیع در اقصی نقاط دنیا از الجزایر تا عراق و سوریه فعلی و شامات و همه مناطقی که تحت ظلم و سیطره آنها بود تا مقاومت ملتها  را بشکند و در این فضا بود که امام آمد و در وصیت نامه شهید می خوانیم که در چنین دنیایی امام آمد که مارا راهی نور کند و از ظلمت و تاریکی ستم و بردگی و اسارت تاریخی نجات دهد.

فرماندار لنده تاکید کردند: یکی از انوار نورانی و ویژگی های برجسته ای که امام به یادگار گذاشت و میراث فرهنگی و گرانبهای حضرت امام هست فرهنگ مقاومت و استقامت هست که در سبک زندگی ملت های منطقه جاری ساخت. 

وی افزود : مستکبرین می خواستند که  با فضایی که از رعب و وحشت ناشی از هیمنه پوشالی که از خودشان در جهان و منطقه  صادر کرده بودند کسی جرأت نکند در مقابل مستکبرین عالم چه در شرق و چه در غرب به رهبری ایالات متحده قد علم کند اما امام در وصیت نامه اش  فرمودند که ما آمدیم اساس این نظم را به هم بریزیم ؛ روحیه مقاومت وسازش ناپذیری و تسلیم نشدن مقابل ظلم و غارت را امام  با مکتب توحیدی و متاثر از نهضت عاشورا به ارمغان اورد ،و امام در مکتب خودش چنین شهیدانی را تربیت کرد که مقابل ظلم و ستمی که تا پیش از انقلاب اسلامی بر ملتها روا داشتند بایستند و مقاومت کنند. بنابراین باید ما این میراث گرانبهایی که امام برای ما به یادگار گذاشت و به سایر ملتهای آزادیخواه هدیه کرد در سبک زندگی شهدا که میراث دار حقیقی حضرت امام هستند جست و جو بکنیم و در این یادواره ها به نسل های جدید معرفی کنیم.

جلال دانش ابراز کرد :  همین یک نکته را از وصیت نامه شهید زکی نژاد عزیز یاد بگیریم و دنبال کنیم وحداقل سخنرانی رهبر معظم فرزانه انقلاب در سال 98 را در سالگرد رحلت امام که ویژگی های برجسته حضرت امام را  فرهنگ مقاومت و استقامت دانستند را اگر بررسی و جست و جو کنیم و متوجه شویم ، همه سختی های مسیر برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و ظهور امام زمان عج را خواهیم پذیرفت و منطق حکم می کند که اگر ملتی بخواهد به سوی آزادگی و تعالی پیشرفت حرکت کند،گر به سوی کعبه خواهی زد قدم ، سرزنشها گر کند خار مغیلان غم مخور؛ بالاخره برای رسیدن به قله عزت ، استقلال و آزادی باید دشواریهای مسیر را هم پذیرفت. 

ملتی که بر اساس شایستگی خود مقاومت کرد ودستآوردهای عظیمی را ایجاد کرد و این پیروزی ها در شرایط عادی به دست نیامد و در دشواری بود و نکته مهم هم همین است. از ابتدای انقلاب تا حالا در تحریم و ظلم هایی بودیم که از سوی دشمنان ومستکبرین به سوی ملت ما  روانه شد اما همچنان پله های ترقی را طی می کنیم. 

جلال دانش با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد : ما نباید متاثر از غوغاسالاری و پروپاگاندای رسانه ای و لجن پراکنی دشمنان دچار یأس شویم و سرشار از امید باشیم و آنها هم می دانند کمیته های تحلیل و بررسی آنها این را به خوبی دریافتند که  ملت ایران پله های ترقی را به سرعت طی می کند و خواهد کرد. 
افق و چشم انداز شهدا به ما این نوید را می دهد که آینده از آن انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران است.

شهید محمد زکی نژاد در سال 1344 در خانواده ای مذهبی در روستای مونه از شهرستان لنده به دنیا آمد. در سال 1353 روانه مدرسه شد و تا مقطع راهنمایی تحصیل کرد. با پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ در تاریخ 03/02/1362، به عضویت رسمی سپاه درآمد. بعد از اتمام دوره آموزشی به مدت 140 ماه در تیپ المهدی به خدمت مشغول بود. سرانجام در تاریخ 27/11/1364 در منطقه عملیاتی والفجر 8 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1