تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : ۴۴۰۴۱۳
کبنا گزارش می‌دهد

معارفه مدیرکل جدید بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد / رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد باید برکنار می‌شد نه مدیرکل بنیاد شهید / چرا تاج‌الدینی قرار داد فرزند شهید پرازیده را لغو کرد / روح‌الله پرازیده اولین باری بود که به بنیاد شهید می‌رفت

۳
کبنا ؛مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سردار سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید کشور برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (جمعه 30 مهر ماه 1400) با حضور سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این آئین سید منصور موسوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد به ارائه گزارشی از عملکرد خود پرداخت و اظهار داشت: در بحث خودسوزی فرزند شهید فقط اداره کل بنیاد شهید و امورایثارگران مقصر نیست. آقای مرحوم روح الله پرازیده نیروی جهاد کشاورزی بوده که قراردادش را تمدید نکردند و اخراجش کردند. جهاد کشاورزی هم مقصر است و به جای اینکه با جهاد کشاورزی برخورد شود با بنیاد شهید برخورد می‌شود.
وی تاکید کرد: از 16 دستگاه به دلیل اینکه قانون استخدام ایثارگران را رعایت نکرده‌اند، شکایت شده است.

سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در این آئین با ابراز تأسف خودسوزی فرزند شهید و تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص)، اظهار داشت: دفاع مقدس گنج و تجلی گاه حقانیت نظام و تفسیر آیه‌های آسمانی روی زمین است. دنیا هنوز از بستر و پنجره دفاع مقدس دارد به نظام اسلامی ایران نگاه می‌کند.
 وی افزود: فکر و نگاه جهادی شهدا بود که ما الان دست برتر موشکی داریم. دنیا از پنجره دفاع مقدس دارد به ایران پهناور اسلامی نگاه می‌کند.
سلیمانی با بیان اینکه هر جا عملگرا بودیم، خروجی گرفتیم، اظهار داشت: منطقه زیلایی بیشترین رزمنده را دارد و نکته باید همواره مورد توجه قرار بگیرد.
معاون فرهنگی بنیاد شهید در ادامه با بیان اینکه انسان‌های روز در دادگاه عدل الهی باید پاسخگو باشد، گفت: نه مسئولیت و نه میز و صندلی می‌ماند. آن چیزی که ماندگار است عمل انسان است. عملی که در چارچوب احکام اسلامی و الهی تعریف شده است. عملی که هدایت گر است برای روزی که باید پاسخگو باشیم. مسئولان زیادی آمدند و رفتند، چند تا رئیس جمهور آمد و رفت، بعضی‌شان خلف و بعضی هم ناخلف بودند.
سردار سلیمانی گفت: خدمت در بنیاد شهید و خدمت به خانواده بنیاد شهید، خدمت به پیامبر نبی مکرم اسلام (ص) است. بر اساس فرمایشان بنیانگذار جمهوری اسلامی، بنیاد شهید افصل نهادها است.
وی در ادامه به صحبت‌های که در خصوص احتمال ایجاد حواشی و ناامنی هنگام مراسم تشییع این فرزند شهید به وجود می‌آید، اشاره کرد و گفت: در تهران حرف‌های را به ما می‌زدند، اما وقتی آمدم و خودم دیدم، متوجه شدم که چه مردم فهیم و نجیبی هستند. این مراسم امروز در آرامش کامل برگزار شد و علی رغم محدودیت‌های کرونایی خیلی از مردم حضور پیدا کردند.
 معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به اینکه بعضی از دستگاه‌های دولتی به قانون حوزه ایثارگران بی توجهی می‌کنند، گفت: نمایندگان مجلس باید بر روی اعمال قانون حوزه ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا نظارت کند.
سردار یعقوب سلیمانی اظهار داشت: اجرای قوانین مربوط به خانواده شهدا تنها وظیفه بنیاد شهید نیست بلکه همه دستگاه در برابر اجرای آن‌ها مسئول هستند.
 معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: امید است این اتفاق تلنگری برای همه ما مسئولان باشد تا بیشتر قدرشناس مردم باشیم.
