تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب : ۴۳۴۲۰۵
کبنا گزارش می‌دهد

حاشیه و متن آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری؛ چه کسانی نامزد شدند؟ / پاتک رضایی به لاریجانی و کنایه به جهانگیری / بغض جهانگیری هنگام خواندن بیانیه انتخاباتی / درگیری طرفداران ضرغامی با ماموران امنیتی

۳
۱
کبنا ؛ آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری با ثبت نام محسن هاشمی و علی لاریجانی در اولین دقایق آغاز ثبت نام ها آغاز شد، پس از آن تعداد زیادی از چهره‌های سرشناس و فعالان سیاسی یکی  پس از دیگری برای ثبت نام به وزارت کشور رفتند.

به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور، در ۴ روز گذشته ۳۰۴ نفر در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کرده بودند اما  امروز رکورد ثبت نام شکسته شد.
بنا به اعلام رییس ستاد انتخابات کشور «امروز ۲۸۸ نفر ثبت نام کردند.»
او افزود: «مجموعا تعداد ۵۹۲ نفر برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که از این تعداد، ۴۰ نفر از خانم‌ها و ۵۵۲ نفر از آقایان بودند.»
از چهره های مشهوری که امروز نامزد انتخابات شدند می توان به ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، اسحاق جهانگیری، سعید جلیلی، محسن هاشمی، علی لاریجانی، مسعود پزشکیان، محمد شریعتمداری، عبدالناصر همتی، محسن رهامی، محمد جواد حق شناس، شمس الدین حسینی، مصطفی کواکبیان، رسول منتجب نیا، عزت الله ضرغامی، مسعود زریبافان و ابوالحسن فیروزآبادی اشاره کرد.
در روزههای گذشته نیز چهرهایی همچون محمدحسن نامی، سعید محمد، حسین دهقان، رستم قاسمی، صادق خلیلیان، محمود احمدی نژاد، محمود صادقی، علی مطهری، محسن مهرعلیزاده، رامین مهمانپرست، محمد عباسی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، محمدحسن قدیری ابیانه، حسن سبحانی، زارع فومنی و قدرتعلی حشمتیان، مصطفی تاج‌زاده در انتخابات ثبت نام کرده اند.
به این ترتیب امروز آرایش انتخاباتی گروه های سیاسی تا حد زیادی روشن شد.


به گزارش کبنا، آخرین روز ثبت نام‌ها برای ریاست جمهوری سیزدهم همانطور که پیش بینی می‌شد با حضور پررنگ‌تر چهره‌های سیاسی در ستاد انتخابات کشور آغاز شد.
در دقایق اول آخرین روز ثبت نام‌ها محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران با حضور در وزارت کشور، برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
محسن هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه «عنوان برنامه‌های من رفاه و عدالت است»، اظهار کرد: همانطور که آیت الله هاشمی رفسنجانی با دولت کار و سازندگی تا حد زیادی توانستند خرابی‌های جنگ و عقب ماندگی‌ها و محرومیت‌ها را برطرف کنند، در این مقطع نیز می‌توانیم با اراده ملی آسیب‌های وارده را به رفاه و توسعه و معیشت مردم و اعتماد عمومی جبران کنیم.
  
فیلم) محسن هاشمی هنگام ثبت نام

رایزنی محسن هاشمی با جهانگیری برای حضور در انتخابات

محسن هاشمی گفت: من با جهانگیری رایزنی کردم، وی بیشترین رای را در جبهه اصلاحات آورد، تجربه زیادی دارند و مشورت کردم ثبت نام بکنم یا خیر که ایشان گفتند ثبت نام کنید. به نظر شورای نگهبان تمکین می کنم، البته اجبار هم هست باید تمکین کرد.
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه‌ای که آماده کردم در معرض داوری قرار خواهم داد. این برنامه با عنوان «دولت رفاه و عدالت» عرضه شده و هدف آن رفتن به سمت رفاه و مبارزه با تبعیض و فساد است.
هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آقای لاریجانی گزینه اصلاح طلب‌ها هستند؟ گفت: اجازه دهید به همان توضیح سخنگوی جبهه اکتفا کنیم که از نامزد‌ها خواسته شد اقدام به ثبت نام کنند و وضعیت نهایی پس از تایید صلاحیت‌ها مشخص می‌شود.
  
تنها چند دقیقه پس از محسن هاشمی، علی لاریجانی وارد ستاد انتخابات کشور شد تا نام خود را در فهرست کاندیداهای ریاست جمهوری سیزدهم ثبت کند.
لاریجانی پس از ثبت نام گفت اینکه  وضع چنین است بخاطر این است که عده‌ای با صدای بلند همبستگی ملت را مخدوش کردند.

