تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۴۴۷۹۵۰
نشست خبری فرماندار لنده با محوریت توزیع عادلانه یارانه‌ها برگزار شد

جلال دانش: هیچ کمبودی در تامین کالاهای مختلف در شهرستان لنده نداریم (+ تصاویر)

۱
۰
کبنا ؛نشست خبری فرماندار لنده با اصحاب رسانه در دفتر فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، جلال دانش ضمن تشکر و قدردانی از اصحاب رسانه در اطلاع رسانی خدمات نظام به مردم و همچنین پیگیری مشکلات مردم و رساندن به گوش مسئولان گفت: اجرای بهتر طرح مردمی سازی و اصلاح یارانه‌ها نیازمند همدلی، همراهی، پیگیری، جدیت و تلاش مضاعف همه آحاد جامعه است؛ لذا باید با نهایت کوشش و تلاش به اجرای هر چه بهتر آن در شهرستان کمک کنیم.
فرماندار لنده همچنین اقناع سازی افکار عمومی و اتحادیه‌ها را برای اجرای بهتر این طرح مورد تاکید قرار داد و گفت: طرح مردمی سازی و اصلاح یارانه‌ها یک طرح بسیار مهم و اثربخش برای آینده اقتصاد کشور است و باید تلاش کنیم تا طرح به درستی و با دقت برای همه مردم تشریح و تبیین شود تا اجرای آن با روند بهتری دنبال شود.
وی با اشاره به اینکه در تأمین کالاهای مختلف هیچ کمبودی در سطح کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان لنده نداریم اظهار داشت: دولت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را تأمین کرده است، هرگونه افزایش قیمت خارج از سقف تعیین شده برای کالاهای مشمول طرح ممنوع است و در این راستا از مردم می‌خواهیم هرگونه تخلف را به فرمانداری، جهاد کشاورزی و اداره صمت اطلاع رسانی کنند.
فرماندار لنده بیان داشت: هدف اصلی از اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه قیمت‌ها در وهله‌ی اول کمک به معیشت مردم، حذف دلالان و جلوگیری از قاچاق کالا است.
فرماندار لنده گفت: کلیه واحدهای صنفی که کالاهای مشمول طرح را در اختیار دارند تک تک و به ساعت بازرسی می‌شوند و هیچ انحرافی در توزیع کالاهی تحویلی نداریم.
وی تاکید کرد: از مردم انتظار داریم با همکاری گسترده خود با ستاد تنظیم بازار و فرمانداری شهرستان دست محتکران، گران فروشان و دلالان را از بازار حذف کنیم و در این رابطه در هر ساعتی از شبانه روز می‌توانید به مجموعه‌ی جهاد کشاورزی، فرماندار و حراست فرمانداری در صورت تخلف اطلاع دهید.
دانش افزود: شهروندانی هستند که گزارش تخلفی را به نهادهای مربوطه اعلام می‌کنند و گلایه دارند که هنگام بررسی و پیگیری تخلف نامشان توسط اون اداره به فرد متخلف فاش می‌شود که حتماً این موضوع را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد و همچنین با بازرسان و مسئولانی که قبل از بازدید از مکان و یا مغازه‌ای به اون فرد اطلاع می‌دهند نیز برخورد جدی خواهیم کرد چرا که معتقدیم بازرسی حتماً باید به طور سرزده و بدون اطلاع قبلی مغازه داران باشد.
فرماندار دانش تصریح کرد: براساس اعلام دولت یارانه نان و دارو همانند گذشته برای تمامی دهک‌ها و بصورت کلی برای همه مردم برقرار است و هیچگونه افزایش قیمتی در این راستا صورت نخواهد گرفت و هر آنچه در فضای مجازی مبنی بر افزایش قیمت در مورد این اقلام می‌شود با هدف و یا به دلیل بی اطلاعی است که باید تلاش شود خبرهای درست و واقعیت به جامعه انتقال داده شود.
فرماندار شهرستان لنده ادامه داد؛ برای جلوگیری از احتکار، گرانفروشی، کم فروشی و سوء استفاده سودجویان از وضعیت موجود با همراهی قرارگاه تنظیم بازار وضعیت اجناس اصناف تک به تک بررسی خواهد کرد و این رویه تا آرامش کامل بر بازار ادامه دارد.
وی همچنین از مردم خواست به منظور جلوگیری از سوء استفاده رسانه‌های معاند نظام اخبار مربوط به اجرای طرح مردمی ساری و توزیع یارانه را از رسانه‌های معتبر پیگیری کنند و به شایعات توجه نکنند.
