تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۴۳۴۰۱۰
در جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان بویراحمد مطرح شد

ممنوعیت کشت برنج در شهرستان بویراحمد / جمع آوری پمپاژهای غیرمجاز

۰
کبنا ؛با توجه به مسئله‌ی کم آبی، کشت برنج در شهرستان بویراحمد ممنوع است و کشاورزانی که خلاف این موضوع عمل می‌کنند، نهادهای مربوطه هیچ گونه تعهدی نسبت به آنها ندارند و خدمتی به آن‌ها ارائه نمی‌دهند.
 به گزارش کبنا؛ صبح امروز (دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان بویراحمد به ریاست علی علی پور معاون عمرانی فرماندار بویراحمد برگزار شد.
در این جلسه با توجه با پیش بینی تنش آبی،پ امسال، پیرامون مسائل بسیاری، مانند: پیدا کردن راه‌های کاهش اثر خشکسالی (آبیاری قطره‌ای و ...)، تعیین الگوی کشت، تعیین و تکلیف چاه‌های شرکت آبفا که از مدار خارج شده‌اند و تحویل به شرکت آب منطقه‌ای، لزوم استعلام بنیاد مسکن و دهیاری‌ها در نقاط واقع در حریم رودخانه، آبراهه، کانال‌های آبیاری و چشمه‌ها از اداره منابع آب شهرستان بویراحمد، ضرورت همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص تأمین سوخت چاه‌ها و موتور پمپ‌های کشاورزان، لزوم برخورد نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با تجاوزان به حریم رودخانه‌ها، کانال‌ها و پمپاژها و حفاری‌های غیر مجاز و آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها و لزوم همکاری شرکت برق شهرستان جهت قطع برق مزارع متخلف پرورش ماهی و سایر مشترکان آب‌های سطحی و آب معدنی که فاقد تمدید هستند، صحبت شد.
در انتهای جلسه نیز علی علی پور معاون عمرانی فرمانداری شهرستان بویراحمد، اظهار داشت: دستگاه‌های متولی به عنوان اولین دستگاه تخصصی باید برای حفاظت و نظارت از منابع آب، برنامه ریزی داشته باشند. در این چرخه حفاظت از منابع آب به خصوص در قسمت کشاورزی و روستایی نیاز به همکاری مردم داریم.
علی علی پور معاون عمرانی فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به وضعیت جغرافیایی کشور، گفت: دو سوم کشور ما خشک و کم آب است. پارسال ۸۵۰ میلی متر بارندگی داشتیم و بارندگی برای امسال ۴۰ درصد کاهش داشته است.
علی پور در ادامه گفت: در خصوص جداول کشاورزی تمام مصوباتی که در جلسه کشاورزی مصوب و اعلام شد اینجا هم اعلام می‌شود. جهاد کشاورزی نمی‌تواند بگوید من آب را تأمین کردم و دیگر نمی‌توانم مدیریت کنم، اگر کسی تخلف کرده آبش را قطع کنید و با اوبه جد برخورد کنید. در خصوص سرقت تجیهیزات نیز، متولی اصلی دستگاه مربوطه است و در وهله اول نباید اجازه دهیم  که تجهیزات به سرقت روند و دستگاه‌های متولی باید تدابیر لازم جهات جلوگیری از سرقت را انجام دهند و در مراحل بعدی نیروی انتظامی  برای برخورد با متخلفان و سارقان ورود پیدا کنند.
علی پور به موضوع کشت برنج درشهرستان  پرداخت و گفت: با توجه به مسئله‌ی کم آبی، کشت برنج ممنوع است و کشاورزی که خلاف این موضوع عمل می‌کند، نهادهای مربوطه هیچ گونه تعهد و خدمتی به آن‌ها ارائه نمی‌دهند.
علی پور در ادامه پیرامون پمپاژهای غیرمجاز گفت: پمپاژهای غیرمجاز باید جمع آوری شوند و اگر کسی مقاوت کرد دادستانی و دستگاه قضایی باید به مسئله ورود پیدا کنند. بعد از جمع شدن پمپاژهای غیرمجاز باید نحوه‌ی استفاده از پمپاژ مجاز و حدود استفاده از منابع آب برای مردم، کشاورزان، باغداران و ... تشریح شود.
علی پور در آخر به حریم رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت: وقتی بارندگی بالا باشد و سیل رخ دهد مشکلاتی بوجود می‌آید که علت آن عدم رعایت حریم بستر است و آب منطقه‌ای باید در این مسائل جدی‌تر نظارت کند و در این خصوص باید از ظرفیت دستگاه‌های خصوصی استفاده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1