لاریجانی: اداره کشور نباید در دست افراطیون
علی لاریجانی در نشست خبری گفت: هنر آن است که گام ها از طریق وحدت بیشتر و تحمل و مدارا در حول ملی برای حل مسائل کشور باشد.

سیاست خارجی کشور هدفش باید تسهیل روابط خارجی در جهت توسعه اقتصادی کشور باشد.
جهش تولید نیازمند تعادل در صحنه ی بین المللی نه این که اقدامی انجام شود که مردم هزینه آن را از سفره خود بدهند.
حکمرانی مطلوب در گرو شعار کمتر و عقلانیت اثربخش و قدرت اجرایی قوی است.
حل مسائل پیچیده بین المللی نیازمند افراد کار بلد است که بدون دستپاچگی زمام امور دیپلماتیک را از دست بد اندیشان خارج کنند.
  
فیلم) مال بی‌تجارت از نگاه لاریجانی یعنی چه؟

ساده لوحی است که بگوئیم مسائل اساسی کشور می‌تواند با چند اقدام نمایشی و پوپولیستی و یا با کلید جادویی و با سوپرمن بازی و با داغ و درفش قابل حل باشد.
 ملت ایران! عده ای اداره کشور را از مسیر حکمت و عقل خارج کردند. با وارد شدن بر موج احساسات و پناه بردن به مسیرهای انحرافی و فراموشی از آرمان‌های امام هزینه های زیادی برای مردم ایجاد کردند و همبستگی ملت را مخدوش کردند.
جهش تولید و پرش اقتصادی نیازمند با ثبات سازی و تعادل در صحنه بی المللی است. اداره کشور نباید در دست افراطیون و سازشکاران باشد.
کسی که وعده بهشت در این شرایط پیچیده کشور می‌دهد خلاف می‌گوید. باید اول آتش جهنمِ اختلاف و لجبازی و افراطیگری و کارنابلدی را خاموش کرد.
لاریجانی گفت: حوزه اقتصاد نه پادگان است و نه دادگاه که با تشر و دستور اداره شود.
سیدشمس‌الدین حسینی و مسعود پزشکیان، عباس آخوندی، علی رضا زاکانی و مصطفی کواکبیان هم صبح و پیش از ظهر روز آخرین مهلت قانونی ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم را انتخاب کردند تا با حضور در ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام کنند.
مسعود پزشکیان پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: نمی‌شود با افرادی که سال‌ها مسئولیت داشته و مسبب مشکلات هستند راه را ادامه داد. باور غلطی است که فکر کنیم این افراد می‌توانند مشکلات را حل کنند. آزموده را آزمودن خطاست.
مسعود پزشکیان درباره همسرش چه گفت؟
مسعود پزشکیان، نائب رئیس مجلس دهم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما امروز برای ثبت‌نام با دختر خود تشریف آورده‌اید، برنامه شما برای فعالیت ۵۰ درصد از جمعیت کشور که مشکلات زیادی هم دارند و اصلاح‌طلبان هم به موضوع زنان همیشه اهمیت داده اند اگر تایید صلاحیت شوید و کاندیدای اصلاح طلبان باشید برنامه شما برای این موضوع چیست؟ گفت: به این موضوع باور و اعتقاد دارم و با آن زندگی می کنم.

وی ادامه داد : همسر من ۱۷ سال است که فوت شده است، همان زمان هم که همسرم بودند و هر دو جراحی می خواندیم، باور داشتیم اگر با هم باشیم و علی رغم اینکه چهار فرزند داشتیم اما به هم کمک کردیم تا هر دو به مدارج بالا برسیم.
پزشکیان افزود: من به این موضوع اعتقاد دارم که باید زمینه فعالیت زنان در کشور به عنوان ۵۰ درصد از جمعیت کشور اهمیت ویژه دارد و اگر به قدرت برسیم حتما یکی از برنامه‌های ما مهیا شدن زمینه این فعالیت خواهد بود.
ابوالحسن فیروز آبادی پس از ثبت نام با بیان اینکه عدم توجه به شایسته‌سالاری مهمترین مشکل ماست، اظهار کرد: تلاش می‌کنم کسانی که شایسته‌ترین افراد و معتقد عمیق به جمهوری اسلامی هستند را سر کار بیاوریم.
عباس آخوندی وزیر مستعفی دولت روحانی نیز پس از ثبت نام در انتخابات تاکید کرد که می‌آیم تا گلوگاه‌های تجاری ایران را باز کنم؛ زیرا که مسیر تولید و توسعه اقتصادی تنها از مجرای آزادی تجارت می‌گذرد.

