تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۴۳۹۹۹۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد:

هنرستان کشاورزی یاسوج تقویت می شود

۰
کبنا ؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج جهت تربیت نیروی انسانی بخش  کشاورزی تقویت می شود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز یکشنبه (18 مهرماه 1400) الیاس تاج الدینی در بازدید از هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج  ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به کادر اجرایی ،دبیران و دانش آموزان این هنرستان گفت: کهگیلویه و بویراحمد پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بزرگی در حوزه کشاورزی دارد که تاسیس هنرستان کشاورزی گام مهمی برای تربیت نیروی انسانی در این بخش است.
وی با اشاره به شرایط آب هوایی مناسب و وجود ۱۰ درصد آب‌های روان و ۷۸ درصد پوشش جنگلی در سطح استان کهکیلویه و بویراحمد افزود: اولویت اول این استان استفاده از ظرفیت‌های بخش کشاورزی بالاخص در حوزه پرورش ماهیان سردآبی و گیاهان دارویی است .
تاج الدینی با بیان اینکه کشاورزی یکی از محور‌های توسعه استان و نقش مهمی در تامین امنیت غذایی مردم دارد افزود: تربیت نیروی انسانی در رشته‌های مرتبط با بخش کشاورزی برای تحول وکمک به ارتقاء دانش کشاورزی و بهره‌وری آن ضروری بود.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد سومین استان در بخش ماهیان سردآبی گفت: با توجه به شرایط آب هوایی و وجود آبهای فراوان می توان با تربیت نیروی متخصص در رشته تکثیر پرورش ماهیان سردآبی گام مهمی در راستای تولید و اشتغال در این بخش برداشته شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد از تلاش‌های مدیر ومجموعه عوامل اجرایی ومعلمان این هنرستان تشکر و قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه مدیر این هنرستان از بهترین و فعالترین مدیران در سطح مدارس استان هست و پیگیری مجدانه و دلسوزانه ایشان در ارتقاء کیفی فعالیتهای هنرستان و حل مشکلات آن قابل تحسین است.
تاج الدینی با بیان اینکه امنیت غذایی کشور به طور مستقیم به تولیدات بخش کشاورزی وابسته است خاطرنشان کرد: هرگونه اختلالی در روند تولید این بخش میتواند به طور مستقیم، امنیت غذایی، اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی کشور را تهدید کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ، آموزش‌ را ابزار توانمند سازی افراد جامعه عنوان کرد و گفت: با تقویت هنرستان کشاورزی و هدایت دانش اموزان در تحصیل در رشته های کشاورزی امید می رود در آینده شاهد توسعه و بهره وری بیشتر در تولید محصولات کشاورزی و اشتغال زایی در این عرصه باشیم.
تقویت هنرستان کشاورزی از اولویتهای مرکز تحقیقات کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع استان کهگیلویه وبویراحمد نیز ، تقویت هنرستان کشاورزی را از اولویتهای مرکز تحقیقات کشاورزی استان دانست و گفت: تلاش می کنیم تا آنجا که توان داریم در زمینه حل مشکلات این هنرستان و ارتقاء کیفیت آموزشی گامهای بزرگی برداریم.
کاووس کشاورز، اختصاص یک هکتار زمین در ایستگاه چم خانی مختار و سه حوضچه در مرکز تحقیقات واصلاح نژاد شهید مطهری دشت روم به هنرستان کشاورزی در سال گذشته را اقدامی ارزشمند در راستای انجام فعالیتهای علمی و آموزشی هنرجویان این هنرستان دانست.
وی با تقدیر وتشکر از تلاشهای دلسوزانه و عالمانه مدیرهنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج در پیگیری مشکلات ونارسایی های برای تحقق اهداف آموزشی وتربیتی این هنرستان خاطرنشان کرد: با توسعه زیرساخت‌های هنرستان کشاورزی و ظرفیتهای خوب استان در بخش کشاورزی رشته‌ های این هنرستان توسعه می یابد.
فضای هنرستان کشاورزی جهت آموزش همراه با آرامش  دانش آموزان مستقل شود.
معاون آموزشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز در این جلسه با تشکر از پیگیرهای خوب مدیر و عوامل اجرایی هنرستان کشاورزی در زمینه فضا و مسائل آموزشی گفت: با توجه به اهمیت آموزش لازم است با حمایت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فضای این هنرستان جهت آموزش همراه با آرامش  دانش آموزان مستقل شود.
