تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۵
کد مطلب : ۴۴۱۵۳۹
در نشستی با مدیرکل امور عشایر کشور؛

روشنفکر: می طلبد عشایر گچساران از اعتبارات نفت برخوردار شوند / مدیرکل امور عشایر کشور: زیرساخت مناسب انگیزه زیست عشایری را بیشتر می کند

۱
کبنا ؛
نشستی با حضور مدیرکل امور عشایر کشور، رئیس فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون و همچنین با حضور کارکنان امور عشایر و تشکل‌های عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، شامگاه یکشنبه (30 آبان ماه 1400) مهدی روشنفکر در نشست مدیرکل امور عشایر کشور، رئیس فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی با کارکنان امور عشایر و تشکل‌های عشایری استان،  ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: در سرزمین ایران در صحنه‌های مختلف مردان و زنان عشایر توانستند نقش بسزایی در دفاع از مرز و بوم داشته باشند و همواره حماسه بیافرینند.
روشنفکر افزود: از ۷۵۰ هزار جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد، ده درصد آن عشایر هستند و علاوه بر عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد، عشایر استان‌های همجوار از مسیرهای ارتباطی و مواهب طبیعی و خدادادی استان استفاده می‌کنند.
نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جمعیت عظیمی که در شهرستان گچساران حضور دارند می‌طلبد که از سهم اعتبارات نفت در مناطق نفت خیز برخوردار شوند.
وی افزود: شرایط و ظرفیت موجود در منابع طبیعی و زیست محیطی در استان توانایی افزایش تولیدات دامی در استان با تکیه بر ظرفیت جامعه عشایری امکان‌پذیر است.
نائب رئیس فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وضعیت جغرافیایی استان کهگیلویه و بویراحمد و توپوگرافی خشن مناطق عشایری، جامعه عشایر در استان در حوزه‌های راه، آب آشامیدنی و دیگر زیرساخت‌ها با درد و رنج‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی به نبود بازار مناسب برای عرضه محصولات تولیدی جامعه عشایری استان گریزی زد و افزود: قطعاً اگر زیرساخت مناسبی در این زمینه وجود داشته باشد انگیزه زیست در جامعه عشایری و همچنین کمک به رونق  اقتصادی و تولید در بین جامعه عشایری افزایش می‌یابد.
مهدی روشنفکر بیان کرد: با ارائه تسهیلات مناسب بانکی می‌توان به حل مشکلات جامعه عشایری کمک نمود، گرچه در بودجه سال‌جاری منابع اعتباری مناسبی برای جامعه عشایری در نظر گرفته شده‌است.
علی کریمی رئیس فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از تلاش‌های مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون جهت تلاش برای کمک به افزایش اعتبارات جامعه عشایری در کمیسیون تلفیق مجلس اظهار داشت: در بودجه سال‌جاری در زمینه اعتبارات مربوط به تأمین آب عشایری تلاش‌های زیادی شد و این موضوع به ردیف‌های اعتباری امور عشایر در صحن مجلس به بودجه سازمان اضافه شد.
وی با اشاره به تلاش‌ها برای اخذ ردیف اعتباری ایل‌راه‌های عشایری در بودجه، گفت: پیگیر حل مشکلات نیروهای سازمان امور عشایر هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

شاهد روزگار
Iran, Islamic Republic of
جناب روشنفکر
شما توجه و نگاهی به عشایر گرگو و ننگ سرخ و سرداب و دشتروم و سرگچینه و قلات و کاکان و.... داشته باشید. عشایر گچساران پیش کش!!!!!
عشایر منطقه بویراحمد از خشکسالی و بی آبی و نبود علوفه و گرانی دارو و .... در فلاکت و بدبختی و بیچارگی بسر می برند و دادرسی ندارند!!؟؟
آن وقت حضرتعالی این فرمایشات را می کنید؟؟
مکه گچساران نماینده ندارد؟؟؟؟
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1