وی با بیان اینکه «من می‌فهمم که شهروندان ایران پدیده چنددولتی یا بی‌دولتی را با تمام رگ و پوست‌تان حس می‌کنند»، خاطر نشان کرد: مردم مشاهده می‌کنند که دولت مستقر امکان سیاست‌گذاری ندارد و کمتر سیاستی را می‌تواند به نتیجه برساند و اغلب، مشکل‌های مردم حل نمی‌شوند و بر هم انباشته می‌گردند.
علی رضا زاکانی نیز پس از ثبت نام  در جمع خبرنگاران اظهارکرد: آرایش جدیدی در صحنه رقابت شکل گرفته است و تمام نمادهای فساد، اشرافیت سیاسی و ناکارآمدی به صحنه آمده‌اند.

زاکانی علیه لاریجانی
علیرضا زاکانی با بیان اینکه عدالت، استقلال، آزادی، پیشرفت در سایه معنویت و عقلانیت باید به معنای حقیقی کلمه محقق شود، تصریح کرد: تصمیم اینجانب تا دیروز، نیامدن بود و همه تلاش خود را معطوف به تبیین شرایط سخت کشور و انسجام جبهه انقلاب نمودم اما آرایش جدیدی در صحنه رقابت شکل گرفته است و تمام نمادهای فساد، اشرافیت سیاسی و ناکارآمدی به صحنه آمده اند.
زاکانی ادامه داد: مسببین وضع اسفبار فعلی و حامیان آنها طلبکارانه به عرصه آمده اند و سودای دولت سوم روحانی را در سر می پرورانند و در پاسخ به نیاز جبهه انقلاب و با اهتمام به منطق وحدت، پذیرفتم به میدان بیاییم تا ان شاالله با زمین زدن شبکه فساد و نفوذ، ایران قوی و پیشرفته محقق شود.
وی تاکید کرد: کشورداری و تحول اقتصادی نه با قانون شکنی، نه با حرف درمانی، نه با سستی و بیگانه پرستی، نه با غفلت از ظرفیت های داخلی و نه با تصمیمات ۲۰ دقیقه ای میسر نخواهد شد.
این سخنان زاکانی نشان می دهد او برای تقابل با لاریجانی وارد عرصه شده و احتمالا کاندیدای پوششی ابراهیم رئیسی است.
همچنین مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردمسالاری بعد از ثبت نام و پیوستن به جمع داوطلبان کاندیداتوری دولت سیزدهم با اشاره به اینکه رشد نقدینگی یکی از مشکلات کشور است، گفت: من برای حل این مشکل اختصاص کارت رفاهی به جای پرداخت مستقیم یارانه را در برنامه دارم.
عزت الله ضرغامی رییس اسبق صداوسیما هم پیش از ظهر شنبه با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات نام‌نویسی کرد.
رییس اسبق صدا و سیما با بیان اینکه یکی از شعارهای من این است که من روحانی نیستم و با صدای بلند این را برای مردم یادآوری خواهم کرد، مدعی شد: یکی از اقدامات اشتباه دولت روحانی تبدیل همه موضوعات کشور به موضوعات دوقطبی از دوقطبی مذاکره و ضد مذاکره و دیگری فضای مجازی و فیلترینگ است.
ضرغامی: با کفش کوهنوردی زیر میز مرفهین می‌زنم
  
