تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۴۳۳۳۲۲
کبنا از آئین کلنگ‌زنی احداث 1000 واحد مسکونی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 2 برابر 35 سال گذشته بوده است / در طرح بازآفرینی شهری جزو سه استان برتر هستیم / قدردانی نماینده رهبر انقلاب از ستاد اجرائی فرمان امام (ره) / شایان نادری: 5800 خانوار را بیمه کردیم / پژمان نیک اقبالی: برای 365 واحد مسکونی کمبود زمین داریم / تاکید فرماندار بویراحمد بر ساخت اصولی واحدهای مسکونی

۱
کبنا ؛آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه، نگین تاجی رئیس کل دادگستری، حاجی زاده معاون هماهنگی عمرانی استانداری، مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد، پژمان نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی، شایان نادری مدیرکل ستاد اجرائی فرمان امام خمینی (ره) و جمعی از مدیران در استان برگزار شد.
 به گزارش کبنا، صبح روز ( پنجشنبه 2 اردیبهشت ماه 1400 ) در این آئین، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه نیاز اساسی و ضروری مردم است، اظهار داشت: عملکرد استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه مسکن در دولت تدبیر و امید حدود 2 برابر 35 سال گذشته بوده است.
 وی با اشاره به اینکه در این دولت 35 هزارمین واحد مسکن روستایی محرومان مقاوم سازی شده است، خاطرنشان کرد: تا پایان دولت 3 هزار و 400 واحد مسکن محرومان به بهره برداری می‌رسد.
 کلانتری با اشاره به اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج با محدودیت زمین رو به رو هستیم، اظهار داشت: چهار هزار و 400 واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در استان احداث می‌شود.
وی افزود: از این تعداد واحد دو هزار واحد توسط ستاد اجرایی فرمان امام، هزار واحد توسط بنیاد مسکن و مابقی توسط سایر نهادها احداث می‌شود.
کلانتری خاطرنشان کرد: در طرح بازآفرینی شهری جزو 3 استان برتر کشور هستیم و تاکنون 35 هزار واحد در استان مقاوم سازی شده است که از این تعداد 15 هزار واحد معادل 50 درصد در دولت تدبیر و امید مقاوم سازی شده است.
 نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در خصوص نوسازی و بازسازی واحدهای آسیب دیده از سیل و زلزله در کهگیلویه و بویراحمد قدم‌های بزرگی برداشته شده است، ابراز کرد: 3 هزار و 700 واحد مسکونی در شهرستان دنا باید بازسازی شود.
 وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی 3 هزار و 500 واحد مسکن محرومان را از اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز کردیم، بیان کرد: از این تعداد 3 هزار و 200 واحد تکمیل شد و منتظر اتمام عملیات اجرایی 300 واحد باقی مانده هستیم.
کلانتری افزود: در طی مراسمی این 3 هزار و 500 واحد مسکن محرومان روستایی را واگذار می‌کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه از تعداد 16 هزار واحد مسکن مهر، تا پایان دولت قبل تنها 39 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، تصریح کرد: 60 درصد مابقی پیشرفت این پروژه در دولت تدبیر  و امید اجرایی شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم بر تسریع در روند عملیات اجرایی واحدهای در حال ساخت تاکید کرد و گفت: در تلاشیم که بر اساس برنامه زمانبندی واحدهای مسکونی در حال ساخت را در موعد مقرر تحویل مردم دهیم.
کلانتری مسکن را یکی از اولویت‌های اساسی و از نیازمندی‌های مهم مردم دانست و گفت باید با دقت و حساسیت و با رعایت همه دستورالعمل‌های ساخت و ساز و اصول مهندسی ساخته و تحویل شوند. هماهنگی و همدلی که بین دستگاه‌ها وجود دارد خیلی مهم است و این همدلی باعث شده ما امروز شاهد چنین پروژه‌ای باشیم. مردم قدرشناس ما شایسته‌ی هرگونه خدماتی هستند.
پژمان نیک‌اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی نظام  خانه دار شدن افراد بی‌خانه و بی سرپناه است، اظهار داشت: این طرح در شهرهای دیگر استان کهگیلویه و بویراحمد از ماه‌های گذشته شروع، اما در یاسوج به دلایلی این کار با تأخیر شروع شد. در استان کهگیلویه و بویراحمد تحت اقدام طرح ملی مسکن ۴۷۳۸ واحد ساخته و تحویل مردم داده می‌شود.
وی افزود: در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی بهتر است و به عنوان نمونه در گچساران سقف طبقه دوم زده شده است.
