تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۴۳۷۵۹۷
بازدید مسئولان از چند پروژه در شهرستان کهگیلویه؛

توجه ویژه استاندار به توسعه متوازن استان / افتتاح سالن مدیریت بحران و تالار فرهنگی گردشگری شهر سوق / تخصیص ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه آبرسانی به اراضی کشاورزی حومه غربی دهدشت/ پیش بینی ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای زیرگذر و روگذر تقاطع دهدشت_سوق

۰
کبنا ؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تا کنون ۸۰۰ میلیون تومان برای پروژه بوستان شهدای گمنام شهر سوق هزینه شده است، گفت: برای تکمیل این پروژه به ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
به گزارش کبنا نیوز، با حضور کیامرث حاجی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، علی شهابی نسب رئیس سازمان برنامه وبودجه استان، عیسی شهامت مدیرکل دفترامورشهری وشوراهای استانداری، کریمی نژاد فرماندارشهرستان کهگیلویه، نصیری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و  جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی  و بخش سوق پروژه مجتمع تفریحی، گردشگری و تالارپذیرایی شهرداری سوق افتتاح وهمچنین پروژه شهدای گمنام مورد بازدید قرار گرفت.
معاون عمرانی استاندار در آیین افتتاحیه این مجتمع ضمن خدا قوت به اعضای شورای شهر و شهردار سوق که در این چند ساله زحمات زیادی متحمل شدند، افزود: در جریان ریزترین موضوعات و مشکلات کهگیلویه و بخش سوق هستیم و به صورت مستمر پیگیر این مشکلات بوده و هستیم.
حاجی زاده با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در مدت گذشته با چندین بحران روبرو شد ،گفت: در حالی که استان های دیگر با یک بحران کرونا مواجه بودند استان ما در مدت گذشته همزمان با ۴ بحران کرونا، زلزله،آتش سوزی و خشکسالی  روبرو بود.
وی با اشاره به اپیدمی ویروس کرونا گفت: وضعیت بیماری کرونا با مدیریت استاندار بخوبی مدیریت شد و مورد تقدیر مسئولان کشوری قرار گرفت.
حاجی زاده افزود: زلزله سی سخت یکی دیگر از بحران هایی بود که اتفاق افتاد که با تعامل استاندار با نماینده ولی فقیه، سپاه پاسداران، نماینده مجلس و همه نهادهای خدمات رسان  مدیریت زلزله سی سخت منحصر به فرد بود.
معاون عمرانی استاندار گفت: آتش سوزی های گسترده یکی دیگر از بحران هایی بود که امسال اتفاق افتاد و با هماهنگی های به عمل اماده ۵ فروند بالگرد اعزام شد که این کار با پیگیری های استاندار و مجموعه مسئولان در استان عملیاتی شد.
حاجی زاده خاطرنشان کرد: بحران دیگری که مسئولان استان را درگیر کرده،بحران خشکسالی بی رحمانه ای هست که اتفاق افتاده و کشور را با بی آبی مواجه کرده است و شرایط وخیم بودجه ای و اقتصادی و تحریم ها نیز مزید بر علت شد.
معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه استاندار کهگیلویه و بویراحمد چندین سفر به شهرستان کهگیلویه داشته و همواره در این شهرستان حضور مستمر دارند،افزود: اثرات تصمیماتی که برای شهرستان کهگیلویه گرفته شد شامل حال بخش سوق هم شده است.
حاجی زاده بیان کرد: پروژه آبرسانی به اراضی کشاورزی حومه غربی دهدشت ۴  سال خوابیده و به محاق رفته بود که امسال  با پیگیری های انجام شده ۴۲ میلیارد تومان اعتبار ملی برای این پروژه گذاشته شد که ۱۴ میلیارد تومان تخصیص داده شد.
وی با اشاره به حمایت ها و همراهی های نماینده ولی فقیه در استان، گفت: سید محمد موحد نماینده شهرستان های کهگیلویه،بهمئی ،چرام و لنده  در مجلس شورای اسلامی نیز در همه ی پروژه ها حمایت و همراهی و پیگیری می کند.
حاجی زاده، افزود: ۴٫۵ میلیارد اعتبار برای رفع نقاط حادثه‌خیز جاده سوق به دهدشت گذاشته شد.
وی با اشاره به اینکه با پیگیری های انجام شده پس از سال ها سالن چند منظوره شهرداری سوق تکمیل و به بهره برداری رسید،افزود: امسال در جذب اعتبارات بافت فرسوده جز استان های اول هستیم.
وی با اشاره به اینکه شهر سوق یکی از شهرهای  فرهنگی و با قدمت است،گفت: آرامگاه مرحوم حسین پناهی که افتخار فرهنگی استان و قوم لر است در این شهر است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
حاجی زاده با بیان اینکه شهر سوق ماشین آتش نشانی نداشت،گفت: یک دستگاه ماشین آتش نشانی به شهر سوق اختصاص یافت.
وی افزود:۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای زیرگذر و روگذر تقاطع دهدشت از سمت سوق گذاشته شد.
وی با اشاره به حمایت ها و همراهی های حجت الاسلام سید محمد موحد  نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی، افزود: نماینده کهگیلویه بزرگ همیشه در صحنه است و در همه ی پروژه ها تمام قد پیگیری و همراهی می کند.
معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه سعی می کنیم شعار ندهیم و در عمل جهادی عمل کنیم،گفت:‌کسی که از قافله شهدا عقب مانده باید در مسئولیتی که از طریق خداوند به آن رسیده، با خدمت کردن به مردم جبران کند.
حاجی زاده با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و شهدا چراغ راه نظام و انقلاب هستند ،گفت:تمام مقبره های شهدای گمنام در این چند سال ساماندهی و بازسازی شدند.
حاجی زاده گفت:برای خروج چاروسا و دیشموک از بن بست چندین پروژه مهم  ارتباطی را شروع کردیم.
وی با اشاره به اینکه مدیرکل راهداری استان شبانه روزی پای کار است،گفت: پروژه احداث و بهسازی جاده تنگ چویل که مدت اخیر کلنگ زنی شد مناطقی از استان کهگیلویه و بویراحمد را به شرق خوزستان وصل می کند و مناطق زیادی را از بن بست خارج می کند.
وی افزود:بیش از یک قرن آرزوی مردم برخی از روستاهای دیشموک مثل رودسمه جاده دسترسی بود که به دلیل نبود پل و جاده دسترسی تعدادی از هموطنان در آن منطقه جان خود را ازدست دادند، که این جاده را نیز شروع کردیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1