تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۴۳۳۹۸۴
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شورای اداری:

هر مدیری بخواهد بازی سیاسی در بیاورد، چنان پرونده‌ای براش می‌پیچم که در هیچ دولتی جایی نداشته باشد / 72 درصد رشد بودجه در کهگیلویه و بویراحمد / ممنوعیت جدی تردد در تعطیلات عیدفطر

۲
کبنا ؛صبح امروز جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز دوشنبه (20 اردیبهشت 1400) در این نشست، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از حضور و ابراز محبت نماینده محترم ولی فقیه و حضور اعضای شورای اداری اظهار داشت: یکی از مسائل ما برنامه‌ی راهبردی در سال تولید، مانع‌زدایی‌ها و پیشتیبانی‌ها است. حوزه‌ی اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه فعال هستند و ما طرح‌های بسیار بزرگی را با همکاری با وزارت کار، تأمین اجتماعی و سازمان‌های وابسته به نتیجه رساندیم. ۳۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای ماده ۵۶ ابلاغ کردند و این مبلغ تخصیص داده خواهد شد.
وی گفت: تحرکی در حوزه‌ی معادن، پتروشیمی، پروژه‌های پایین دستی و وابسته و ... بوجود آمده و  اعتبارات تصویب شده برای این پروژه‌ها ۳۷ هزار میلیارد تومان است که حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان تزریق شده و در زمینه سیکل ترکیبی تلاش‌هایی صورت گرفته است. مجوز ۲۲۵ میلیون یورو برای نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت و تأمین آب دهدشت غربی و سد سقاوه نهایی شد و سد آبریز پیشرفت خوبی داشته است.
کلانتری افزود: در سال گذشته ۳۵ طرح راکد فعال شد و امسال طرح‌های بیشتر فعال خواهند شد. در پایان دولت‌ها به دلیل اینکه دولت باید پروژه‌های مهم خود را تکمیل کند و تحویل دهد یک فرصت برای استان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی گفت: ما چند پروژه‌ی مهم برای ساخت بیمارستان و مرکز درمانی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد، چند پروژه‌ی مهم راه به ویژه جاده پاتاوه_دهدشت داریم که البته برخی پروژه‌ها شروع شدند و ادامه دارند و در این زمینه‌ها دانشگاه علوم‌پزشکی، راه و شهرسازی و بخش‌های عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد مأموریت سنگینی دارند. در تلاشیم که فاز اول پتروشیمی گچساران را در مدار بیاوریم.
کلانتری بیان کرد: خیلی کارها و طرح‌ها هستند که باید عملیاتی و اجرای آن‌ها شروع شود و یکی از اولویت‌های ما تکمیل پروژه‌ها و بهره برداری از پروژه‌ها است.
کلانتری اظهار کرد: یکی دیگر از مسائل مهم بازسازی شهر زلزله زده سی سخت و شهرستان دنا است و دولت مصمم است که این بازسازی اتفاق بیفتد و  تمام تلاش‌ها برای این است که به مردم امید داده شود. در بحث بازسازی مردم عزیز محور کار هستند. این خانه‌ها ملک مردم هستند و مالک باید بیاید کار را شروع کند و همه‌ی دستگاه‌ها باید به وظایف خود عمل کنند اما مردم باید پیشقدم شوند. میانگین قابل قبولی در خصوص بازسازی واحدهای مسکونی داریم و تا ۲۵ اردیبهشت ماه، صدور پروانه‌ها باید تمام شود. چون کار خیلی مهم است، همه‌ی دستگاه‌ها باید کمک کنند و البته ما هرگز دقت را فدای سرعت نمی‌کنیم.
 72 درصد رشد بودجه با کمک مجلس
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: موضوع مهم دیگر اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد و رشد این اعتبارات است. در لایحه برای اعتبارات استان، ۵۶ درصد رشد داشتیم و این یک رشد تاریخی بوده است و در مجلس هم تلاش خوبی صورت گرفته و این رشد از ۵۶ درصد به ۷۲ درصد رسید.
کلانتری اظهار کرد: قریب به ۵۰۰ میلیارد تومان در بحث محرومیت زدایی، تأمین آب شرب سالم برای روستاها و راه سازی و جاده‌سازی روستاها داریم. امسال یک سال طلایی در خصوص توجه به عمران و  توسعه روستایی است و جلسات باید به موقع برگزار شوند و کار به صورت کارشناسی جلو رود و مردم شایسته‌ی هرگونه خدمتی هستند.