 سردار سلیمانی ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد یکهزار و ۸۸۰ شهید، ۱۰ هزار جانباز و ۳۷۰ آزاده دارد و نجابت، صبوری و ولایتمداری این دیار زبانزد عام و خاص است.
 وی ادامه داد: فرزند شهید پرازیده از اهالی محروم‌ترین نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد با نام زیلایی بوده است که بیشترین رزمنده در دفاع مقدس از این منطقه بوده است.
 معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بیان کرد: این منطقه ۷۳ شهید به انقلاب تقدیم کرده و جانبازان زیادی داشته است.
 معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ابراز داشت: افراط و تفریط در انجام امور نباید باشد و در دولت سیزدهم نگاه تحول گرایانه در بنیاد شهید خواهیم داشت.

 فریده اولاد قباد مشاور در امور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نیز در این آئین گفت: بنیاد شهید متولی امور خانواده شهید است. اما امور خانواده شهید مربوط به همه حاکمیت است. اگر بر اساس قانون 17 هزار ردیف استخدامی برای ایثارگران و شهدا در نظر گرفته شده است، دستگاه‌های دولتی باید پیگیر اجرای این قانون باشد که دیگر شاهد این اتفاقات تلخ نباشیم.
وی با بیان اینکه اجرای قانون کمک خواهد کرد که خانواده شهدا و رزمندگان در پیچ و خم زندگی با مشکلات مواجه نشوند، تاکید کرد: همه باید دست به دست دهیم که هر قانونی برای جامعه ایثارگری در نظر گرفته می‌شود، دستگاه‌های دولتی آن را اجرا کنند.
سید منوچهر فتاحیان سرپرست جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد نیز در آئین معارفه خود به عنوان سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خدا را شاکرم که توفیق خدمت به جامعه ایثارگری و خانواده شهدا را پیدا کردم و ان شاء الله با همکاری و تعامل با همه همکاران و مدیران و همفکری با خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان عالی رتبه استان در راستای خدمت هر چه بیشتر به جامعه ایثارگری و خانواده معظم شهدا گام بر می‌داریم و قول می‌دهیم که دیگر شاهد هیچ گونه حادثه تلخی در بنیاد شهید و امور ایثارگران نباشیم.
مدیرکل جدید بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: تغییرات اساسی در حوزه کاری و رفتاری در بنیاد شهید استان صورت خواهد گرفت و حرکت‌های نمادی و عملی انجام خواهیم داد.
فتاحیان تاکید کرد: نگاه به آینده و تحول گرایانه در امور بنیاد شهید استان خواهیم داشت.
 به گزارش کبنا، یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد این بود که روح الله پرازیده فرزند شهید پرازیده برای اولین بار بود که به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد جهت انجام کاری مراجعه کرده بود.
 
آیین تشییع و خاکسپاری «روح الله پرازیده» فرزند شهید «گل محمد پرازیده» صبح امروز (جمعه) با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان کشوری و استانی در یاسوج برگزار و در قبرستان شرف آباد این شهر به خاک سپرده شد.
  در این مراسم سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و خانم فریده اولاد قباد مشاور در امور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و نیز نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ومعاونین استاندار و جمعی از مدیران و فرماندهان نیروهای سه گانه شرکت داشتند. 
فرزند شهید کهگیلویه و بویراحمدی که اقدام به خودکشی کرده بود، روز گذشته پس از ۲ روز تلاش تیم‌های پزشکی شهرهای شیراز و یاسوج در بیمارستان سوختگی امیرالمؤمنین شیراز جان سپرد.
 این جوان ۳۸ ساله پس از اقدام به خودسوزی به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شد و پس از انجام برخی اقدامات به بیمارستان امیرالمؤمنین شیراز اعزام شده بود.
 معاون رئیس جمهور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضایی به صورت جداگانه ابعاد موضوع خودسوزی این فرزند شهید را پیگیری کردند.
 فرزند شهید برازیده متأهل و دارای سه فرزند بود که برای پیگیری وضعیت اشتغال و وام خود به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کرده بود و بعد هم در اعتراض به وضعیت موجود اقدام به خودسوزی با بنزین کرد.
 به دنبال رخ دادن این حادثه تلخ، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دستوراتی را در مورد حادثه خودکشی یکی از فرزندان شهدا در شهر یاسوج و دلجویی از خانواده این مرحوم صادر کرد.
