تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : ۴۴۷۹۰۷
در رویداد ملی گام دوم؛

شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور کهگیلویه‌وبویراحمد حمایت مالی می‌شوند

۰
کبنا ؛شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور شرکت کننده در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج از سوی دستگاه های اجرایی و نهادها و سازمان های استان کهگیلویه و بویراحمد حمایت مالی می شوند.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، جلسه بررسی راه کارهای حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور شرکت کننده در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج برگزار گردید.
این جلسه با حضور مدیران ادارات، سازمان ها و صنایع استان کهگیلویه و بویراحمد، اساتید عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج و شرکت های دانش‌بنیان و واحدهای فناور شرکت کننده در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
در ابتدای این نشست مشترک رحیم اکرامی دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمدبا تشکر ازمدیران و مسئولین استانی و اساتید دانشگاهی که دعوت دانشگاه آزاد اسلامی استان را قبول نموده و در این جلسه شرکت کردند بیان داشت: در چهلمین سالگرد فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی، رویداد ملی گام دوم را خواهیم داشت که در خردادماه سال 1401 به مدت 5 روز برگزار خواهد شد، گفت: در این رویداد بخشی از فعالیت 40 ساله دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه های مختلف آموزش و پرورش نیروی انسانی، فرهنگ، اقتصاد، علوم پزشکی، علوم مهندسی، علوم انسانی و ... عرضه خواهد شد. 
وی به شرکت کنندگان در این نشست مشترک گفت: رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی به منظور معرفی و ارائه تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف ارائه بستری برای ایجاد کسب و کارهای نوپا و دانش‌بنیانی و فرصتی برای اشتغال‌آفرینی دانشجویان در چهلمین سالگرد راه‌اندازی این دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق برنامه‌ریزی شده است.
رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی فرصتی است تا تیم‌های راه‌یافته به این رویداد، ایده‌های فناورانه و محصولات دانش‌بنیانی خود را به بزرگ‌ترین صنایع کشور، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شتاب‌دهنده‌های خصوصی و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه برای جذب تسهیلات و سرمایه‌گذاری عرضه کنند.
اکرامی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۱ را سال " تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" نامگذاری کردند و این موضوع انگیزه دانشگاه آزاد در بحث رویداد گام ملی دوم را دوچندان کرده است رویکرد دانشگاه آزاد به رویکرد حل مسئله تبدیل شده است.
اکرامی گفت: یکی از  مسائل مبتلا به جامعه امروز مسئله اصلی تولید مبتنی بر دانش است و پاسخ به تقاضای اشتغال جوانان یکی از مسائل مهم در دانشگاه آزاد شده است. دانشگاه نمی تواند نسبت به جامعه بی تفاوت باشد در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دغدغه داریم و نسبت به رفع مشکل آنها در حال انجام وظیفه می باشیم. رسالت خود می‌دانیم فراتر از پرداختن به مسائل مسائل علمی و آموزشی به مسائل اقتصادی اجتماعی و فرهنگی مردم هم کمک کنیم و حل مشکل جامعه یکی از دغدغه های جدید دانشگاه آزاد از طریق مبانی علمی و پژوهشی می‌باشد.
وی همچنین بیان کرد: ارتباط با ادارات و نهادهای مرتبط به ویژه صنایع و شرکت های متولی اشتغال و تولید لازمه تحقق اهداف دانشگاه آزاد است. خوشحالیم که در این جمع صاحبان ایده و استارتاپ گروه‌های پژوهشی و هسته های فناور حضور دارند و تیم های منتخب جهت حضور در نمایشگاه رویداد ملی گام دوم از 7 لغایت ۱۱ خرداد ماه در تهران برگزار می‌شود.
35تیم برتر منتخب پژوهشی، ایده آرا، استارتاپ و هسته های فناور دانشگاه آزاد اسلامی استان در نمایشگاه رویداد ملی گام دوم در مصلی امام خمینی (ره) تهران حضور خواهند یافت.
