تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۴۳۳۶۵۱
ستاد کرونا استان برگزار شد

امتحانات پایان سال دانش آموزان/کمک به اصناف

۰
کبنا ؛صبح امروز(شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰)ستاد کرونای استان به ریاسن حسین کلانتری در سالن دولت برگزار شد.
پرویز یزدانپناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در ابتدای جلسه به ذکر آمار کرونایی استان پرداخت . آمار را اینگونه شرح داد:کل مراجعات سرپایی تا دیروز ۲۵۵۶۷۰ نفر، کل افراد بستری شده در بیمارستان ها و مراکز درمانی ۱۶۲۹۶ نفر، کل بستری موجود ۵۲۰ نفر که  225 نقر با تست PCRمثبت و ۳۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.
تعداد افرادی که به بهبودی رسیدند ۳۸۳۲۹ نفر و تعداد افراد فوت شده با PCR مثبت  ۵۷۰ نفر و ۲۱ نفر سی تی اسکن مثبت که از این تعداد ۵۱۸ نفر دارای بیماری زمینه‌ای و ۷۳ نفر بدون بیماری زمینه‌ای بودند.
یزدانپناه در خصوص واکسن های وارد شده گفت:تعداد واکسن‌های وارد شده ۱۷۱۵۲ دوز بوده است که در نوبت اول ۹۳۵۶ دوز، در نوبت دوم ۲۸۷۳ و در مجموع ۱۲۲۲۹ دوز تزریق شده است.
محمد مهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص گشت تیم های نظارتی از بازار گفت:هفته‌ی گذشته، هفته‌ی سختی برای ناظران بهداشت عمومی بوده بخاطر اینکه تعطیلات طولانی شد و قانون شکنی افزایش پیدا کرده بود.۲۶۶ پلمپ در هفته‌ی گذشته داشتیم که در ۱۴ ماه گذشته بی سابقه بوده است.
بانشی آمار رعایت پروتکل ها را اینگونع ارائه داد:بهداشت فردی حدود ۷۹ درصد ،فاصله گذاری 74 درصد،زدن ماسک ۷۷ درصد، تهویه مناسب ۷۷ دردصد و به طور میتنگین پورتکل های بهداشتی ۷۷ درصد رعایت می شوند و ضعف اصلی ما در پاساژها و مراکز ورزشی بود.
کلانتری در خصوص آمارها خطاب با بانشی گفت:آمار های شما با آمار های وزارت همخوانی ندارد.اگر شما مرجع هستید آماری که ارائه می کنید باید به ستاد هم گزارش شود و اگر عامل واسطی هست ما خبر نداریم باید تعیین تکلیف شود اما در عین حال از زحمات شما و همکارانتان تشکر می کنیم.
هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پروش استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد امتحانان پایان سال گفت:امتحانات پایان سال از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد برگزار می شوند که امتحانات پایه های نهم و دوازدهم باید حضوری برگزار شود و برای پایه های اول، دوم، ششم ابتدایی اگر وضعیت آبی بود حضووری و در غیر این صورت غیر حضوری برگزار می شوند و سایر پایه ها هم غیر حضوری برگزار می شوند.
در ادامه یزدانپناه توضیح داد:دستور وزارت بهداشت این است که  در این شرایط بیماران کرونایی در چند بیمارستان پذیرش شوند و اگر تعدا بستری ها کمتر شد تعدا بیمارستان ها را کاهش دهیم.
کمبود داروهای انسولین در سراسر کشور وجود دارد ولی فقط دارخونه امام صادق توزیع می‌کند و ما در مورد دهدشت و گچساران پیگیری می‌کنیم که کمبودی نباشد.
اگر قرار محدودیت‌ها اصناف برداشته شود باید از صنف ها تعهد گرفته شود که پروتکل‌های بهداشتی حتما رعایت می شود.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمت تسلیت شبهای قدر و تبریک روز کارگر گفت: از خانواده هایی که مراسم تشییع و تدفین نزدیکان فوت شده  خود را بدون تجمع برگز ار کردند تشکر و قدردانی می کنم به خصوص از سردار انصاری که ایشان یک فرد شناخته شده در استان و کشور هستند اما مراسم تشییع پدر خود را تنها با حضور ۷ نفر برگزار کردند قدردانی می کنم.از کسانی که  پرو تکل هل را رعایت می کنند قدردانی می کنم و گله مندم از کسانی به هر شیوه‌ای  که شده می خواهند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند.
کلانتری در خصوص برگزاری مراسم شب های قدر گفت:طبق دستورالعمل در مناطق قرمز و نارنجی فقط در مکان های باز با رعایت ۱۰۰ درصد پروتکل‌ها و با زمان محدود مراسمات باید برگزار شوند.مهم ترین موضوع این‌است که سطح آگاهی مردم را بالا ببریم و از رسانه‌ها و فرهنگ و ارشاد تشکر می‌کنیم اما باید هماهنگ تر و بهتر عمل کنیم و برای آگاهی بخشی متنفذین و بزرگان را پای کار بیاوریم.کار تمام نشده و ادامه دارد و باید کار متناسب با شرایط باشد.
استاندار کهگلیویه و بویراحمد در خصوص مصوبات ستاد ملی کرونا گفت:طبق مصوبه در مناطق قرمز و نارنجی فقط ادارات خدماتی و دولتی با حضور یک سوم کارمندان حق فعالیت دارند و عملکرد دستگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است.
ستاد ملی تصمیم گرفته که یک هفته‌ی دیگر در مناطق قرمز و نارنجی محدودیت‌ها تمدید شوند و کهگیلویه و بویراحمد جزو این کشور است و ما در تلاشیم که به سمتی برویم که بقیه‌ی مشاغل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند.۲۶۶ پلمپ باشیم و این خب یعنی پروتکل ها و دستور العمل ها رعایت نمی شود، مردم و اصناف باید رعایت کنند تا از این مرحله عبور کنیم.روزهای آینده ما مرگ‌های بیشتری خواهیم داشت.مردمی که رعایت نمی‌کنند می‌خواهند قتل عام مردم را ببیند؟
حسین کلانتری در مورد تعطیلی بازار گفت:امروز جلسه‌ای در کشور برگزار شده تا کمک هایی به مردم شود و در استان ما هم کمیته‌ای تشکیل دادیم و هر کاری به که نفع بازار و اصناف باشد و در اختیارات استاندار باشد انجام می‌دهیم اما مرگ مردم سخت تر است و ایجا بحث بین مرگ و زندگی است.
وی اضافه کرد:اگر همگی رعایت کنند و وضعیت زرد شود همه‌ی گروه‌های شغلی می‌توانند به رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت کنند.اگر همه رعایت کنیم می‌توانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همه در کنار هم زندگی کنیم.تمام تلاش ما این است که وضعیت استان از قرمز به نارنجی و زرد تبدیل شود و گروه‌های شغلی بتوانند فعالیت کنند و انسجام و همدلی و هماهنگی ما این باشد که ما در این مسیر پیش رویم.ما هنوز در اوج پیک هستیم و من می‌گویم که ما در آینده‌ی شاهد مرگ و میر بیشتری خواهیم بود و باید حقیقت را مردم را گفت.
کلانتری در خصوص واکسیناسیون گفتدر روند واکسیناسیون هرکس تخلفی کرده باید با او برخورد شود و فرقی ندارد در چه جایگاهی است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1