تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۴۳۳۲۵۶
با حضور نماینده ولی فقیه، رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت

تجلیل از سفیران برگزیده صلح در استان کهگیلویه و بویراحمد

۱
کبنا ؛ در آیینی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده مقام معظم رهبری در استان مسئولان عالی قضایی استان، سفیران صلح که بیشترین تلاش را در خصوص اصلاح و صلح و سازش پرونده‌های قتل در سال گذشته انجام داده بودند مورد تقدیر قرار گرفتند.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مقام معظم رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست در سخنانی با اشاره به اینکه جامعه ما دچار یک عصبیت است، اظهار داشت: عصبیت با عصبانیت فرق دارد گاهی اوقات مواردی اتفاق می افتد که دو دشمن با هم انجام نمی‌دهند.
 
 حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی به برخی اتفاقات اخیر در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به بافت عشیره‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد، اگر کسی با برادر ما درگیر شد، نباید درگیری را به شهر و طایفه خود منتقل کنیم.
امام جمعه یاسوج در ادامه ضمن تشکر از دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و سفیران صلح شوراهای حل اختلاف در استان افزود: شما معتمدین و ریش سفیدان در این مرحله قبل از اینکه درگیری شود لازم است در بحث پیشگیری مسائل را با هم بنشینیم و با دعوت از گروه‌های مختلف و ریش سفیدان و معتمدین قبل از درگیری پیشگیری کنیم.
 
 سید نصیر حسینی با بیان اینکه همه ما در مقابل مردم مسئولیم، گفت: باید به جوان‌ها مسئولیت داد تا اعتماد به نفسشان بالا رود و جلوی حرکت‌های مخرب گرفته شود تا اندیشه جوانان به انحطاط کشیده نشود.
 
 دکتر حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست با اظهار اینکه در سند تحول دستگاه قضایی یکی از سیاست‌های اصلی دستگاه قضایی توجه به نهادهای سازشی افزود: شوراهای حل اختلاف و نهادهای داوری و میانجیگری در آخرین قانونی که تصویب شد، به واسطه اینکه شورای حل اختلاف وارد رسیدگی و اقدام به صدور رأی می‌کرد، اما در قانون جدید، اعضای شورای حل اختلاف دیگر حق صدور رأی نداشته و فرهنگ صلح و سازش، در قانون جدید مد نظر قرار گرفته است.
 
 رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه روند دادرسی در محاکم و دادگاه‌ها به جهت ماهیت قانونی، دادرسی طولانی اظهار داشت: به لحاظ طولانی بودن رسیدگی در محاکم، ریش سفیدان و معتمدین و بزرگان می‌توانند اختلافات بین مردم را به صورت ریشه‌ای حل کرده و با این اقدام و حرکت خداپسندانه، کینه‌ها و دشمنی‌ها دیگر وجود نخواهد داشت و دعاوی به صورت ریشه‌ای حل و فصل خواهد گردید.
 
 سید محمد ابراهیم ساجدی معاون قضایی برای شوراهای حل اختلاف استان در این نشست با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 20 پرونده قتل در استان با حضور سفیران صلح مختومه شده است، ابراز کرد: سفیران صلح با سعه‌ی صدری که دارند و با حضور مداوم و مکرر در خانواده‌های مقتولین، یک یا چند سال تلاش نموده و زحمت می‌کشند تا در خانواده‌ای که فردی بر اثر اشتباه مرتکب قتل شده در حبس نماند.
 رئیس اداره شورای حل اختلاف استان در ادامه افزود: از 20 پرونده قتل اصلاحی در سال گذشته ۱۴ فقره در حال اجرای قصاص نفس بود ه با ورود سفیران صلح استان، سازش شدند.
در پایان این نشست، به سفیران صلح لوح تقدیر اهداء شد.
تصاویر اهداء لوح تقدیر با حضور نماینده مقام معظم رهبری در استان به سفیران صلح استان کهگیلویه و بویراحمد
 
نویسنده: admin-kob ad
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود اما جای چن نفر خالی بود
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1