تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۴۴۳۳۰۷
به منظور بررسی روند اجرای فاز دوم سد صورت گرفت

بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از پروژه سد ایلی‌آباد ممبی

۰
کبنا ؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به همراه مدیر آب و خاک سازمان و کارشناسان این مدیریت از روند اجرای فاز دوم سد ایلی آباد بازدید نمودند. 
به گزارش کبنا، در این سفر، راهدار بهمئی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی و حاج آقا موسوی نماینده حوزه نمایندگی ولی فقیه در شهرستان و مشاور سد مهندس کوهی، حضور داشتند. راهدار بهمئی روند اجرای سد را تشریح و یاد آور شد در سفر ریاست محترم جمهوری مبلغ ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب گردید و نیز حدود ۴۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت و توازن و استانی در کمیته برنامه ریزی مصوب گردید که تا کنون حدود ۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر ریاست جمهوری و ۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات توازن و استانی تخصیص داده شد.
ایشان خاطر نشان کرد با توجه به اینکه فاز دوم نیازمند تخصیص همه مصوبات می‌باشد تا کار خرید و اجرای تجهیزات صورت پذیرد.
در این سفر کاری، سیدعلی معتمدی‌پور بر تشکیل تعاونی آب بران اصرار نمود و اولویت مهم کاری برشمرد. معتمدی‌پور اطلاعات کاملی از روند اجرای پروژه در این سفر کسب و لزوم تسریع در اجرای پروژه را یادآور گردید.
لازم به توضیح است فاز اول سد تکمیل و نسبت به ابگیری کامل سد اقدام گردید.
دراین بازدید مهندس راهدار بهمئی گزارشی از اجرای مطالعات فاز سوم سد جهت اجرای شبکه‌های آبیاری را ارائه نمود.
رمضان جریده نماینده مردم (کشاورزان) درامور نگهداری سد بیان داشت: با توجه به دیدار مدیرکل جهاد کشاورزی از شهرستان بهمئی مهمترین بررسی را از سد ایلی آباد داشتند، ضمن گفتگو با مدیر جهادکشاورزی شهرستان درباره پیشرفت عملیات اجرایی سد و مصوبات بودجه آن در مورد بیمه مسئولیت و دیگر همکاری لازمه مردم تاکید داشتند.
ایشان بعد از دیدار تی تماسهای تلفنی اسرار داشتند اگر مردم همکاری نکنند هیچ گونه بودجه ای نسبت به سد اختصاص داده نخواهد شد و بعضا تشکیل تعاونی آب بران که لازمه ادامه کار و احیاء طرح تحت فشار می باشد. هدف از بیمه مسئولیت آن است که هر لحظه احتمال دارد کسی یا چیزی در آب سد غرق شود و خدای ناخواسته انسانی دچار خفگی شود واز بین برود. و اما تعاونی آب بران تشکیل شده از تمام کشاورزان که به واسطه این سد زمینهایشان تامین آب می شود عضو شده که بعدا کشاورزان روستاهای اطراف هم میتوانند عضو باشندکه قانونا بعداز افتتاحیه سد(سال ۹۶) باید سد تحویل هیئت مدیره داده می شد که می توانست بر پیشرفت فیزیکی عملیات سد مآثر باشد.  
وی افزود: می طلبد که مردم همکاری لازم به عمل آورند. وقفه و سهل انگاری حتی یک روز، می تواند عملیات فیزیکی فاز ۲ و۳ که شامل عملیات تحت فشار طرح طوبا لوله کشی و اجرای جاده بین مزارع را عقب بیندازد. لازم به ذکر است برای بیمه کردن سد نیاز به سرمایه میباشد که باید توسط مردم تامین شود، هرچه سریعتر تا خدای  نکرده موجب پشیمانی نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1