تاریخ انتشار
جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۴۴۵۰۷۲
کبنا گزارش می‌دهد

فرماندار لنده: دهیاران در همکاری با نیروی انتظامی اهتمام جدی داشته باشند/ فرمانده انتظامی: امنیت مطلوب شهرستان به برکت فرهنگ غنی مردم است / دهیاران به عنوان سفیران نظم و امنیت وظیفه مهمی در مدیریت روستاها بر عهده دارند + تصاویر

۰
کبنا ؛نشست پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان لنده با حضور فرماندار، فرمانده انتظامی و بخشداران مرکزی و موگرمون با دعوت از دهیاران روستاها در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز؛ در ابتدای این نشست سرهنگ محمود عدالت پرور فرمانده انتظامی شهرستان لنده گفت: بخش قابل توجهی از امنیت مطلوب در شهرستان به برکت فرهنگ غنی و ریشه تاریخی مردم فهیم شهرستان است و بخش دیگری هم شامل خدماتی است که شورای تأمین و نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر مسئولان مربوطه ارائه می‌دهند.
سرهنگ عدالت پرور افزود: اگر شهرستانی نا امن باشد در همه شاخصه‌ها از جمله، اقتصادی، فرهنگی و غیره  تأثیر دارد که به طور مثال اگر شهرستانی نا امن باشد مردم اشتیاقی به زندگی در آن شهر ندارن و قیمت زمین و دیگر موارد خیلی کاهش می‌یابد.
وی گفت: همه شما باید همیار و همراه پلیس باشید و این مورد نفعش برای مردم شهرستان است و توقع ما از دهیاران این است اگر در روستایی اتفاقی و یا درگیری رخ داد، چون شما دهیاران نماینده دولت و مسئول امنیت روستا هستین باید مدیریت و کنترل کنید تا در ادامه ماموران امنیتی و انتظامی ورود کنند.
ایشان با اشاره به اینکه نرخ جرائم از جمله سرقت به صورت نسبی وضعیت مناسبی دارد از دهیاران خواست در موارد معدودی که سرقت از جمله سرقت سیم برق وقوع می‌یابد با حساسیت دنبال نمایند و رصد کنند و بلافاصله پلیس شهرستان را مطلع نمایند.
در ادامه دهیاران روستاها به بیان برخی مشکلات و پیشنهادها پرداختند که یکی از مهمترین پیشنهادها نصب دوربین مداربسته در ورودی روستاها بود.
در پایان این نشست جلال دانش فرماندار شهرستان لنده عنوان کرد: امنیت در همه نظام‌های مدیریتی شاخصه اصلی پیشرفت و توسعه است و تا امنیت در جامعه‌ای نباشد، پیشرفتی هم نخواهد بود، همانند کشورهایی که در همسایگی ما امنیت ندارند و هیچ توسعه و اقتصادی در آن کشورها اتفاق نیفتاد.
جلال دانش افزود: با توجه به اینکه شما دهیاران همگی جوان هستید، در خصوص مقوله امنیت اهتمام جدی داشته باشید و از شما دهیاران عزیز می‌خواهم که همکاری ویژه‌ای با نیروی انتظامی داشته باشید تا مشکلی در روستاها پیش نیاد و در بحث دهیار نمونه یکی از شاخصه‌های اصلی که در نظر گرفته می‌شود همین مسأله امنیت روستا است.
فرماندار لنده یکی از مهمترین وظایف دهیاران را اجرای طرح هادی در روستا برشمرد و ادامه داد: دهیاری موفق هست که پیگیر باشه و برای جذب اعتبار برای روستاش تلاش کند، دارای طرح و ایده باشه و از فرماندار، بخشدار و مسئولین کار بخواهد.
وی گفت: دهیاران باید اگر در روستایی منازعات و اختلافات گذشته هست همه را کنار بگذارند و میان مردم با کمک بزرگان و جوانان روستا صلح و سازش و امنیت ایجاد کند و اگر در روستا در راستای اجرای پروژه‌ای معارضی باشد حتماً برطرف نماید.
دانش افزود: اگر در راستای پروژه‌ای در روستایی کسی هیچ حقی نداشته باشد و معارض باشد به طور ویژه برخورد خواهیم کرد و حتی خسارت تأخیر اجرای پروژه را ازش خواهیم گرفت تا کار تحول و شکوفایی روستا لنگ نماند.
فرماندار شهرستان لنده در ادامه خطاب به دهیاران گفت: خودتان را بخشی از جامعه انتظامی بدانید و همکاری لازم را با نیروی انتظامی داشته باشید و من امیدوارم که در آینده شاهد شکوفایی و توسعه روستاها باشیم.
در پایان جلال دانش به دهیاران قول داد داد که هر ماه جلسه‌ای با دهیاران و هر بار در یک روستا خواهیم داشت و در مورد روستاها و پیشرفت آنها به بحث و تبادل نظر خواهیم پرداخت.
-------------------------------
خبرنگار: صابر عظیمی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا سیاسیون ایرانی به تأسیس «خیریه» علاقه دارند؟ + اسامی

چرا سیاسیون ایرانی به تأسیس «خیریه» علاقه دارند؟ + اسامی

شاید همین یک جمله که گفتند «تشنگان خدمت بروند خیریه بزنند» سبب شد تا مسئولین و چهره‌های ...
(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

حوادث و اتفاقات زیادی در ایران و جهان افتاده که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته ...
اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

حدود 48 ساعت پس از درز فايل صوتي منتسب به دو نفر از فرماندهان پيشين سپاه پاسداران، درحالي ...
1