تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۳۶
کد مطلب : ۴۳۶۱۸۸
حواشی ناتمام بیمه سرمد؛

ماجراهای ابهام برانگیز در بیمه سرمد و بانک صادرات/ پای گشت ارشاد ابراهیم رئیسی به بیمه مرکزی باز می‌شود؟ / نامه تاجگردون درباره بیمه سرمد + سند

۲
کبنا ؛ماجراها و حواشی بیمه سرمد مربوط به این چند روزه و مدیریت غلامرضا تاجگردون نیست، مدیریت سرمد که زیرمجموعه بانک صادرات است از سال های قبل، ابهاماتی در معاملات این شرکت بیمه ای وجود داشته است. حضور کوتاه‌مدت غلامرضا تاجگردون در بیمه سرمد و برکناری او به انتشار نامه‌ای سرگشاده ختم شد.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از رویداد۲۴، پیش از این با اسناد مختلف بخشی از اتفاقات رخ داده در بیمه سرمد را افشا کرده و این سوال را مطرح کرده بود که چرا هیچ نهاد ناظری از جمله بیمه مرکزی و حتی بانک صادرات به عنوان سهامدار عمده آن به این شائبه‌ها رسیدگی نمی‌کند.

درست در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری که سایر رویدادها در حاشیه قرار گرفته بود، اتفاقات عجیب و غریبی در صنعت بانکداری و صنعت بیمه ایران در حال رخ دادن بود؛ غلامرضا تاجگردون مدتی بود که مدیرعامل بیمه سرمد شده بود و مدت کوتاهی بعد فیش حقوقی نجومی از او منتشر شد و در نهایت کار به خروج از از بیمه سرمد انجامید. تاجگردون اما بیکار ننشست و نامه‌ای با سربرگ اسم خود خطاب به «گروه مخاطبین خاص» که معلوم نبود چه کسانی هستند، نوشت و در آن نامه توضیح داد که فیش حقوقی‌اش چرا منتشر شده و پشت پرده آن چه بوده است.
تاجگردون در این نامه ۱۲ صفحه‌ای به اتفاقات عجیبی که در بیمه سرمد به عنوان یکی از شرکت‌های مهم بانک صادرات رخ داده، اشاره کرده است. یکی از موارد مطرح شده، این بوده که بیمه سرمد بخشی از سرمایه بانک صادرات به عنوان بانکی دولتی بوده بنابراین این سوال مطرح شده که چرا در تمام این سال‌ها بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر وظیفه ذاتی خود را در نظارت بر آن انجام نداده است.
معلوم نیست دلیل نگارش نامه تاجگردون چه بوده و پشت پرده انتشار آن چه اتفاقی افتاده و این سوال مطرح است که چرا تاجگردون پس از برکناری اقدام به انتشار این نامه کرده و چرا در دوران مدیریتش به این موارد اشاره نکرده است. در این نامه مشخص نشده که آیا اتفاقات رخ داده در بیمه سرمد، توجیه مناسبی برای حقوق ۸۵ میلیونی اوست.

نکته دیگر آنکه در آن نامه گفته نشده نقش تاجگردون به عنوان مدیر عامل در جلوگیری از تخلفاتی که مدعی آن است، چه بوده و از این منظر ظاهرا اطلاعاتی که در آن نامه آمده، اطلاعاتی کلی و برای توجیه حقوق نجومی خود بوده است. نکته مهمتر آنکه تمام موارد مطرح شده در آن نامه قبلا در چند گزارش به همراه اسناد آن مطرح شده بود و بارها به اتفاقات رخ داده در زیرمجموعه‌های بانک صادرات و بیمه سرمد اشاره کرده بود و از بیمه مرکزی نیز خواسته بود به این مسائل رسیدگی کند، با این حال هر بار به بهانه‌ای از قید این مسئله عبور شده است. در دوره ریاست عبدالناصر همتی و همچنین دوره غلامرضا سلیمانی امیری ماکو نیز بارها به بیمه مرکزی هشدار داده شده که نسبت به شائبه‌های پیش آمده که در چند گزارش به آن پرداخته شده، واکنش نشان دهد.
از موارد جنجالی در بیمه سرمد، موضوع «ملک آرش» و «ملک جردن» بوده که تاجگردون به اتفاقات عجیب در جریان خرید آنها اشاره کرده که یک مورد آن خریداری شده و مورد دیگر متوقف شده است.
