کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به همت فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد؛

جشنواره بزرگ فرهنگ و هنر دنا در سی‌سخت با حضور کورش اسدپور / لبخند دنانشینان با خلاقیت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد پس از ۵ سال / تقدیم یاریار اصیل بهمئی به مدیرکل ارشاد در روز خوب دنا توسط شهریار کریمی

25 ارديبهشت 1401 ساعت 22:19

جشنواره فرهنگی و هنری دنا به مناسبت 25 اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان و ادبیات فارسی در تپه باستانی قلات شهر سیسخت برگزار شد.


جشنواره فرهنگی و هنری دنا به مناسبت 25 اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان و ادبیات فارسی با حضور امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی و امنیتی استانداری و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در تپه باستانی قلات شهر سیسخت برگزار شد.
به گزارش کبنا، امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره اظهار داشت: از خواهران و برادران ارزشمندی که دعوت فرهنگ و ارشاد اسلامی را پذیرفتند صمیمانه تشکر می‌کنم.
وی گفت: این شور و نشاط مردم سیسخت، از همین ابتدای کار این تعهد را برای بنده ایجاد کرده که به برنامه‌های فرهنگی و هنری سیسخت و دنا بیش از پیش توجه شود.
وی اضافه کرد: از جناب اقای هاشمی مهر معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد که دعوت ما را پذیرفتند و همواره در برنامه و جشنواره‌های فرهنگی و هنری حضور یافته‌اند و مجموعه همکاران و مسئولینی که در این جشنواره حاضر شده‌اند، تشکر می‌کنم.

درخشان افزود: از آقای کورش اسدپور که از مفاخر هنری خطه زاگرس و قوم لر هستند و از استاد شهریار کریمی و سایر هنرمندان عزیزی که از استان کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های همجوار حضور یافتند، صمیمانه سپاسگزارم.
در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: فزهنگ و هنر در این شهرستان مورد توجه مردم است و فرهنگ و هنر همواره در ذات و پیشینه مردم این ایار بوده است و خوشحالم که امروز در این جمع حضور پیدا کرده‌ام.
وی گفت: امرزو روز گرامیداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فرودسی است.
درخشان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف ما از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری با حضور مردم در فضای باز، توجه بیش از پیش به برنامه‌های فرهنگیِ مردم‌محور است.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی و هنریِ مردم‌محور از سیاست‌های فرهنگیِ دولت است، گفت: قابلیت‌های هنریِ هنرمندان این منطقه باید در خدمت مردم و برای مردم باشد؛ چرا که فرهنگ اصالتاً و ماهیتاً در حضور بروزِ مردم معنا پیدا می‌کند. لذا در صدد هستیم برنامه‌های فرهنگی و هنری را از این به بعد بیش از پیش در دستور کار جدی قرار دهیم.
در ادامه این جشنواره، امام جمعه شهر سیسخت و سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به ایراد سخنانی پرداختند. هاشمی با تشکر از درخشان مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد گفت: با حضور درخشان برنامه‌های فرهنگی و هنری، شور و نشاط بسیاری پیدا کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش، گریزی به اراده دولت سیزدهم در مورد اجرایی کردن تک‌نرخی کردن ارز و عادلانه‌سازی یارانه‌ها زد و گفت: یکی از سخت‌ترین و بزرگترین جراحی‌های اقتصادی پس از انقلاب در دولت سیزدهم انجام شد.
وی با اشاره به کار بزرگ دولت رئیسی در خصوص یارانه‌ها گفت: عادلانه‌سازی یارانه‌ها باعث می‌شود، قاچاق کاهش یابد و دست دلالان ارزی کوتاه شود.  
گفتنی است جشنواره فرهنگی و هنری دنا که هنرمندانی از استان کهگیلویه و بویراحمد همچون کورش اسدپور و شهریار کریمی و هنرمندانی از دیگر استان‌ها در آن حضور داشتند، با استقبال مردمی قابل توجهی روبرو شد و تا پاسی از شب ادامه داشت و با وجود تاریکی هوا، مردم کماکان حضور داشتند و شور و نشاط مردمی به چشم می‌خورد.
در این جشنواره، شعرخوانی، ورزش پهلوانی زورخانه‌ای، شاهنامه‌خوانی و سایر برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا شد.
یادآور می‌شود فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با حضور امین درخشان، جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی را تاکنون اجرا کرده است.


کد مطلب: 448016

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/448016/2/جشنواره-بزرگ-فرهنگ-هنر-دنا-سی-سخت-حضور-کورش-اسدپور-لبخند-دنانشینان-خلاقیت-اداره-کل-ارشاد-۵-سال-تقدیم-یاریار-اصیل-بهمئی-مدیرکل-روز-خوب-توسط-شهریار-کریمی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1