دستگاه های اجرایی ملزم به حمایت از طرح های واحدهای فناور و دانش بنیان دانشگاه ها هستند
علی شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از مدیران ارشد استانی در این نشست مشترک از ملزم کردن دستگاه های اجرایی برای همکاری و حمایت از طرح های واحدهای  فناور و دانش بنیان شرکت کننده در رویداد ملی گام دوم خبر داد و گفت: دستگاه های اجرایی باید از ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استفاده نمایند.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که پژوهشگران و فناوران و اساتید اعضای هیات علمی با ارائه طرح های پژوهشی علمی و فناورانه بتوانند از «یک درصد» بودجه مصوب پژوهشی سازمان ها و ادارات استفاده کافی و لازم را ببرند.
وی  همچنین اعلام کرد: در برنامه و بودجه مصوب کشور بند (ب) ماده ۶۴ قانون برنامه ششم گفته شده است که شورای برنامه‌ریزی مکلف است یک درصد از اعتبارات هزینه ای خود را به طرح های پژوهشی و فناورانه اختصاص دهد که این فرصت بسیار مناسبی برای پژوهشگران، اعضای هیئت علمی، واحد های فناور دانشگاه برای استفاده از این بودجه پژوهشی می باشد.
رفع مسائل، مشکلات و معضلات موجود در جامعه در طرح شهید احمدی روشن یا هسته های پژوهشی مسأله محور  دانشجویی با مشارکت مستقیم دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا انجام می شود.
حمدالله اکوانیان رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد و عضو هیأت علمی دانشگاه یاسوج هم یکی دیگر از شرکت کنندگان در این نشست بود که با بیان اینکه  اجرای طرح شهید احمدی روشن یا هسته های پژوهشی مسأله محور دانشجویی از سوی بنیاد ملی نخبگان به بنیاد نخبگان تمامی استان های کشور ابلاغ شده است ابراز داشت: رفع مسائل، مشکلات و معضلات موجود در جامعه در طرح شهید احمدی روشن یا هسته های پژوهشی مسأله محور  دانشجویی با مشارکت مستقیم دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا انجام می شود.
وی همچنین بیان کرد: هر کدام از عناوین پژوهشی و فناورانه را که دانشگاه ها، ادارات و نهادهای استان معرفی نمایند بنیاد ملی نخبگان با شرط مشارکت دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در قالب طرح شهید احمدی روشن با مشارکت ۲۰ درصد سرمایه گذارو واحد فناور و ۸۰ درصد از سوی بنیاد نخبگان قابل حمایت مالی می باشد.
عادل خواجوی معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه واحدهای صنعتی کوچک و متوسط به عنوان نزدیکترین و قابل اعتماد ترین راه برای توسعه اقتصادی و بهترین روش برای جذب سرمایه‌های کوچک و ایجاد اشتغال است افزود: نیاز به سرمایه گذاری کم، ایجاد شغل با سرمایه سرانه اشتغال پایین، انعطاف پذیر بودن و تناسب با شرایط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و محیط زیست منطقه از جمله مهمترین دلایل اهمیت توجه به صنایع کوچک است.
وی گفت: با توجه به اینکه الان نسل صنعت وتکنولوژی ما همچنان صنعت نسل ۱ و ۲ می باشد و این روشن است  که برای رقابت با کشورهای پیشرفته و علمی جهان با همکاری دانشگاه، دانش‌بنیان‌ها، فناورها و بخش تولید در عمل ما بتوانیم سطح تکنولوژی را بالا ببریم و به فناوری و صنعت نسل 3 و 4 دست یابیم.
وی با بیان اینکه می‌توان با ایجاد ارتباط بین شرکت شهرکهای صنعتی و واحدهای فناور دانشگاهی کارهای  مشترک علمی و صنعتی انجام داد گفت: انجام رویدادهای استارتاپی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ،رسیدن به فناوری‌های روز، انتقال فناوری و ... بهترین راه های ارتباط دانشگاه و صنعت می باشد.
باقری فرد معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص صنایع تبدیلی گیاهان دارویی بالاخص خام فروشی محصولات زراعی و کشاورزی درخواست ورود شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور را به این مقوله را نمود و ورود شرکت های دانش بنیان را دراین عرصه بسیار راه گشا دانست.
در این جلسه همچنین نمایندگان سپاه فتح استان و نیروی انتظامی از آمادگی خود برای حمایت از فعالیت های پژوهشی و حمایت از برنامه‌های فناوری و نوآورانه اعلام نمودند.
همچنین در ادامه این نشست واحد های فناور،صاحبان ایده و پژوهشگران مدعو به بحث و اظهار نظر پرداختند.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1