تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۹
کد مطلب : ۴۴۸۰۱۶
به همت فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد؛

جشنواره بزرگ فرهنگ و هنر دنا در سی‌سخت با حضور کورش اسدپور / لبخند دنانشینان با خلاقیت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد پس از ۵ سال / تقدیم یاریار اصیل بهمئی به مدیرکل ارشاد در روز خوب دنا توسط شهریار کریمی

۳
کبنا ؛
جشنواره فرهنگی و هنری دنا به مناسبت 25 اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان و ادبیات فارسی با حضور امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی و امنیتی استانداری و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در تپه باستانی قلات شهر سیسخت برگزار شد.
به گزارش کبنا، امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره اظهار داشت: از خواهران و برادران ارزشمندی که دعوت فرهنگ و ارشاد اسلامی را پذیرفتند صمیمانه تشکر می‌کنم.
وی گفت: این شور و نشاط مردم سیسخت، از همین ابتدای کار این تعهد را برای بنده ایجاد کرده که به برنامه‌های فرهنگی و هنری سیسخت و دنا بیش از پیش توجه شود.
وی اضافه کرد: از جناب اقای هاشمی مهر معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد که دعوت ما را پذیرفتند و همواره در برنامه و جشنواره‌های فرهنگی و هنری حضور یافته‌اند و مجموعه همکاران و مسئولینی که در این جشنواره حاضر شده‌اند، تشکر می‌کنم.

درخشان افزود: از آقای کورش اسدپور که از مفاخر هنری خطه زاگرس و قوم لر هستند و از استاد شهریار کریمی و سایر هنرمندان عزیزی که از استان کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های همجوار حضور یافتند، صمیمانه سپاسگزارم.
در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: فزهنگ و هنر در این شهرستان مورد توجه مردم است و فرهنگ و هنر همواره در ذات و پیشینه مردم این ایار بوده است و خوشحالم که امروز در این جمع حضور پیدا کرده‌ام.
وی گفت: امرزو روز گرامیداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فرودسی است.
درخشان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف ما از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری با حضور مردم در فضای باز، توجه بیش از پیش به برنامه‌های فرهنگیِ مردم‌محور است.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی و هنریِ مردم‌محور از سیاست‌های فرهنگیِ دولت است، گفت: قابلیت‌های هنریِ هنرمندان این منطقه باید در خدمت مردم و برای مردم باشد؛ چرا که فرهنگ اصالتاً و ماهیتاً در حضور بروزِ مردم معنا پیدا می‌کند. لذا در صدد هستیم برنامه‌های فرهنگی و هنری را از این به بعد بیش از پیش در دستور کار جدی قرار دهیم.
در ادامه این جشنواره، امام جمعه شهر سیسخت و سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به ایراد سخنانی پرداختند. هاشمی با تشکر از درخشان مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد گفت: با حضور درخشان برنامه‌های فرهنگی و هنری، شور و نشاط بسیاری پیدا کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش، گریزی به اراده دولت سیزدهم در مورد اجرایی کردن تک‌نرخی کردن ارز و عادلانه‌سازی یارانه‌ها زد و گفت: یکی از سخت‌ترین و بزرگترین جراحی‌های اقتصادی پس از انقلاب در دولت سیزدهم انجام شد.
وی با اشاره به کار بزرگ دولت رئیسی در خصوص یارانه‌ها گفت: عادلانه‌سازی یارانه‌ها باعث می‌شود، قاچاق کاهش یابد و دست دلالان ارزی کوتاه شود.  
گفتنی است جشنواره فرهنگی و هنری دنا که هنرمندانی از استان کهگیلویه و بویراحمد همچون کورش اسدپور و شهریار کریمی و هنرمندانی از دیگر استان‌ها در آن حضور داشتند، با استقبال مردمی قابل توجهی روبرو شد و تا پاسی از شب ادامه داشت و با وجود تاریکی هوا، مردم کماکان حضور داشتند و شور و نشاط مردمی به چشم می‌خورد.
در این جشنواره، شعرخوانی، ورزش پهلوانی زورخانه‌ای، شاهنامه‌خوانی و سایر برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا شد.
یادآور می‌شود فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با حضور امین درخشان، جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی را تاکنون اجرا کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمدولایی
Iran, Islamic Republic of
آفرین به مدیر خوب ارشاد (((به این میگن کار ))) نه (((بروی تهران که ارق زبانی دارند مسعولان آنجا ::که اصلا اجازه هنر نمایی ندهند ))))) هرچند رسانه ها با قاطعیت محکوم کردند ::: مدیران مربوطه باید افراد مغرض را فورا عزل میکردند که هیچ :::گویا خوشحال هم شدند درمرکز ::::
Iran, Islamic Republic of
شرم نداريد تو اين شرايط مردم جشن برپا ميكنيد
محمود
Iran, Islamic Republic of
امام جمعه گچساران (حجازی)کجاست که فریاد وا مصیبتا سر دهد.مگر نه جشنواره مشک و ملار جرم بود؟!!!
دنا
Iran, Islamic Republic of
بیشتر تبلیغ برای مسولین بود تامردم ....
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1