تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۴۳۹۱۸۶
در جشنواره شهید رجایی کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟

آقای استاندار؛ آیا اینجا رقابت سالم معنا دارد

۰
کبنا ؛جشنواره شهید رجایی استان کهگیلویه و بویراحمد (شنبه 27 شهریور ماه 1400) با حضور حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و در این جشنواره از 23 دستگاه اجرایی برتر سال 99 تجلیل شدند. بعضی از مدیران  از نحوه انتخاب دستگاه‌های برتر شدیداً گلایه کردند که حسین کلانتری استاندار این استان در حین برگزاری این جشنواره به حواشی ایجاد شده واکنش نشان داد و گفت: «این دستگاه‌های اجرایی برتر تابع قانون انتخاب شدند و من به عنوان استاندار دخالتی در گزینش آن‌ها نداشته‌ام و تنها خواستار بررسی مجدد و تجدید نظر یک دستگاه اجرایی بودم.»
به گزارش کبنا از یاسوج، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان دبیر جشنواره شهید رجایی استان کهگیلویه و بویراحمد هر سال اقدام به برگزاری این جشنواره می‌کند و بر اساس شاخص‌های عمومی و تخصصی پیش بینی شده از ادارات برتر تجلیل می‌کند. کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لیست دستگاه‌های برتر را مشخص می‌کند و آن را به مسئولان ارائه می‌دهند. متأسفانه بر اساس شواهد و مدارک اینگونه به نظر می‌آید که لیست اصلی دستکاری می‌شود و اسم بعضی از دستگاه‌های برتر از لیست اصلی خط می‌خورد و ادارات دیگر جایگزین می‌شود. بر پایه کدام استدلال؛ الله اعلم.
به طور مثال؛ یکی از دستگاه‌های دولتی که مستندات آن در اختیار پایگاه خبری کبنا نیوز قرار گرفته، رتبه بالایی به دست می‌آورد، اما دقیقاً یک روز مانده به برگزاری جشنواره شهید رجایی از او برای حضور در این جشنواره دعوت بعمل نمی‌آید! چرا؟ کسی در این باره شفاف سازی و توضیحاتی نداده و خداوند بهتر می‌داند. این در حالی است که حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا می‌گوید: «جشنواره شهید رجایی زمینه‌ساز رقابت سالم دستگاه‌های اجرایی است.» اگر قرار باشد؛ دستگاه‌ها بر اساس سلایق و خاله خورزویی انتخاب شود نه آیتم‌های کارشناسی شده، دیگر هیچ رقابت سالمی معنا ندارد.
این امید می‌رود که مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در این باره توضیح دهند تا خدای نکرده اگر تبعیض یا تخلفی صورت گرفته جلوی آن گرفته شود.

به گزارش کبنا، جشنواره شهید رجایی عصر (روز شنبه) در محل استانداری برگزار شد و در آن ۲۳ دستگاه اجرایی برتر سال ۱۳۹۹ کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از مسئولان استانی تجلیل شدند. حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره گفت: جشنواره شهید رجایی زمینه ساز رقابت سالم دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم و ارتقای کیفی عملکرد آن‌هاست.
 به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد این تعداد دستگاه اجرایی در بخش‌های مختلف شاخص‌های عمومی و اختصاصی شناسایی و مورد تجلیل قرار گرفتند.
 حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه آئین معرفی دستگاههای برتر جشنواره شهید رجایی اظهار داشت: این جشنواره به دلیل شرایط قرمز کرونایی استان به تعویق افتاده بود که هم اینک با عبور استان از وضعیت قرمز کرونایی برگزار شد.
 وی افزود: این دستگاه‌های اجرایی برتر تابع قانون انتخاب شدند و من به عنوان استاندار دخالتی در گزینش آن‌ها نداشته‌ام و تنها خواستار بررسی مجدد و تجدید نظر یک دستگاه اجرایی بودم.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی استان در شرایط سخت و پیچیده ۹۹ که استان با مشکلاتی همچون زلزله سی سخت، آتش سورزی های پی در پی، کرونا و غیره درگیر بود موفق عمل کردند و تلاش آن‌ها ستودنی است.
  رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: امسال ۶۹ دستگاه اجرایی از لحاظ شاخص‌های عمومی و اختصاصی مورد بررسی قرار گرفتند و دستگاه‌های برتر تجلیل شدند.
 علی شهابی نسب افزود: دستگاه‌های اجرایی استان در جشنواره شهید رجایی توانستند ۵۰ درصد شاخص‌های عمومی و ۸۰ درصد شاخص‌های اختصاصی را کسب کنند.
 وی بیان کرد: از مجموع ۲ هزار امتیاز شاخص‌های عمومی و اختصاصی ۶۴ درصد آن برای استان محقق شده است.
 برخی از مهمترین شاخص‌های عمومی و اختصاصی برای ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره شهید رجایی شامل اصلاح ساختار اداری، شفافیت مالی، توسعه سرمایه انسانی، توسعه دولت الکترونیک، ارتقای سلامت اداری، پاسخگویی به ارباب رجوع، کمک به بهبود فضای کسب و کار و استقرار نظام مدیریت عملکرد بوده است. 
دستگاه‌های اجرایی برتر کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره معرفی و با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده از مدیران آنها تجلیل شد. دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، اداره کل منابع طبیعی، سازمان جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، اداره کل استاندارد، اداره کل راهداری  و حمل و نقل جاده‌ای، اداره کل غله و بازرگانی، کانون پرورش فکری کودکان، سازمان صنعت، معدن و تجارت و ... از جمله دستگاه‌های برتر کهگیلویه و بویراحمد بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارکنان یک سازمان
Iran, Islamic Republic of
،چرا اسم سازمانی که با نامه رسمی سازمان مدیریت جز دستگاههای برتر بود را خط زدید،،،،،،،،،،یا خودت درستش می کنید یا نامه رسمی را در اختیار رسانه ها قرار می دهیم000000000اگه مدیرکل را عوض کنی چرا حق کارکنان را پایمال میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احمد
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندار مگر دانشگاه علوم پزشکی در رتبه بندی عملیاتی وزارت بهداشت در رده اخر قرار نداشت که شما ان را برتر میدونید..
شهروند
Iran, Islamic Republic of
پس غضنفر که عکسش هست ولی خودش نیست !!آها اون دستگاه برگزیده شد نه برتر @
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

چندي پيش بانك مسكن خبر پرداخت وام يك ميليارد توماني تسهيلات خريد مسكن از محل حساب پس‌انداز ...
1