تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۴۴۰۳۶۰
با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش کشور؛

افتتاح مدرسه لاکچری در منطقه محروم استان کهگیلویه و بویراحمد

۵
کبنا ؛
مجتمع آموزشی حیات طیبه سپهبد شهید قاسم سلیمانی یاسوج با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افتتاح شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز پنجشنبه (29 مهرماه 1400)، مجتمع آموزشی حیات طیبه سپهبد شهید قاسم سلیمانی یاسوج با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، همچنین با حضور  هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان استانی افتتاح شد.
مجتمع آموزشی «سپهبد شهید قاسم سلیمانی»، در زیربنای 3972 متر مربع و با اعتبار 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در منطقه بلهزار شهرستان بویراحمد به بهره برداری رسید.
کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این آیین به سخنرانی پرداخته و گفت: یکی از مسائلی که در سفر اخیر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد، بحث مدارس کانکسی بود.
کاظمی اظهار کرد: حدود 450 مدرسه سنگی و 340 مدرسه کانکسی داریم.
وی گفت: با اعتبار این پروژه عظیم و بزرگ می شد ده ها مدرسه دیگر ساخته شود، با این حال با توجه به جایی که این مدرسه قرار دارد و نقشی که در تربیت دانش آموزان دارد، این پروژه مورد توجه قرار گرفت.
علیرضا کاظمی در آیین افتتاح این مدرسه در اشاره به آسیب های مدارس و فضاهای نامناسب آموزشی گفت: یکی از مسائلی که رئیس جمهور در سفر اخیر خود به کهگیلویه و بویراحمد به آن اشاره کرد بحث مدارس کانکسی بود.
وی افزود: این مدارس شایسته استان با این سابقه در عرصه های مختلف و دستاوردهای زیاد نیست.
وی افزود: نزدیک 450 مدرسه سنگی و نزدیک به 340 مدرسه کانکسی داریم، هرچند که مدارس کانکسی در جمعیت های پایین مناسب است.
کاظمی گفت: یکی از برنامه های ما، پیرو دستور ریاست جمهور، این بوده که اولین واکنش را داشته باشیم و مدارس کانکسی بیشتر از 15 نفر را جمع آوری کنیم، که نیاز به همت مسئولین و حمایت خیرین دارد.
کاظمی با بیان اینکه «یکی از افتخارات آموزش و پرورش در این دوران تکمیل پروژه های بزرگ در سطح کشور است»، اظهار کرد: در خصوص زلزله سی سخت، مدیرکل نوسازی استان آذربایجان شرقی، استان فارس و استان خوزستان، به عنوان استان های معین به کمک استان کهگیلویه و بویراحمد آمدند و بحران زلزله و بازسازی و نوسازی، تعمیرات و مقاوم سازی در سی سخت انجام گرفت.
وی با بیان اینکه «با اعتبار این پروژه های عظیم و بزرگ می توانست ده ها مدرسه دیگر ساخته شود» گفت: با این حال با توجه به جایی که این مدرسه قرار دارد و نقشی که در تربیت دانش آموزان دارد، این پروژه مورد توجه قرار گرفت.
وی در خصوص مدارس سنگی گفت: با توجه به وضعیت جغرافیایی برخی از مناطق استان، ممکن است مدارس سنگی مناسب باشد ولی بطور کلی همت ما بر این است که در کشور مدارس سنگی جمع شوند.
کاظمی اظهار کرد: از رئیس نوسازی استان می خواهیم که احداثی های جدیدی در خصوص تراکم دانش آموزان در نظر بگیرند.
وی در خصوص بازگشایی مدارس گفت: با افتخار می توانیم بگوییم هیچ دانش آموزی از پوشش تحصیلی محروم نیست، در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 45 درصد مدارس که شامل مدارس کم جمعیت می شوند بطور حضوری از اول مهرماه بازگشایی شدند.
وی با بیان اینکه «سلامت دانش اموزان و واکسیناسیون برای ما خیلی مهم است» افزود: ، استان کهگیلویه و بویراحمد جزو استان های اول از نظر واکسیناسیون است و از مرز 80 درصد گذشته است، کمک کنید که این رقم را به 100 درصد برسانید.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

جشان زاده Z
Iran, Islamic Republic of
الان کجاش لاکچری بود دقیقا نکنه انتظار دارید تو چادر درس بخونن بچه های بی گناه بچه های این استان با تنام مشکلات و بی امکاناتی ها الان جز موفق ترین بچه های کشور هستن
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1