موضوع دیگر ماجرای اختلاف در پرداخت خسارت به آتش سوزی در شرکت ایساتیس بوده است که ظاهرا ابهامات زیادی در پرداخت آن وجود داشته است.
موضوع دیگر ملک کالج بوده است. سال ۹۷ اسنادی رسانه ای شد که نشان می‌داد شرکت خوارزمی یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بانک صادرات و سهامدار بیمه سرمد در قراردادی عجیب مبلغ ۴۰۰ میلیارد بابت کاری که انجام نشده به یک شرکت بی نام و نشان پرداخت کرده است!
ماجرای خرید ملک کالج از این قرار بوده که قراردادی عجیب میان «شرکت توسعه فناوری خوارزمی» با مدیریت پرویز مقدسی با شرکتی گمنام منعقد شده بود اما شرکت پیمانکار نتوانسته بود تعهدات خود را اجرا کند؛ این موضوع در حالی اتفاق افتاده که شرکت پیمانکار بدون انجام تعهدات کل مبلغ قرارداد (بدون آنکه حتی مبلغی بابت ضمانت انجام کار نزد کارفرما باقی بماند) را از شرکت توسعه فناوری خوارزمی دریافت کرده است.
اسناد نشان می‌داد که شرکت فناوری خوارزمی در پی عدم دریافت مطالبات خود مجبور می‌شود ملکی در خیابان کالج را از شرکت پیمانکار برای جبران هزینه‌های پرداختی دریافت کند. مسئولان شرکت ملک را به شیوه‌ای عجیب قیمت‌گذاری می‌کنند اما از آنجا که این محدوده فعالیت «شرکت توسعه فناوری خوارزمی» در زمینه تجهیزات الکترونیکی و رایانه‌ای بوده، ملک را به بخش دیگری از هلدینگ خوارزمی به نام «شرکت توسعه ساختمانی خوارزمی» واگذار می‌کند.
شرکت فناوری خوارزمی و شرکت توسعه ساختمانی خوارزمی هر دو از شرکت‌های زیرمجموعه گروه سرمایه گذاری خوارزمی و سهامداران شرکت بیمه سرمد هستند که آن زمان مدیریت آنها بر عهده حجت‌الله صیدی مدیرعامل کنونی بانک صادرات بوده است.
اطلاعات نشان می‌دهد که چند جلسه با سازمان بازرسی برای این ماجرا برگزار شده است اما همچنان ماجرا بلاتکلیف مانده و خبری از رفع تضییع اموال بیت المال نیست. بیمه مرکزی و بانک صادرات نیز تا کنون درباره این ماجرا سکوت کرده‌اند.
سال ۹۹ خبری منتشر شد که نشان می‌داد سازمان بازرسی کل کشور به دنبال مدیرانی است که قرارداد پر شائبه ملک کالج را امضا کردند. از آن زمان تا کنون نیز خبری از رسیدگی به این پرونده و بازگرداندن اموال بیت المال نیست.
در دوره مجلس دهم برخی نمایندگان مجلس همچون حمیده زرآبادی خبر داده بودند که فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد را به خاطر اتفاقات رخ داده در بانک صادرات و بیمه سرمد به مجلس خواهند کشید. آن زمان در طرح سوال از وزیر اقتصاد آمده بود که «چرا بیمه مرکزی که از وظایف ذاتی او نظارت بر عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای است تاکنون نسبت به اتفاقات رخ داده در بیمه سرمد واکنشی منفعلانه داشته و به جای تصمیم قاطع صرفا اقدام به ارسال پرونده به شورای عالی بیمه کرده است؟»
این پرونده همان موقع مطرح شد و ظاهرا زور بانک صادرات و بیمه سرمد به مجلس چربیده بود و کسی توضیحی نداد که ماجرا چه بوده است. سلیمانی امیری هم اگرچه وعده داده بود که نمی‌گذارد شرکت‌های بیمه‌ای با تخطی از مقررات، سرنوشت صنعت بیمه، سهامداران و بیمه‌گذاران را در معرض خطر قرار دهند، مدتی بعد در سکوت فرو رفت و ترجیح داد درباره بیمه سرمد سخنی نگوید!
فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد نیز مدعی اهدای جایزه برای افشاگران فساد شده بود و به همین دلیل تمام اسناد مربوط به جزییات اتفاقات رخ‌داده در بیمه مرکزی و چند بانک دیگر به وزارت اقتصاد ارسال شد. از آن زمان حدود ۲ سال می‌گذرد و تا کنون کوچکترین اتفاقی رخ نداده و کسی پیگیر شائبه‌های موجود در آن مجموعه نشده است.