  در پیام آمده است: در پی حادثه خودکشی منجر به فوت یکی از فرزندان گرانقدر شهدا در شهر یاسوج، گزارش نهایی مدیرکل حوزه ریاست و مشاور عالی رئیس و مدیرکل بازرسی بنیاد شهید و امور ایثارگران که در همان ساعات اولیه به عنوان نمایندگان ویژه جهت بررسی موضوع به استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام شده بودند به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه شد.
 بر اساس این گزارش سوءتدبیر مشاور امور ایثارگران استانداری کهگیلویه و بویراحمد که خود می‌بایست حل‌کننده مطالبات و معضلات خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران از جمله اشتغال، معیشت و غیره باشد، مشهود است. ایشان بجای اینکه طبق قانون پاسخگوی درخواست‌های ارسالی جامعه هدف ایثارگری برای حل مشکل اشتغال و مسکن و ... جامعه باشد، این متقاضی را با هدایتی نادرست طی نامه‌ای بلافاصله به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ارجاع داده است. حال‌آنکه شایسته بود ضمن تلاش برای آرام‌سازی نامبرده، وی را به دستگاه‌های اجرایی استان جهت مساعدت رهنمون می‌ساخت.
 همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد و معاون تعاون و امور اجتماعی و نیز احدی از مددکاران بنیاد استان ضمن کم‌توجهی به شرایط بحرانی روحی و روانی و افسردگی عمیقی که حاکم بر این فرزند شهید بوده است؛ می‌بایست نامبرده را تا آرام شدن و برطرف کردن تنش‌های روحی شدید و هیجانی پیش‌آمده و تهدید مجدد به خودکشی در ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تحت مراقبت قرار می‌دادند و در ادامه جهت مداوا و معالجات روان‌پزشکی به مراکز درمانی جهت بستری مشایعت می‌کردند که این اقدام به شکل کامل صورت نگرفته است.
 معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی دریافت این گزارش با ابراز تأسف از حادثه پیش‌آمده دستور برکناری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد و معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد این استان را صادر و به همراه مددکار مزبور امر به معرفی هیئت تخلفات کرد. همچنین دکتر قاضی‌زاده طی نامه‌ای به استاندار محترم برکناری مشاور امور ایثارگران استانداری را نیز درخواست کرد.
 شایان‌ذکر است برخورد با خاطیان این پرونده به جهت عدم تمشیت امور پیش از حادثه مذموم و غیرشرعی خودکشی و سوءتدبیر لازم در مواجهه با مراجعه‌کننده مزبور صورت گرفته است.
شکی نیست ایثارگران و خانواده آن‌ها به مبانی دینی و شرعی فعل خودکشی آشنا هستند و مطالبات خود را از مجاری قانونی و اداری پیگیری خواهند کرد. 
دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی همچنین دستوراتی را جهت دلجویی از خانواده و بازماندگان فرزند شهید مرحوم صادر کرد و مقرر شد هیئتی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تشییع پیکر این فرزند شهید حضور یابد و کمک و مساعدت به فرزندان این مرحوم نیز بخش دیگری از این دستور است.
 گفتنی است، بنیاد شهید و امور ایثارگران همواره تمام تلاش خود را در جهت ارائه خدمات و رسیدگی به امور تمامی ایثارگران انجام داده است اما بخشی از خدمات ازجمله موضوع اشتغال در بسیاری از موارد خارج از چهارچوب اختیارات اجرایی بنیاد است که لازم است در این زمینه تمامی دستگاه‌ها نیز به وظایف قانونی خود عمل کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

جهاد
Iran, Islamic Republic of
آقای/ سه نفر از فرزندان شهید رو اخراج کرد وبه جاش تعدادی نور چشمی رو استخدام کرده مستندات و شواهد موجود هست ایشان در تاریخ ۱/۷/۱۴۰۰ نیز نیرو استخدام کردند ولی فرزندان شهدا رو اخراج میکنن ، این آقا در امور اراضی داری تخلفاتی بوده /؛ آقای حسن زاده که فرزند ایثارگر بودند و آزمون داده بودند و قبول شدند رو سرکار نیاوردند که از طریق قوه قضائیه حکم گرفتند در بحث تبدیل وضعیت ایثارگران حیز ایشان میگن شما نباید تبدیل وضعیت بشید و نامه تامین اعتبار رو نیز پیگیری نمیکنند ، مسئولین لطفا تخلفات این دو نفر را پیگیری کنید ، این جانب آماده همکاری با نهاد های نظارتی در این مساله هستم
Iran, Islamic Republic of
خدا میداند که بنیاد شهید و امور ایثارگران کمترین تقصیر را درمورد ظلم به جامعه ایثارگری را دارد چون بقیه ادارات قوانین را رعایت نمی کنند هرماه هر شهرداری ۳۰ الی ۴۰ نیروی دون ضوابط استخدام می کنند بدون آنکه یک نفرش از جامعه ایثار گری باشد
اخمدی
Iran, Islamic Republic of
گل بود به سبز هم آراسته شد.
