تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۴۴۸۱۱۵
در بازدید از مجموعه پرورش ماهی در پاتاوه مطرح شد؛

تدوین کتابچه حمایت از سرمایه‌گذاران در کهگیلویه و بویراحمد/ روایت دردناک استاندار از مانع‌تراشی دولتی‌ها

۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنجره واحد برای حمایت از سرمایه‌گذاری در استان ایجاد می‌شود تا پیچ و خم‌های سر راه سرمایه‌گذاران برداشته شود.
سید علی احمدزاده در بازدید از مجتمع ۱۸ هکتاری پرورش ماهی خاویار ده‌شیخ بخش پاتاوه شهرستان دنا گفت: برنامه داریم از مجتمع‌های حوزه کشاورزی گاوداری‌ها، دامداری‌ها، مجتمع شیلات و آبزیان بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات این حوزه قرار بگیریم که استارت این کار را از مجتمع ۱۸ هکتاری در منطقه ده‌شیخ زدیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در این مجتمع ماهیان خاویاری پرورش داده می‌شود، گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید این مجتمع ۴۰۰ تن است و در صورتی که سرمایه‌گذار حمایت شود به دو هزار تن افزایش و برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه تولید ماهیان خاویار ارزآوری خوبی برای استان به همراه دارد و مقصد ماهیان خاویار کشورهای عربی و اروپایی است، افزود: بخشی از مشکلات سرمایه‌گذار این مجتمع  معارضات محلی و بخشی کم توجهی بخش دولتی است، برنامه‌ریزی کردیم کارگروه مربوطه در استانداری تشکیل و تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران از جمله سرمایه‌گذار این مجتمع آبزی‌پروری حمایت شوند.
احمدزاده با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن ۱۰ درصد آب کشور و آب و هوای مناسب دارای استعداد‌های خوبی برای پرورش آبزیان است، افزود:  ماهیان تولید شده در این منطقه از استان کهگیلویه و بویراحمد همپای محصولات تولید شده دریایی در شمال کشور است.
وی با بیان اینکه یکی از زمینه‌های ایجاد اشتغال حوزه کشاورزی است که متاسفانه این بخش به خوبی دیده نشده گفت: در صورتی که از سرمایه‌گذاران حمایت و تولید خوراک دام انجام شود می‌توانیم به قطب بزرگ آبزیان تبدیل شویم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این استان رتبه سوم در تولید آبزیان را در اختیار دارد عنوان کرد: در صورت دلسوزی مسئولان و همراهی مردم می توانیم رتبه اول در تولید آبزیان را داشته باشیم لذا با ایجاد پنجره واحد به فکر حمایت تمام قد از سرمایه‌گذار هستیم و در بخش مردمی بنا داریم تسهیلات فراهم کنیم و در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهیم.
استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات فراوان در حوزه تولید آبزیان عنوان کرد: استان رتبه سوم کشور را در اختیار دارد اما زنجیره تولید در استان فراهم نیست و بخش دولتی همپای بخش خصوصی پای کار نیامد فقط مجوزی به سرمایه‌گذار دادند که کار انجام شود اما مشکلات دیده نشد به همین دلیل سرمایه‌گذار انگیزه خود را از دست داده لذا این اراده وجود دارد که مسئولان پای کار بیایند و از سرمایه‌گذاران حمایت کنند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات فراوان در بخش دولتی و سنگ‌اندازی پیش پای سرمایه‌گذار گفت: فرهنگ حمایت از سرمایه‌گذار در استان نهادینه شود و آنهایی که مشغول کار هستند مشکلاتشان را حل و روند کار را برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند تسهیل کنیم  و این پیچ و خم‌های ادارات حذف شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پنجره واحد سرمایه‌گذاری ایجاد و کتابچه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان تدوین می‌شود تا سرمایه‌گذار دچار پیچ و خم‌های اداری نشود که این چنین وضعی را در استان داریم، افزود: برای یک کار فرهنگی فاخر که قرار است در  استان انجام شود می‌خواهند یک میلیارد تومان از یکی از بانک‌ها تسهیلات بگیرند اما بانک ۸ ضامن خواسته که یک فاجعه است تازه می‌گویند قبلا  بانک ۱۷ یا ۱۸ ضامن می‌خواست با این شرایط اصلا نمی‌شود کار کرد باید در یک ایل دنبال ۱۸ ضامن بگردی که چنین مواردی دردناک است.
احمدزاده با بیان اینکه مشکل در بخش دولتی بیشتر است، گفت: بانک‌ها را تحت فشار قرار دادیم تا تغییر رویه دهند و این گیرهای اضافی را بردارند البته به این معنا که سرمایه آنها باز نگردد نیست.

وی بیان کرد:  بزرگترین تضمین بانکی خود این مجتمع‌ها هستند برای مثال در این مجتمع ۱۸ هکتاری ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده این بزرگترین و بهترین تضمین است، با این سخت‌گیری مشکلی که از استان حل نمی‌شود هیچ، مشکلی هم به مشکلات اضافه می‌شود.
وی با بیان اینکه این چنین موارد باعث شده از تولید و  اشتغال پایدار  عقب بمانیم، گفت: مسئولان پای کار آمده‌اند  مردم هم خود را به مسئولان برسانند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از مجتمع ۲۵۰۰ راسی گاوداری در منطقه توت‌نده بازدید کرد و با اشاره به اینکه تولید روزانه شیر این واحد ۴۵ تن است، افزود: تولید روزانه شیر در گاوداری‌های استان ۱۱۰ تن است  که ۸۵ تن در استان مصرف می‌شود و مابقی به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.
احمدزاده با اشاره به اشتغال ۸۰ نفری این مجتمع گاوداری گفت:  خوراک دام کارخانه در استان تولید می‌شود اما بخشی از علوفه در خوزستان و  چهارمحال و بختیاری تامین می‌شود که جهاد کشاورزی بستر را فراهم کند تا علوفه مورد نیاز این مجتمع در خود استان تولید شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مجتمع بزرگ و جدید در دستور کار است افزود:  در منطقه مارگون مجتمع گاوداری ۶۰۰۰ راسی احداث خواهد شد، ضمن اینکه متقاضیان در این حوزه تسهیلات دریافت می‌کنند.
احمدزاده با اشاره به طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها عنوان کرد: خوشبختانه این مجتمع در تولید نهادهای دامی مشکل آنچنانی ندارد، خوراک دام تامین شده است البته جهاد کشاورزی باید نظارت کند تا چنین واحدهایی زمین نخورند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

هشدار «اتحاد ملت» به دولت

هشدار «اتحاد ملت» به دولت

حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت در واكنش به برنامه‌ دولت در خصوص رهاسازي قيمت‌ها، بيانيه‌اي انتقادي ...
قوای سه‌گانه شفاف می‌شود

قوای سه‌گانه شفاف می‌شود

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني، گزارش کميسيون امور داخلي کشور و شورا‌ها در ...
نمایشگاه عکس با آثار جمعی از عکاسان کهگیلویه و بویراحمدی افتتاح شد

نمایشگاه عکس با آثار جمعی از عکاسان کهگیلویه و بویراحمدی افتتاح شد

به مناسبت دهمين هفته فيلم و عكس، نمایشگاه عکس با آثار جمعی از عکاسان استان کهگیلویه و ...
1