بیمه سرمد پس از سال‌ها فعالیت اکنون به مجموعه بسیار گسترده‌ای تبدیل شده که حتی سهامداران عمده آن نه تنها نتوانسته‌اند از پس اتفاقات رخ داده در آن بر بیایند، بلکه آنها نیز از اتفاقات رخ داده در آن حمایت می‌کنند؛ چه آنکه تا کنون کلامی از مدیران بانک صادرات شنیده نشده که درباره شرایط بیمه سرمد توضیحی بدهند یا به خاطر اتفاقات عجیبی همچون ماجرای ملک کالج از مدیران بیمه سرمد توضیح بخواهند.
البته دلیل این موضوع هم چندان پیچیده نیست، چراکه قرارداد ملک کالج دقیقا در دوره‌ای منعقد شده که حجت الله صیدی مدیرعامل کنونی بانک صادرات، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی بوده که به عنوان مدیریت اصلی، قرارداد ملک را امضا کرده است.
همچنین پرویز مقدسی ریاست هیات مدیره بانک صادرات را بر عهده داشته است، زمانی در ترکیب هیات مدیره شرکت‌های بیمه سرمد و شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی حضور داشته و اتفاقا قرارداد عجیب میان «شرکت توسعه فناوری خوارزمی» با مدیریت پرویز مقدسی منعقد شده است.
ابراهیم رئیسی که با شعار مبارزه با فساد و تخلف توانست بخش عمده رای‌دهندگان را به خود جذب کند، در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وعده داده که گشت ارشاد را برای مدیران راه‌اندازی خواهد کرد؛ به گفته او تمام با مدیران متخلف یکی یکی برخورد می‌شود. پرونده‌های ریز و درشت بیمه سرمد تا کنون در دولت روحانی به نتیجه‌ای نرسیده و اراده‌ای برای رسیدگی به آن نیست، با این حال این امیدواری وجود دارد که در دولت رئیسی با توجه به شعارهای ضدفسادی که داده، به قراردادهای غیر شفافی که به آن اشاره شده، رسیدگی شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

صابر
Canada
پروی نجومی
مهندس نفت
Iran, Islamic Republic of
این که میخواست پول حقوقش رو پس بده... الان داره رئیس هیات مدیره میشه؟!!! ماشالا سیر هم نمیشی تاجگلدون... الان بخاطر برخورد با فساد رفته بودی توی بیمه سرمد مدیرعامل شدی؟! یعنی خداییش پاکی و سلامت اقتصادیت
Iran, Islamic Republic of
خدایا فریاد
نیما
Iran, Islamic Republic of
موارد بسیار زیادی وجود دارد که نظارتی از سوی نهاد ناظر بیمه مرکزی صورت نگرفته است ، شرکت خصوصی بیمه ایران معین بخشی از سرمایه شرکت دولتی بیمه ایران می باشد بطوریکه حیات خلوت مدیران بیمه ایران است ، بیمه خصوصی سرمد بخشی از سرمایه بانک صادرات به عنوان بانکی دولتی بوده ، بیمه خصوصی ما بخشی از سرمایه بانک دولتی ملت بوده است ، همه اینها بیش از دو دهه است که سابقه فعالیت دارند و نهاد ناظر نظارتی نداشته است ، بنابراین این سوال مطرح شده که چرا در تمام این سال‌ها بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر وظیفه ذاتی خود را در نظارت بر آنها انجام نداده است.امیدواریم دولت سیزدهم جلوی فساد سازمان یافته در صنعت بیمه ایران را گرفته و به امپراطوری 50 نفر از مدیران چرخشی در تمام این سالها خاتمه دهد.
Iran, Islamic Republic of
صادرات خصوصیه تو بوزسه
Iran, Islamic Republic of
ذاتا دولتی وعده ای درپوشش رانت سعی در راندن بسمت غیر دولتی کردن برای گرفتن حقوق ومزایای حاصله از باصطلاح خصوص گفتن را دارند.............خیلی تخلفات وانحرافات در پشت پرده عبارت خصوصی درحال انجام بوده واست ................
