تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۹
کد مطلب : ۴۳۷۰۰۳
گزارش|

نگاهی به وضعیت بازار روز جدید شهرداری دهدشت

۲
کبنا ؛سرمایه گذاری به عنوان یکی از اجزای بسیار مهم تقاضای کل، نقش تعیین کننده‌ای در رشد و توسعه اقتصادی ایفا می‌کند. 
به گزارش کبنا نیوز، برای جذب سرمایه گذاری، به ویژه سرمایه‌گذاری خصوصی، به فضای امن اقتصادی نیاز است تا بتواند ازسرمایه گذاران صیانت کند. 
بهبود امنیت اقتصادی، به عنوان عامل کلیدی برای سرمایه‌گذاری خصوصی، از طریق کاهش نااطمینانی ها، موجب افزایش بازده سرمایه‌گذاری می‌شود. بنابراین، چارچوبی که اعتماد سرمایه گذاران را جلب کرده و امنیت فیزیکی و حقوقی افراد و سرمایه‌ها را تضمین کند، تأثیر بسزایی در سرمایه‌گذاری و فعالیت بخش خصوصی می گذارد. 
سرمایه گذار، عاشق زندگی است، کسی که با اراده پولادین خود و پشتکار بی‌وقفه، می‌سازد و می‌افریند و دمی از روح خویش را در آن می‌دمد و جویندگان کار را زیر چتر دانش و ابتکار خود به آرامش و شادزیستی دعوت می‌کند. او می‌داند که؛ 
هر که در هر کار با عشق است یار
کار او باقی است اندر روزگار. 

پس با عزمی راسخ، اندیشه خلاق خود را در بستر مناسب می‌پرواند تا بتواند نوای امید و نشاط، توسعه و شکوفایی وطنش را به نظاره بنشیند. 
در شرایط فعلی اقتصادی، افرادی هستند که سرمایه‌ی خود را برای تامین رفاه و شادی مردم به کار می‌گیرند و این امر بسیار ارزشمند و قابل ستایش است. 
راستی را، جناب آقای شهباز شهبازی چنین است و مصداق بارز چنین اندیشه‌ای است. 
ایشان سرمایه گذار «بازار روز جدید شهرداری دهدشت» است. 

سنگ‌ها را از راه پیشرفت بردارید
این پروژه -به خاطر کاهش بار ترافیک از مرکز شهر و خطرات احتمالی بدلیل غیراستاندارد بودن بازارقبلی، پیشرفت و توسعه شهر-، در اوایل سال سوم فعالیت دوره پنجم شورای اسلامی شهر دهدشت، کلنگ احداث آن با اعتباری بالغ بر۱۵میلیارد تومان، زده شد ولی از هیچ نهادی اعتباری داده نشده. زمین ازشهرداری و کل هزینه از جناب آقای شهبازی، سرمایه گذار محترم این پروژه است. (مشارکتی است) 

ایشان، باوجود گرانی و اوج گرفتن قیمت مصالح ساختمانی، پروژه را تعطیل نکرده و تمام تلاش و سعی و توان خود را به کار گرفته، که این پروژه به بهره برداری برسد. 
این پروژه در زمینی به مساحت ۷ هزار متر مربع، در حال احداث است و شامل: ۳۵۰ واحد تجاری و خدماتی باکلیه امکانات رفاهی تفریحی شامل رستوران کافی شاپ، نمازخانه، بانک و… و اشتغالزایی بیش از ۳ هزار نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم در سطح شهر دهدشت است. 
برآورد اولیه هزینه طبق فهرست بهاسال ۹۸ تقریبا ۱۴ میلیارد تومان بوده ولی در حال حاضر با افزایش تورم، حدود۳۰الی۳۵میلیارد است. از طرف دیگر، باتوجه به نوع کار (مشارکت درسرمایه گذاری) هیچگونه تعدیل در افزایش هزینه به سرمایه گذار تعلق نمیگیرد. 
این پروژه، درحال حاضر تقریبا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل پروژه حدود ۱۰ الی ۱۲ میلیارد تومان نیاز است. با این وجود، علیرغم همکاری معاونت استانداری و فرمانداری کهگیلویه و تاییدیه آنان متاسفانه صندوق کارافرین استان همکاری نکرده اند! 
و با درخواست وام اشتغال‌زایی ۱۵میلیارتومانی ایشان، همکاری و موافقت انجام نشده است. 
حال آنکه، باید از سرمایه گذاران پشتیبانی کرد و با تدوین ساز و کارهای مناسب مبتنی بر قانون، بستر فعالیت فعالان اقتصادی و بخش خصوصی فراهم شود. 
تشویق برای جلب سرمایه گذاران بخش‌های تولیدی و نیز جذب سرمایه‌های آنان برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار اقتصادی از رویکردهای اصلی ما باشد. 
حمایت از سرمایه گذاران، لازمه‌ی توسعه کشور است، سرمایه گذاران باید تحت حمایت همه جانبه از سوی تمامی دستگاه‌ها و نهادها قرار گیرند. 
نباید اجازه دهیم تا سرمایه گذاران درگیر بروکراسی‌های اداری شوند و باید در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال همگام با سرمایه‌گذاری پیش برویم. 
حمایت‌های قانونی و حقوقی از سرمایه گذاران از ضرورت‌های اولیه بازار سرمایه به شمار می رود. 
نگاه مسوولان استان و شهرستان ها، باید حمایت از بنگاه‌های تولیدی و کارآفرینان باشد و نباید دلسردی سرمایه‌گذاران را فراهم کرد. 
هم همین بخش خصوصی که عَلَم اشتغال و تولید را در استان بر دوش دارد، با سخت‌گیری‌هایی که در استان انجام می‌شود، موجبات دلسردی و در نهایت فرار سرمایه گذار به استان‌های دیگر را فراهم می‌کند.

همه برای تولید و توسعه
ضرورت بسترسازی برای فعالیت بهینه بخش خصوصی و سرمایه گذاران مختلف به ویژه سرمایه گذاران بومی بیش از پیش اهمیت می‌یابد، سرمایه گذاران بومی که به نوعی عِرق وطن خود را دارند و با ظرفیت‌های منطقه بیش از دیگران آشنا هستند، باید بیش از دیگران زمینه فعالیت در استان را برای آن‌ها فراهم کنیم. 
باید همه ارگان‌ها دست به دست هم دهند و از تولید حمایت کنند، ضمن اینکه با سهل گرفتن برخی از موارد، از تولیدکنندگان با روی باز استقبال کنند. 
یکی از مهمترین مشکلات و معضلات ما، بحث اشتغال است، باید بدانیم، تا زمانی که سرمایه‌گذار وارد استان نشود و کارآفرینی نکنیم مشکل اشتغال حل نخواهد شد، نمی‌توان همه مردم را در دستگاه‌ها و ادارات استخدام کرد، لذا باید با استفاده از ظرفیت‌ها به دنبال جذب سرمایه گذار باشیم. 
به هر حال استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ، ظرفیت‌های زیادی برای شکوفا شدن دارند که مهم‌ترین آن‌ها نیروی انسانی کارآمد است که در صورت جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال است که می‌توانیم این پتانسیل‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم. 
لذا از مسئولین شهرستانی و استانی تقاضا داریم و خواهشمندیم که همت کنند، تسهیلات بانکی به مقدار مبلغ برآورد شده برای تکمیل این پروژه در اختیار سرمایه گذار قرار دهند تا هر چه زودتر شاهد افتتاح این پروژه و رونق کار و کاسبی و اشتغالزایی در سطح شهر دهدشت باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
فایل های مرتبط
1