فرامرز روزبهی گفت: زمین فضای پشت این هنرستان برای کارهای عملی دانش آموزان بسیار مطلوب است که انتظار می رود این زمینه به محوطه هنرستان کشاورزی ملحق شود تا دانش آموزان و اساتید با فراغ بال بهتر به مسائل آموزشی بپردازند.
وی با بیان اینکه این هنرستان فرصت ارزشمندی برای دانش آموزان جهت مهارت آموزی در رشته های مرتبط با بخش کشاورزی فراهم آورده است گفت:  آموزش تنها راه تغییر و تحول در جامعه است و تنها راه کمک به حل مشکل اشتغال و رفع بیکاری نیز تحصیل دررشته های فنی وحرفه ای وکاردانش بالاخص در بخش کشاورزی است.
مستقل شدن فضای هنرستان کشاورزی برای توسعه رشته های بخش کشاورزی ضروری است
مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج یکی از مهمترین مشکلات هنرستان کشاورزی در چندسال اخیر را کمبود فضای آموزشی دانست و گفت: خوشبختانه با پیگیریهای مجدانه، همکاری آموزش وپرورش، سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات این مشکل حل شد.
سید ولی موسوی به مشترک بودن فضای این هنرستان با مجموعه سازمان بسیج کشاورزی و منابع طبیعی سپاه فتح استان اشاره کرد و از رئیس سازمان جهاد کشاورزی  استان خواست جهت مستقل شدن فضای آموزشی این هنرستان نسبت به جابجایی این مجموعه مهم و حامی بخش کشاورزی  تدبیری بیندیشد.
وی محصور نبودن فضای پشت هنرستان کشاورزی و لزوم ملحق شدن بخشی از زمین  فضای پشت هنرستان برای کارهای عملی هنرجویان را یاداور شد وگفت: حدود 70 درصد از آموزشهای دروس مهارتی دانش آموزان کارهای عملی است که امیدواریم با ملحق شدن زمین به محوطه این هنرستان شاهد ارتقاء فعالیتهای عملی و تحقق شعار مزرعه در مدرسه باشیم.
موسوی،  مستقل شدن فضای هنرستان کشاورزی برای توسعه رشته های بخش کشاورزی در این هنرستان را ضروری دانست و گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه و سیاست‌های وزارت آموزش وپرورش باید تا پایان این برنامه ۵۰ درصد دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی وحرفه ای و کاردانش سوق داده شوند  که باید بخش کشاورزی در این زمینه با توجه به پتانسیلهای استان نقش خویش را به خوبی ایفا کند.
مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج ، با اشاره به حمایت و تعامل آموزش و پرورش با مرکز تحقیقات در بحث شبانه‌روزی،کادر مدیریتی و دروس عمومی هنرستان کشاورزی نیز گفت: انتظار می رود مرکز تحقیقات کشاورزی فضای این هنرستان را به بهترین شکل ممکن تجهیز کند تا محیطی شاداب برای آموزش دانش آموزان فراهم شود.
موسوی پرهیز از مسائل حاشیه‌ای و توجه خاص به مسائل آموزشی و علمی هنرستان را از سیاست‌های کلیدی مجموعه عوامل اجرایی هنرستان کشاورزی عنوان کرد و گفت: با همکاری دانشگاه یاسوج وسایر ظرفیت‌های استانی و حمایت ویژه متولیان کشاورزی استان تلاش می‌کنیم مهارت آموزی دانش آموزان به بهترین نحو ممکن انجام شود.
وی در پایان از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان خواست با همکاری و پیگیری مجدانه مستقل شدن محوطه هنرستان کشاورزی و محصور نمودن فضای پشت هنرستان با ملحق شدن زمین جهت کارهای عملی و آموزش همراه با آرامش جهت هنرجویان این هنرستان را هرچه سریعتر عملیاتی نمایند.
در پایان این جلسه مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی با اهداء لوح سپاس از حمایتها و پیگیریها رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در رفع مشکلات فضای هنرستان در چند سال گذشته تقدیر کرد.
پس از این دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به همراه رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان و معاون آموزشی مرکزتحقیقات  از نزدیک در جریان زیباسازی فضا و مشکلات محوطه هنرستان کشاورزی قرار گرفتند که قول پیگیری و رفع این مشکلات را در آینده نزدیک داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
جنجال اظهارات تازه ظریف

جنجال اظهارات تازه ظریف

الهیان گفت: "بسیار بعید است که شخص وزیر خارجه که مسئول مستقیم برجام بوده است از متن برجام ...
جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم «عمار» فراخوان دوازدهمین دوره این رویداد سینمایی را منتشر ...
1