تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۴۳۳۳۱۰
در جلسه برداشت گندم شهرستان گچساران مطرح شد؛

برداشت 18 هزار هکتار گندم و 812 هکتار کلزا در اردیبهشت ماه گچساران

۱
کبنا ؛جلسه برداشت گندم شهرستان گچساران به ریاست فرماندار این شهرستان و با حضور ابوالحسن صداقت کیش مدیر کل شرکت غله استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، امروز پنح شنبه (۲ اردیبهشت ۱۴۰۰)رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گچساران با بیان اینکه امسال 18 هزار هکتار کشت گندم داشته ایم گفت: 10 هزارهکتار آن کشت دیم بوده است ولی به علت کم بارشی برداشت ما از مزارع دیم بسیار پایین می آید، چون برخی از موارد کشت به مرحله بذر نرسیدند.
لیلا عطازاده اظهار کرد: پیش بینی می کنیم 35 هزارتن تولید گندم آبی و دیم  داشته باشیم، بخشی از این گندم توسط مردم خودمصرفی می شود و طبق پیش بینی ها و تجربیات سال های گذشته 20 هزار تن گندم با شرایط خوب می توانیم تحویل سیلو دهیم.
عطازاده با بیان اینکه 812 هکتار کشت کلزا داشته ایم افزود: پیش بینی می کنیم که 1500 تن برداشت کلزا داشته باشیم که با قیمت تضمینی 11 هزار تومان توسط کارخانه روغن کشی خریداری می شود.
وی با توجه به قیمت مصوب خرید گندم افزود: قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان 5 هزار تومان است.
عطازاده اظهار کرد: مرکز خرید گندم در شهرستان گچساران کارخانه آرد مارون است، پیشنهاد داده ایم 3 مرکز خرید در لیشتر، باباکلان و امام زاده جعفر قرار داده شود تا همه گندم ها جذب شوند.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گچساران بیان کرد: ۸ دستگاه کمباین در  شهرستان داریم و با هماهنگی های بعمل آمده سازمان جهاد کشاورزی با اتحادیه کمباین داران فارس کمباین های مورد نیاز شهرستان ' پس از برداشت مزارع خوزستان و بوشهر تامین می گردد.
عطازاده گفت: نیروهای اداره غله هر روز  از ۷ صبح تا 10 شب  و تا آخرین ماشین موظف هستند در مراکز خرید حضور داشته باشند و فرایند خرید و تحویل گندم  را به خوبی انجام نمایند .
وی گفت: بانک کشاورزی باید نیرویی را خارج از ساعت اداری و روزهای تعطیل معرفی نماید تا لوح فشرده حاوی اطلاعات  مراکز خرید را در اسرع وقت وارد سامانه کند و فرایند پرداخت پول به کشاورزان به سرعت انجام گیرد.
عطازاده گفت: هر گونه خروج گندم ممنوع است لذا مصوب شد نیروی انتظامی اجازه خروج هیچ محموله گندمی داده نشود .
وی گفت: همچنین نیروی انتظامی  با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی و کشاورزان کمباین های مهاجر را به مزارع راهنمایی نمایند تا برداشت شهرستان در موعد مقرر به پایان رسد .
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گچساران افزود: اداره پایانه ها و حمل و نقل  نیز  نرخ کرایه  از محل بارگیری و مزارع تا مراکز خرید را  مشخص کند.
عطازاده در انتها گفت: تحویل نهاده های جهاد کشاورزی به کشاورزان منوط به تحویل گندم تولیدی به مراکز خرید است،
لذا از کشاورزان عزیز شهرستان خواهشمندیم گندم تولیدی خود را به مراکز خرید معرفی شده تحویل نمایند هر چند گندم تحویلی هر کشاورز  از طریق سامانه پهنه بندی قابل تشخیص است .
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مسولین محترم به فکر طرح آبرسانی تحت فشار بالادست اتوبان گچساران به بهبهان در دشت لیشتر باشین ظلم است بالادست دشت سدکوثر وواین دشت تشنه باشدو جوانان این خطه بیکار وسرگردان باشند
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1