فرماندار دانش تصریح کرد: دشمن با استفاده از فضای بزرگ رسانه‌ای خود سعی در ناکامی و ناامیدی مردم از نظام و بیهوده جلوه داده طرح مذکور را دارند که  اینجا انتظار می‌رود رسانه‌ها اجازه‌ی سوء استفاده را ندهند و به تشریح این طرح بپردازند.
وی در ادامه گفت: از رسانه‌های داخلی بویژه فعالان در فضای مجازی انتظار می‌رود توطئه‌های رسانه‌های بیگانه را خنثی و تکلیف واقعی و جهادی خود را که همان مبارزه با هجمه‌های دشمنان است را اجرا کنند و یاور هموطنان خود باشند.
جلال دانش در خصوص نهضت ملی مسکن گفت: متاسفانه علی رغم همه تلاشهایی که کردیم تا کنون زمینی مناسب در حوزه شهری جهت ایجاد طرح نهضت ملی مسکن پیدا نکردیم چرا که فضای شهر کوچک هست و مکان مناسبی وجود ندارد و ایجاد این طرح نیازمند زمینی بزرگ هست که منازل به صورت چند طبقه و متمرکز ساخته شوند.
وی همچنین در خصوص سؤالی مبنی بر استفاده از منازل سازمانی گفت: ما بارها تاکید کردیم و حتی چندین بار نامه زدیم به ادارات مربوطه که منازل سازمانی حتماً در اختیار کسانی باشه که اهل این شهرستان نیستند و افرادی که اهل همین شهرستان هستند نباید از منازل سازمانی استفاده کنند و انشالله در ادامه بیشتر پیگیری خواهیم کرد تا حقی از کسی ضایع نشود.
فرماندار لنده در خصوص سفر استاندار به شهرستان هم گفت: سفر استاندار به شهرستان بسیار سفر پر خیر و برکتی بود و من مطمئنم که این سفر تحولات بسیار خوبی در شهرستان ایجاد خواهد کرد.
دانش افزود: تمامی مشکلات و نیازمندی‌های شهرستان به صورت طبقه بندی شده به سمع و نظر استاندار محترم رسید و ان شاء الله با اعلام بودجه قطعاً شهرستان لنده سهم بسیار خوبی از بودجه را شامل می‌شود.
جلال دانش در خصوص استفاده از مدیران بومی و تغییر مدیران هم سو با دولت هم گفت: تمام تلاش بنده این هست که در وهله اول از مدیران تخصصی بومی در ادارات شهرستان استفاده شود و تا الان هم همین رویه را دنبال کردم مگر اینکه نیروی مرتبط و متخصص با اون اداره در شهرستان وجود نداشته باشد.
وی گفت: از خیلی وقت پیش من لیستی از مدیران پیشنهادی خود را جهت تغییر به مسئولان بالادستی ارسال کردم و همچنان منتظر هستم چرا که تغییر در یک اداره پروسه‌ای زمان بر هست و نیاز به استعلامات خاص دارد و برای این موضوع تغییرات باید صبور بود.
دانش در خصوص سؤالی مبنی بر بلاتکلیفی اداره ورزش و کمبودهای بسیار زیاد در ورزش هم گفت: همه شما میدانید که بنده چقدر دغدغه اداره ورزش را داشته و دارم و حتی چند روز پیش با مدیر کل محترم دیدار داشتم و موارد و دغدغه‌های بسیار زیادی را مطرح کردم که ان شاء الله با درایتی که از مدیر کل ورزش سراغ دارم به زودی این موانع رفع خواهد شد.
فرماندار لنده افزود: در موضوع مدیر اداره ورزش شهرستان هم چندین نیرو جهت سکان داری این اداره معرفی شد و به دلیل مشکلات جابجایی در وزارت خانه‌ها گزینه‌های پیشنهادی رد شدند و در چند روز آینده یک نفر از بدنه خود اداره ورزش به سمت مدیر اداره لنده منصوب خواهد شد.
در پایان فرماندار لنده از حضور اصحاب رسانه و سعه صدری که به خرج دادند قدردانی کرد و گفت: امیدوارم که با تلاشها و همکاری اصحاب رسانه شهرستان لنده و مردم لنده به جایگاهی که درخور شأن آنهاست برسند.
-------------------------------
خبرنگار- صابر عظیمی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

هادی
Iran, Islamic Republic of
خجالت آوره اخه با کدوم پول خدا لعنت کنه مسئولان بی لیاقتی که سواد ندارن
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1