تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۴۴۹۰۸۸
معاون سازمان بازرسی کل استان کهگیلویه وبویراحمد:

ترک فعل بر اساس قوانین و مقررات جرم یا تخلف محسوب می شود

۰
کبنا ؛معاون سازمان بازرسی کل استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: نظارت درون دستگاهی و شفاف سازی نقش مهمی در سالم سازی محیط اداری دارد که باعث تقویت قانونمندی در سیستم و پاسخگویی خواهد بود.
به گزارش کبنا، معاون سازمان بازرسی کل استان کهگیلویه وبویراحمد در جمع کارکنان اداری  اداره کل آموزش وپرورش استان ضمن تبریک میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام  گفت: آموزش وپرورش ، فرهنگ و امنیت  پایه و قوام هر جامعه ای هستند  که در این میان آموزش وپرورش نقش اصلی را دارد.
وی همچنین به جایگاه و اهمیت نقش و تاثیر اموزش و پرورش در خانواده ها و به تبع آن بر جامعه اشاره و اظهار داشت هر اقدامی از طرف جامعه فرهنگیان بر خانواده ها تاثیرگذار خواهد بود.
سید نواب دانشی  با بیان راهکارهایی برای ارتقا سلامت اداری افزود: اگر افراد در مسئولیت‌های اداری با وظایف و قوانین و مقررات آشنا  باشند و در چهارچوب قانون حرکت کنند شاهد انحراف و شکل گیری فساد در جامعه  نخواهیم بود .
دانشی، مقابله با فساد را نیازمند حرکت تیمی در هر سازمانی عنوان کرد و گفت: عدم شناخت از وظایف و مقرارت منجر به بروز فساد اداری خواهد شد که لازم است در تمام رده های کاری در ادارات افراد توجیه شوند تا شاهد محیطی سالم و مبتنی بر قوانین باشیم.
وی افزود: مطالعه و اشراف بر شرح وظایف اداری، مطالعه قوانین مرتبط با حوزه کاری و آموزش و تربیت نیرو های توانمند از مهمترین راهکارهای ارتقای سلامت اداری است.
معاون سازمان بازرسی کل استان کهگیلویه وبویراحمد از آمادگی این سازمان جهت مشاوره و همکاری در موضوعات کاری برای جلوگیری از بروز فساد در سیستم اداری خبر داد و گفت: در سازمان بازرسی دنبال مچ گیری نیستیم و با آگاهی بخشی و پیشگیری قطعا می توانیم زمینه های بروز فساد در دستگاهها را بخشکانیم.
وی با بیان اینکه هر گونه فعل و یا ترک فعل منجر به فساد بر اساس قوانین و مقررات تخلف اداری و یا جرم محسوب می شود گفت : نظارت درون دستگاهی و شفاف سازی که توسط واحدهای مسئول از جمله حراستها، بازرسی ها و وظایف نظارتی مدیران بر اساس ماده ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری و مواد ۱۳ تا ۱۵ قانون ارتقا سلامت نظام اداری محقق می شود، نقش مهمی در سالم سازی محیط اداری دارد که باعث تقویت قانونمندی در سیستم و پاسخگویی خواهد بود.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تیرماه ۱۳۸۸ در دیدار رییس قوه قضاییه و معاونین در خصوص رابطه قانومندی و ایداد عدالت، بیان داشت: بنا به فرمایش معظم له در همه‌ی قضایا - قضایای فردی، قضایای اجتماعی - اگر قانون ملاک عمل باشد، عدالت تامین می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1