بسم الله الرحمن الرحیم
منصف
Iran, Islamic Republic of
مگر برای /// به جرم استخدام فله ای و سوء استفاده از موقعیت شغلی حکم صادر نشد و آقای اژه ای از تلویزیون آن را اعلام نکرد اما بعدش چی شد.
Iran, Islamic Republic of
درود شورای اعتلاف و برادرهدایتخواه
تحفیقات
Iran, Islamic Republic of
در یک سال گذشته حداقل ۶ نفر بدستور مدیر کل محترم سازمان جهاد کشاورزی فقط در یک واحد کوچک از سازمان جهاد کشاورزی بنام امور اراضی تحت عنوان نیروی شرکتی جذب شد یکی از این افراد خواهرزاده یکی از لیدرهای جریان اصلاحات بود و چندین بار گزارش این افراد به سازمان بازرسی اعلام گردید که متاسفانه پیگیری جدی نشد، البته قبلا برای موضوعات مشابه بازرسی ورود کرد و حکم قضایی قطعی هم صادر شد اما بدلایل مختلف اجرا نشد و سر جمع این مسائل این است که فرزند شهید خودسوزی کند از این همه بی عدالتی،
محمد
Iran, Islamic Republic of
ای کاش همه مردم ایران زمین فرزند شهید بودن ،تا اینطور مهم میشدن . مردم این کشور هر روز بیصدا میسوزن و میسوزن........
Iran, Islamic Republic of
باسلام متاسفانه به فرزندان جانباز زیر 25درصد هم توجه نمیشه در آزمون استخدامی پست بانک درسال 99فرزند جانباز نمره قبولی در آزمون گرفته ودعوت به مصاحبه شده و دارای تحصیلات کارشناسی ارشد در دانشگاه معتبر ومعدل بالا ونخبه علمی بوده اما متاسفانه ایشان را رد فرد مورد نظر را جذب نمودند
به امید توجه به این مظلومان بدون پارتی
Iran, Islamic Republic of
تبریک به سید منوچهر فتاحیان انسان باتدبیر و مسلط بر قوانین و همچنین انسانی متواضع در برابر ایثارگراان.موفق و تندرست باشید اینشالاه با تدابیری که دار ید این مدیران کنونی وتکراری هرچه سریعتر کنار بگذارید و از نیروهای مر انرژی و جوان استفاده بفرمایید.
Iran, Islamic Republic of
این هست عاقبت آه وناله ونفرین ایثارگران .چقد مردم و مادرانی بهت مراجعه کردن و جواب سربالادادی والان میبینیم که چه شد. با رو سیاهی داری از ای استان میروی انشالاه که خودسوزی این فرزند بزرگوار شهید که بر اثر بی عدالتی و تبعیض بوده نه بر اثر نداری تلنگری باشد برای همه کارکنان بنیاد شهیدو دیگر شاهد هیچگونه نگرانی جامعه ایثارگری نباشیم.
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه برنامه ای برای بی تدبیری های ایجاد شده‌ در مملکت داشته باشند
و گرنه همون حکایت همیشگی ست و مصداق این بیت شعر فردوسی بزرگ :
نشستند و گفتند و برخاستند
پی مصلحت مجلس آراستند
و آخرش هم هیچ...
محمدپور
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج فتاحیان عزیز
انشالله موفق باشید
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1