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
.تمام حق و حقوق بازنشستگان رو ضایع میکنند.هرچی دکتری میری ویا پول نسخه میگن جز بیمه نیست .بعد پولشو آقای مدیر عامل به بذل و بخشش میده.این تاجگردون مقصر نیست مدیر عامل وقت
Iran, Islamic Republic of
ذا
Canada
آقای تاجگردون باید پولهایی که تاکنون گرفته از هرارگانی از هر اداره ایی باید پس بدهد چون حقوقش که ۱۰ م تومان بوده ۸۵ م میداند قطع کردند دست به افشا گری زد
رضا
Iran, Islamic Republic of
واقعا شماها ایمان ندارید
Iran, Islamic Republic of
ندیدبدید
برای تخصص ایشون این رقم عددی نیست
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون نتوانست نفسانیات خود را کنترل کند و از حقوق نجومیو استخدام باند خود بگذرد و خود را احیا کند این بهترین فرصت احیای خود را سوزاند
دیگر هر جا برود حاشیه هم با اوست و هیچ ارگان و مسیولی دردسر همکاری با وی را نمیخرد
با انهمه ادعا رفت مدیر یک شرکت شد چطور نوبخت معاونش
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
قربون قدمهای تاجگردون ::منتقدین شما چاهی که به هر نحو میکنند :::ته چاه موروثی شان میمانه :::!!!آقای رییسی باید یکی یکیشون را باید به حرمت خون شهدا به پای محاکمه بکشاند !!!:::::اما آغازاده های مهمی ومسعولان ۰۰۰۰نفع دارند !!!!!یه کمی سخته اما فرمودی من میتوانم +++
Iran, Islamic Republic of
زنده باد طایفه باوی و قوم لر ودکتر انشالله به همین زودی تهمت زنان روسیاه میشن وباید این تازه به دوران رسیده ها ازدرگاه خداوند طلب مغفرت کنن، حاجی تنهات نمیذاریم غزیز بودی عزیزتر شدی از ۴۱ هزار رای پاک کم که نشده زیادتر هم شده اسمی از دکتر بیاد سیل خروشان بپا میشه
Iran, Islamic Republic of
جمع کن بساطتت را ...
Iran, Islamic Republic of
سیل خروشان را در انتخابات دیدیم ...........
Iran, Islamic Republic of
ادم یاد خان و رعیت قدیم میفته
شماها عین رعیت خانهای قدیم هستید هیچی از خودتون ندارید ...
Iran, Islamic Republic of
میدونید چرا تا الان رو نشده بود چون این مدارک رو برا اینکه بیشتر ب/ و کسی کاری بهدکارش نداشته باشه در دست داشت ولی حالا که فیش و دستشو برا مردم رو کردن اونم اومد این مدارک رو کرد
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون اگه بیمه سرمد مشکل داشته چرابه استخدام آن درآمدی شما می دانستی حقوق 85 میلیونی نجومی وخلاف است چرا گرفتی پس همه شماها درتخلفات شریک وسهیم بوده اید وباید درمقابل ملت وخون پاک ومطهر شهدای گرانقدر پاسخگو باشید.
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون اگه بیمه سرمد مشکل داشته چرابه استخدام آن درآمدی شما می دانستی حقوق 85 میلیونی نجومی وخلاف است چرا گرفتی پس همه شماها درتخلفات شریک وسهیم بوده اید وباید درمقابل ملت وخون پاک ومطهر شهدای گرانقدر پاسخگو باشید.
آشنا
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون ، این مورد هم مثل هزاران تخلف مالی و مدیریتی و دخالت های بیجای شما و اطرافیانتون در ادارات هست که تا حالا بررسی نشده ولی انشااله در دولت انقلابی جناب رئیسی تک به تک مورد بازبینی قرار میگیره
Iran, Islamic Republic of
هر چی خوردی بیا پس بده خخخخخ
حمید
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون هر چه بیشتر تلاش کند بیشتر غرق می شود چون آقای زاکانی انقلابی کاملا هوشیار است و مواظب بیت المال است .
Iran, Islamic Republic of
خخخ زاکانی
زاکانی اگه مراقب بیت المال بودکه بانامه ی سفارشی تغییررشته نمیدادوحق یک بنده خدای دیگه رونمیگرفت
چرام
Romania
تاجگردون وقتی اخراج شد این را طرح می کند شاید از هیئت مدیره بیمه سرمد زهرچشم بگیرد به قولی فریاد بر می آورد های دزد های دزد
حقوق نجومی که گرفتی پس بده
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
پررررررررروی نجومی
فقط دکتر رئیسی ودکتر زاکانی باید فساد وفاسدان را نابود کنند.
والا خیلی پررررررررررررررو هستن
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1