درگیری طرفداران ضرغامی با ماموران امنیتی
  

  
حضور ضرغامی در وزارت کشور با حاشیه همراه شده است. تعدادی ازهواداران او مقابل درب وزارت کشور با ماموران انتظامی درگیر شدند. مشخص نیست دلیل این درگیری چیست. وزارت کشور بارها تاکید کرده که نامزدها پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و فقط یک همراه با خود داشته باشند.
همچنین امروز عباس نبوی مدیر مؤسسه تمدن و توسعه اسلامی با حضور در وزارت کشور، در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
مقارن ظهر مروز اما سید ابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد وثبت نام کرد؛ چهره‌ای که بسیاری او را یکی از کاندیداهای اصلی انتخابات خرداد ماه سال جاری می‌دانند.
ابراهیم رییسی پس از ثبت نام با اعلام اینکه حضور من در عرصه انتخابات به صورت مستقل است، تصریح کرد: هرچند گروه‌های بسیاری از من دعوت کردند اما حضور من نافی حضور هیچکس نیست.
مسعود زریبافان رئیس پیشین بنیاد شهید و امور ایثارگران ظهر شنبه با حضور در ستاد انتخابات کشور جهت کاندیداتوری در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری نام نویسی کرد.
زریبافان که در کابینه احمدی نژاد رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بود بعد از ثبت نام در واکنش به اظهارات اخیر محمود احمدی نژاد گفت: از کسی که انتخابات را بخاطر خودش تحریم کند، برائت می‌جویم چه بسا که قبلاً هم اعلام برائت کرده‌ام.
بعد از ظهر امروز همچنین همزمان با انتشار بیانیه انصراف علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی از شرکت در انتخابات اسحاق اسحاق جهانگیری معاون اول دولت که در دوره قبل نیز کاندیدای ریاست جمهوری شده بود با حضور در وزارت کشور ثبت نام کرد.
جهانگیری بعد از اعلام کاندیداتوری برای ریاست دولت سیزدهم اعلام کرد که قصد ورود به این انتخابات را نداشتم و امیدوار بودم نیازی به حضورم نشود. اما با توجه به نیامدن برادر عزیزم دکتر جواد ظریف و عدم امکان ثبت نام تعدادی دیگر از کسانی که می‌توانستند این مسئولیت را بپذیرند، و این‌که جبهه‌ی اصلاحات ایران، رهبران و شخصیت‌های دلسوز اصلاح‌طلب و بسیاری از جوانان و فعالان سیاسی و مدنی تشخیص داده‌اند که باید به صحنه بیایم، به رغم میل و مصلحت شخصی و با توکل به خدا از قبول مسئولیت شانه خالی نمی‌کنم. آبرو و تجربه‌ام را که متعلق به ملت است تقدیم ملت می‌کنم.
بغض جهانگیری هنگام خواندن بیانیه انتخاباتی
جهانگیری، معاون اول رئیس‌‌جمهوری، زمانی که داشت درباره سختی مردم در شرایط کنونی و فقر جامعه و مشکل کسب‌وکار حرف می‌زد، بغض کرد.
بغض جهانگیری موجب شد تا کمی در لحن صحبت کردن او تغییر ایجاد شود و در بخشی از صحبت‌های بعدی او ادامه داشته باشد.
   
محمد خوش چهره و محسن رهامی از اساتید دانشگاه تهران هم عصر روز آخر را برای نامزد انتخابات خرداد ماه شدن انتخاب و برای شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کردند.
محسن رهامی پس از ثبت نام درانتخابات در جمع خبرنگاران تصریح کرد: دولت من دولت صلح و توسعه است و دولت همه مردم ایران است نه دولت رانت، نه دولت هزاردستان و نه دولت هزار فامیل.
از اعضای دولت‌های یازدهم و دوازدهم نیز به غیر از جهانگیری  محمد شریعتمداری و عبد الناصر همتی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای رییس جمهور شدن نام خود را ثبت کرد.
   
محمد شریعتمداری بعد از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: آمده‌ام دولت گفت‌وگوی اجتماعی فراگیر، اصلاحگر و کارآفرین با توان حل منازعات را تشکیل دهم.
محسن رضایی میر قائد دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز عصر امروز به وزارت کشور آمد تا مانند سنوات گذشته نام خود را در بین کاندیداهای ریاست جمهوری ثبت کند.
رضایی پس از ثبت نام اعلام کرد که مثل دوره‌های گذشته پرده پوشی نمی‌کنم و صادقانه همه مسائل را به مردم خواهیم گفت.
  
پاتک رضایی به لاریجانی و کنایه به جهانگیری
محسن رضایی گفت: ما مسئولان کشور باید شرمنده ملت ایران باشیم. با اینکه من تاکنون در مجلس و قوه قضائیه و دولت نبودم، اما من هم شرمنده ملت ایران هستم.
او افزود: امروز روز شعار دادن و وعده دادن نیست بلکه روز عمل کردن است.
 به عقیده این نامزد انتخابات: تکرار دولت های گذشته سم مهلک آینده ایران است‌.
رضایی با اشاره بغض جهانگیری پس از ثبت نام و حرف های لاریجانی گفت: یک عده اینجا زیر گریه زدند؛ یک عده گفتند نه چکش نه کلید! پس شما کجا بودید؟ شما عامل بدبختی مردم بودید؛ اگر مجلس و دولت گذشته درست عمل می‌کردند آیا امروز گرفتار می‌شدیم؟
او افزود: اقتصاد پادگان یا دادگاه نیست اما جای فلسفه‌بافی هم نیست. اقتصاد از فلسفه‌بافی آسیب جدی دیده است. اقتصاد یک علم است اما متاسفانه علم اقتصادی ندارند.
در بین چهره‌های سیاسی نیز زهرا شجاعی دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب با وجود تکرار چند باره موضع شورای نگهبان در مورد "رجل سیاسی" برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
شجاعی پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: حضورم در این مقطع تاریخی، نه نمادین و نه تشریفاتی و نه از سر قدرت‌طلبی، بلکه براساس تکلیف و اقدام هوشمندانه جبهه اصلاحات ایران است.
رسول منتجب نیا نیز که چندی است حزب خود را تشکیل داده، هم از چهره‌های سیاسی بود که عصر شنبه مدارک خود را برای کاندیدای ریاست جمهوری شدن تحویل مسوولان مربوطه داد و ثبت نام کرد.
  