نیک‌اقبالی گفت: در یاسوج به دلیل کمبود زمین، باید از ظرفیت زمین‌های مازاد استفاده می‌کردیم. قسمت عمده‌ای از این زمین متعلق به راه و شهرسازی بود که در طی سال‌های گذشته بابت بدهی به شهرداری واگذار شده بود که با کمک شهرداری و شورای شهر یاسوج این زمین تعویض شد و برای ساخت آزاد شد.
وی افزود: ۲۰۵ واحد در قالب ۱۱ بلوک را شروع می‌کنیم و ارزش روز این زمین نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان است و ارزش ساخت بیش از ۱۰۰ میلیارد و در مجموع بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برای این سایت هزینه می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این واحدهای مسکونی در یک زمین قیمتی و با ارزش ساخته می‌شود، گفت: این سایت [واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی] ارم دارای فضای سبز، مذهبی و آموزشی است. کارگزار این سایت، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است. آورده‌ی مردم هر نفر ۴۰ میلیون تومان است که بانک مسکن نیز، ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون به اشخاص تسهیلات می‌دهند. در مجموع آورده‌ی مردم ۷ میلیارد تومان است و ستاد اجرایی با آورده‌ی مردم و تسهیلات این سایت [مسکونی] را می‌سازد.
نیک‌اقبالی اظهار داشت: برای ۳۶۵ واحد دیگر کمبود زمین داریم و درخواست می‌کنیم تا دو قطعه زمین در منطقه بلکو را به ما بدهند تا ما تعداد واحدهای ساخته شده را افزایش دهیم.
وی گفت: در شهر سی‌سخت پروژه اقدام ملی مسکن را در دستور کار داریم.
شایان نادری مدیرکل ستاد اجرائی فرمان امام خمینی(ره) در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین، اظهار داشت: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و دستور ویژه رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) کشور، ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن ملی در سطح کشور را ستاد اجرایی بر عهده دارد و در استان کهگیلویه و بویراحمد کار ساخت ۱۰۰۰ واحد بر عهده‌ی ما است.
وی افزود: ستاد اجرایی در بحث ساخت ۶۴۹ واحد مسکونی با کمیته امداد و سپاه پاسداران همکاری داشته است. در ساخت خانه برای ۶۶ خانواده که ۲ فرزند معلول دارند با بهزیستی همکاری و مشارکت شد.
مدیرکل ستاد اجرائی فرمان امام خمینی(ره) در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در طرح بیمه برکت، ۵۸۰۰ خانوار را بیمه کرده‌ایم و قرارگاه جهادی ستاد اجرائی فرمان امام، در حوزه‌ی جهادی، ۳۰ خانه را ساخته است.
شایان نادری که از بدو ورودش چتر حمایتی ستاد اجرائی فرمان امام ره  را بر روی همه نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد باز کرده، در پایان گفت: ما آمادگی خود را برای خدمات رسانی به همه نقاط استان، اعلام می‌کنیم و تمام و کمال پای کار هستیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: از ستاد اجرایی فرمان امام تشکر می‌کنم که در این شرایط کرونایی، زلزله سی سخت، ساخت مسکن و... نقش خوبی ایفا کرده‌ است.
وی افزود: مردم بخش عمده‌ای از درآمد خود را به مسکن اختصاص می‌دهند و با توجه به تورم و وضعیت اقتصادی، شرایط برای مردم سخت می‌شود و این‌حرکت می‌تواند، بسیار به خانه‌دار شدن مردم کمک کند، و به مردم امید دهد.
مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد، در حاشیه این آئین در جمع خبرنگاران، بر ساخت اصولی و ایمن مسکن برای افراد بدون سرپناه تاکید کرد و اظهار داشت: در شهرستان بویراحمد برای احداث واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن همکاری و حمایت می‌کنیم.
وی افزود: امروز به برکت نظام اسلامی ایران، عملیات اجرائی 1000 واحد مسکونی برای افراد بدون سرپناه کلنگ‌زنی شد که فرمانداری شهرستان بویراحمد از هیچ گونه تلاشی برای به ثمره رساندن این پروژه طبق برنامه زمان بندی دریغ نمی‌ورزد.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
این خانم چه مشکلی دارد که پیش مسئولین آمده است
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار این خانه های که در طول دولت یاس ونامیدی ساخته شده کجا هستند که ما ندیده ایم .
لت
Iran, Islamic Republic of
حالا کجا ساختند
کلنگ زنی در آخر دولت !!!!!!
چرا طی این 8 سال این اتفاق نیافتاده است؟
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1