حرف جدی استاندار به مدیران در خصوص انتخابات
کلانتری بیان کرد: آخر دولت که می‌شود، افرادی با کاندیداها کار می‌کنند این افراد باید بدانند اگر شخص مدیری خوب باشد هر مدیر و استانداری که بیاید از او استفاده می‌کند و آن شخصی که بازی سیاسی می‌کند و با این ستاد انتخاباتی و آن ستاد انتخاباتی کار کند و فیتیله خدمت را پایین می‌آورد، هر مدیری بخواهد بازی سیاسی کند و فیتیله خدمت را پایین بیاورد،  و پرونده این مدیر را طوری خواهیم نوشت که در هیچ دولتی از چنین مدیری استفاده نشود. حتماً این موضوع در پرونده‌اش ثبت خواهد شد تا هر مدیری، وزیر و استانداری بیاید این شخص را کنار بگذارند. این تذکر جدی من است و اگر به جایی برسم که چنین اتفاقی افتاده است وقتی خدمت رئیس جمهور رسیدم این فرد را برکنار می‌کنم. انتقال قدرت و انتخابات و مشارکت حداکثری امری عادی است.
کلانتری گفت: ۱۴۲۹ پروژه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و این پروژه‌ها باید پیگیری و کنترل شوند. مدیری داشتیم که اشتباهی کرده و فهمیده این کارها روی من اثر ندارد به ریل اصلی که خدمت است، برگشته است.
ممنوعیت جدی تردد در تعطیلات عیدفطر
وی گفت: خیلی از مسئولین کشور نگران وضعیت کرونایی در استان ما بودند ولی همه‌ی دستگاه‌های مرتبط هرکاری به آن‌ها واگذار شد را به خوبی انجام دادند. در ستاد ملی کرونا از دستگاه‌ها و مردم تقدیر شده است اما کار هنوز تمام نشده است. از ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت ممنوعیت جدی تردد داریم. ورود مسافرهای غیربومی به استان ممنوع است. نیروی انتظامی، راهداری و فرمانداری‌ها حتماً باید مدیریت کنند و ورودی‌های شهرها را باید کنترل کنند. این محدودیت تا انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد و آخر هفته‌ها ممنوعیت ورود غیربومی‌ها را به استان داریم. ما باید تلاش کنیم وضعیت کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد را تغییر دهیم و به سمت وضع مطلوب حرکت کنیم تا مردم بتوانند زندگی عادی داشته باشند.
3 هفته طول پلمپ اصناف
استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی می‌گویند که گروه‌های شغلی می‌توانند فعالیت کنند به شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است و اگر کسی رعایت نکرد مغازه‌اش باید ۳ هفته پلمپ شود.
کلانتری افزود: در رعایت پروتکل‌ها و همکاری دستگاه‌ها سهل‌انگاری به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود و باید با دستگاهی که کوتاهی می‌کند برخورد جدی شود. در هر شرایطی که باشیم چه زرد و نارنجی باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.
وی گفت: در استان ما مثل همه‌ی نقاط کشور انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا را داریم و مانند چندنقطه از کشور انتخابات میانددوره‌ای مجلس را داریم. همه نیروها و امکانات دستگاه‌ها و نهادها باید در اختیار ستاد انتخابات باشد.
کلانتری بیان کرد: بی طرفی همه‌ی دستگاه‌ها یک اصل است. ما امانتدار رأی مردم هستیم و مسئول تأمین امنیت و سلامت انتخابات نیز هستیم. هیچ دستگاه و نهاد و سازمانی در بحث بی‌طرفی نباید زیر سؤال نرود که خدایی نکرده بگویند بی طرفی رعایت نشده است.
وی گفت: با انسجام، وحدت و همدلی امنیت مردم تأمین می‌شود و امنیت مانند اکسیژن است و تا وقتی هست کسی حسش نمی‌کند و خدایی نکرده اگر ذره‌ای به خطر بیفتند حس نمی‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بله تورم ۴۰۰ درصده این افزایس بودجه هنر نیست خدا یه عقلی ..
صادق
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار ./ی گچساران . با مددحویان صحبت کرده هر کس رای به ساسان تاجگزدون ندهد. به او یک ریال نمیدم.. . ر همین مدت کم . تمام بسته های کمک ها را به کساتی داده که هم رای او هستتد. اگر متعهد به سخنانت هستی بررسی کنید .‌
Iran, Islamic Republic of
استاندار محترم تشخیصش،به موقع بود // هم اصلاحطلبان را دور زد و هم اصولگران را گول میزند از اون طرف هم شرکت را خانوادگی و رفیق بازی کرده .شرکت اباداره حساسی است والان به کما رفته .استاندار محترم برای شما هم هزینه دارد تگر با چنین مدیرانی برخورد نکنی و مدیون مردم هستی
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
از ضعیف ترین استانداران که فقط حرف می زند و حرف می زند.
بهتر بود همان مداحی شان را انجام می دادند
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1