همچنین محمد جواد حق شناس عضو فعلی شورای شهر تهران در آخرین دقایق ثبت نام‌ها خود را به وزارت کشور رساند و کاندیدای انتخابات شد.
  
این عضو شورای شهر نیز بعد از ثبت نام اعلام کرد: درعین همدلی و هماهنگی آتی با نهاد اجماع ساز، مبتنی برمنافع ملی، دراین مقطع بصورت مستقل وارد انتخابات شده‌ام.
سعید جلیلی نیز که پیش از این یک بار کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شده بود، عصر امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور نام خود را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری سیزدهم ثبت کرد.

جلیلی پس از ثبت نام گفت: بهترین کسی که می‌تواند فضای انتخابات را مدیریت کند خود مردم هستند و نامزدهای انتخاباتی باید برنامه‌های خود را در معرض آزمون مردم قرار دهند.
ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در واپسین دقایق مهلت قانونی پنج‌روزه ثبت نام در انتخابات نام‌نویسی کرد.
ثبت‌نام از داوطلبان ریاست جمهوری سیزدهم از ۲۱ اردیبهشت آغاز شدو ساعت ۱۸ امروز ۲۵ اردیبهشت ماه پایان یافت.
در چهار روز نخست ثبت نام چهره‌هایی همچون محمدحسن نامی، سعید محمد، حسین دهقان، رستم قاسمی، سردار علیرضا اقشار، سید مصطفی تاج زاده، فریدون عباسی، صادق خلیلیان، محمود احمدی نژاد، محمود صادقی، علی مطهری، محسن مهرعلیزاده، رامین مهمانپرست، محمد عباسی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، شاهین محمدصادقی، محمدحسن قدیری ابیانه، حسن سبحانی، زارع فومنی و قدرتعلی حشمتیان در انتخابات ثبت نام کرده‌اند.
موضوع اختلاف شورای نگهبان و وزارت کشور از مسائل مهم روز اول ثبت نام‌ها بود که به شرایط ثبت نام داوطلبان انتخابات باز می‌گردد و از دوشنبه هفته جاری که رئیس جمهور، وزارت کشور را موظف کرد که مصوبه شورای نگهبان را اجرا نکند، شدت گرفت؛ چرا که ساعتی بعد هیات نظارت بر انتخابات اعلام کرد این مصوبه لازم الاجرا است.
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در اولین روز ثبت نام‌ها در گفت وگو با خبرنگاران مستقر در وزارت کشور اعلام کرد که «ثبت نام‌هایی که فاقد مدارکی باشند که از سوی شورای نگهبان اعلام شده، اعتبار ندارند و به نماینده‌مان در ستاد انتخابات کشور گفته‌ایم که مدارک ناقص را تحویل نگیرد. ثبت نام کسانی نهایی می‌شود که مدارکشان بر اساس مصوبه شورای نگهبان کامل باشد و به تائید نماینده شورای نگهبان در ستاد انتخابات کشور برسد.»
سخنگوی شورای نگهبان همچنین در بازدیدی که در روز چهارم ثبت نام‌ها از ستاد انتخابات کشور داشت تاکید کرد که صلاحیت داوطلبان در چارچوب مصوبه جدید شورای نگهبان بررسی می‌شود.
سیداسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور در پایان چهارمین  روز از ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از نهایی شدن ثبت نام ۳۰۴ نفر تا پایان روز چهارم نام نویسی از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

عععععع
Iran, Islamic Republic of
فقط باید به این محسن رضایی خندید که دائم الکاندیداست و از رو هم نمیره و بیچاره کسی هم محلش نمیذاره
شمس
Iran, Islamic Republic of
زاکانی چه نسبتی با انقلاب دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور بعدی پشت پرده مشخص شده... رئیسی هم به هر طریق ممکن میشه رئیس جمهور....نشانه اش هم پاسخ رئیسی به خبرنگاره که گفت: هیچ شکستی در کار نیست...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1