تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۴
کد مطلب : ۴۴۷۸۱۷
آئین بزرگداشت مقام استاد؛

تجلیل از اساتید دانشگاه یاسوج با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

۱
کبنا ؛آئین بزرگداشت مقام استاد و تجلیل از اساتید دانشگاه یاسوج با حضور حجت‌الاسلام موحد رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، آئین بزرگداشت مقام استاد و تجلیل از اساتید دانشگاه یاسوج بمناسبت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و گرامیداشت روز معلم با حضور سید محمد موحد رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم شریف شهرستان های کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی، دکتر شهابی نسب رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان، دکتر کرمی سرپرست دانشگاه یاسوج، اعضای هیئت رئیسه، اساتید دانشگاه در سالن شهید سلیمانی دانشگاه یاسوج برگزار شد.
در ابتدای این آئین دکتر کرمی سرپرست دانشگاه یاسوج ضمن خیر مقدم و  گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم  گفت؛ استاد مطهری دارای ویژگیهای منحصر به فردی بود که به همان دلایل، این روز، به نام روز معلم نامگذاری شده است بنابر این وظیفه ی اساتید دانشگاه و معلمان این است که در امور اموزشی ، عملی و علمی خود را به این الگوی فرزانه نزدیک نمایند.
رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد بعنوان سخنران ویژه این همایش، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک مقام استاد و روز معلم گفت؛
آنچه ما را واداشت که در این جمع حضور پیدا بکنیم بعنوان یک تکلیف و یک وظیفه، تبریک روز معلم و روز استاد به عزیزانی که حقوق آنها در مقاطع مختلف علمی برای جامعه و ملت ما یک حقوق مسلم و غیر قابل انکاری است، من به همه حضار، اساتید، دانشگاهیان و معلمین عزیز تبریک عرض میکنم.
حجت‌الاسلام سید محمد موحد ادامه داد: معمول است که از این واژه ها استفاده شود، ما بیشتر باید بشنویم تا بخواهیم بگوییم، ما بیشتر باید دردها، مشکلات و معضلات را آگاه بشویم تا بتوانیم جامعه‌ ای را که بدنبال آن برای رسیدن به یک جامعه ایده آل و یک جامعه ای که اسلام با آیات، روایات مختلف، کلام نورانی رسول‌ الله و ائمه علیهم السلام آن قله ها را برای ما مشخص کرده اند،
نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه بزرگ گفت: استاد مطهری که انگیزه اصلی این نشست و این نشست ها است، بانی آن شهادت شهید مطهری شد، هم معلم هم شهید و شهادت و تنها کسی که توانست شهید مطهری را با ویژگی های منحصربه‌فردش تعریف کند، اول امام خمینی (ره ) بود، با بیانیه ای که همه ابعاد شخصیت علمی، معنوی و دینی مطهری را بیان کرد، و بعد مقام معظم رهبری بود.
نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مروری کنید به عبارات امام و آن بیانیه ای که در شهادت شهید مطهری صادر کرد، یک دنیا آموزه های مختلف و متعدد دارد که هر وقت آن بیانیه را مرور می کنم احساس می کنم بعضی از عبارات و روایات یک تازگی خاص خود را دارد، و بنظر من از مطالبی است که کهنگی در آن وجود ندارد.
رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد؛ مطهری که امروز برای بزرگداشت نام او و همه کسانی که با نام ایشان جايگاه گرفته اند بعنوان معلم در اینجا تجمع کرده ایم،توانست یک واقعیت به تمام معنا را به جامعه ما با شهادتش تبیین بکند و این فضا را بوجود بیاورد که ما هر روز احساس کنیم مطهری زنده است و واقعیت هم همین است.
حجت‌الاسلام سید محمد موحد با اشاره به جایگاه و ویژگی های شهید مطهری افزود: شهید در جایگاه خود یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد، اما یک شهیدی مثل مطهري، بهشتی و دیگر شهدایی که در این مسیر به شهادت رسیده اند یک رسالت ویژه ای برای جامعه ما به ارمغان آورده اند.
نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه در مجلس یازدهم ادامه داد؛ قطعا در این چنین جايگاهی از شما اساتید و شما کسانی که در این جايگاه امروز مایه فخر و مباهات استان ما،دانشگاه ها و مراکز علمی ما هستید و بنده به سهم خودم به عنوان نماینده مردم افتخار می‌کنیم و قطعا بقیه همکاران بنده نیز جناب آقایان؛ دکتر روشنفکر نماینده محترم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون که خود از همین مجموعه می باشد و جناب آقای دکترحسینی نماینده محترم گچساران و باشت که در مراحلی دیگر از مفاخر استان هستند نیز قطعا همین دیدگاه را داشتند و دارند، و افتخار می‌کنيم و مایه فخر و مباهات است که بتوانیم در جمع علمی شما عزیزان حضور پیدا بکنیم.
حجت‌الاسلام سید محمد موحد همچنین اشاره ای به جایگاه و موقعیت کهگیلویه و بویراحمد کرد و  افزود: ما اذعان داریم تا آن جایی که خواسته های عزیزان ما درصد قابل قبولی جامه عمل بپوشد فاصله زیادی داریم اما این را بپذیریم امروز در چه شرایطی قرار گرفتیم، همین اندازه که رئیس دانشگاهمان از فرزندان این منطقه و استان هستند، و مسئولین مجموعه ای که مردم ما با آن سروکار دارند از فرزندان این استان هستند گام بزرگی است.
وی ادامه داد؛ ما برای رسیدن به این مراحل و جايگاهی که حق مردم ما، دانشگاه، اساتید و فرزندان‌مان هست تا رسیدن به این جايگاه یک مسير طولانی داریم و باید این مسیر را طی بکنیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: اگر قرار است رشد کنيم، بالندگی داشته باشیم و اگر قرار است برسیم به آن جايگاه اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ و این مراحل را طی بکنیم، و اگر امروز فرزندان شایسته، توانمند و  لایق استان ما در استان و کشور دارای مدیریت های مهمی هستند، هنوز در ابتدای راه هستیم و باید خیلی از مراحل را طی کنیم و اولین نقطه ای که باید مد نظر ما باشد و به اعتقاد بنده همه کسانی که احساس مسئولیت می‌کنند و در این جمع حضور دارند، باید بروند بسمت حذف قبیله گرایی و طایفه گری و باید بدنبال رشد فرزندان شایسته و لايق این استان باشیم که سابقه آنها در جبهه. جنگ، شهید و شهادت کاملا روشن است، در علم و پاکدستی و توان و اقتدار کاملا  آشکار است، و در بقیه مراحل اگر نسبت به دیگران سرآمد نباشیم قطعا کمتر هم نیستیم.
حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی در پایان این نشست گفت: ما اگر بخواهیم این مراحل را طی بکنیم ،باید وحدت به تمام معنایی را در مجموعه ها بوجود بياوريم.
در این مراسم حجت الاسلام قلندری رییس دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان و حجت الاسلام اندرزیان معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه و تعدادی از اعضای هیات علمی طی سخنانی به طرح دیدگاهها و سیاست های توسعه ی جهانی، منطقه ای و کشوری و مسائل فرهنگی، اعتقادی و دغدغه های هیات علمی پرداختند.
 در پایان این نشست از اساتید برتر علمی و بازنشستگان دانشگاه تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1