تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۴۳۳۱۴۸
ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای فرمانداران خط و نشان کشید / تشییع جنازه خلوت‌تر، نشانه شخصیت والاتر است

۰
کبنا ؛ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مدیران عضو این ستاد برگزار شد، کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای فرمانداران خط و نشان کشید و اظهار داشت: در صورت برگزاری مراسم تشییع جنازه و ختم من شماها را مسئول می‌دانم.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز (شنبه ۲۸ فروردین ماه 1400) ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور احد جمالی معاون سیاسی، فرماندار بویراحمد و جمعی از مدیران عضو این ستاد برگزار شد.
پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این نشست، اظهار داشت: ۲۳۸ هزار نفر تا کنون مراجعه کننده داشتیم که از این تعداد ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر بستری و ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر ترخیصی داشته‌ایم. به صورت میانگین ۸۵ نفر بستری و ۸۳ نفر ترخیصی داشتیم. در حال حاضر ۵۳۵ نفر بستری داریم که ۱۳۹ نفر قطعی مثبت هستند و ۲۵ نفر در ICU بستری هستند.
یزدانپاه در ادامه بیان کرد: تعداد فوتی با تست PCR مثبت، ۴۹۷ نفر و با سی تی اسکن مثبت ۲۱ نفر بودند. کل نمونه گیری‌ها در سطح استان، ۱۶۸ هزار مورد بود. بیشترین شیوع در شهرستان لنده با آمار ۱۰.۵ درصد است.
وی در ادامه گفت: درمان سرپایی در بیمارستان جلیل یاسوج و امام سجاد (ع) شروع شده است. در بعضی از شهرستان‌ها کمبود نیرو داشتیم که با کمک استاندار، ۱۲ نفر از کادر درمان باشت را به شهرستان‌های مجاور منتقل کردیم. زمان پاسخگویی تست پی.سی.آر، 24 ساعته می‌شود.
محمد مهدی بانشی معاون بهداشتی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: در این هفته، تعداد مراجعین ۳۰ درصد و تعداد تست‌های مثبت کرونا ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد.
وی افزود: در حال حاضر ۵۳۵ نفر در بیمارستای های استان بستری هستند و اگر این روند افزایشی ادامه داشته باشد، تا پایان هفته آینده تعداد بستری‌های ما به ۷۰۰ نفر می‌رسد و باز هم در صورت ادامه دار بودن این روند تعداد بستری‌ها در آخر دو هفته‌ی دیگر به ۹۰۰ نفر می‌رسد که امیداواریم این عدد  به بالاتر از ۷۰۰ نفر نرسد و این روند افزایشی با این شیب متوقف شود.
راهکار جلوگیری از سوء استفاده تزریق واکسن کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
 معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از راهکار جلوگیری از سوء استفاده تزریق واکسن کرونا در این استان خبر داد و با اشاره به آمار مراجعات در این هفته تاکید کرد: امیدواریم وضعیت شهرستان‌های ما به ثبات برسد تا تعداد بستری‌های ما به ۷۰۰ نفر نرسد چرا که خون دل خورده‌ایم تا به این وضعیت رسیدیم.
 این مسئول یادآور شد: کل نیروی ستادی در بازرسی محیطی شرکت می‌کنند تا بتوانند حاشیه‌های شهرها را بیشتر پوشش دهند.
وی به مشکلی که در استان خوزستان در خصوص سوء استفاده از استفاده واکسن صورت گرفت اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده به نهادها گفتیم که لیست‌های آنها باید با تأیید حراست دستگاه به دست ما برسد تا که سوء استفاده‌ای صورت نگیرد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در بانک‌ها پیشخوان‌ها، منابع طبیعی، بنیاد مسکن، شورای حل اختلاف، تاکسی‌های درون‌شهری و برون‌شهری اکنون مشکلاتی داریم که این محیط‌ها خطرآفرین هستند. ا

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: روند مراجعه به مراکز درمانی ۱۶ و ۲۴ ساعته افزایش داشته و رشد ۳۰ درصدی در بستری و ۲۰ درصدی در موارد مثبت داشتیم. پس نتیجه می‌گیریم که این ویروس به شدت در حال چرخش و گردش است و به شدت افراد را مبتلا می‌کند. همه‌ی افراد باید دستور العمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: باید با تمام کسانی که دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به شدت برخورد شود و در هیچ گونه تجمع و مراسمی کارکنان دولت حق حضور و شرکت ندارند. در خصوص فاصله گذاری اجتماعی هم نقاط آسیب تجمعات است که با توجه به شروع ماه رمضان مراسم‌های عروسی برگزار نمی‌شود و در در خصوص مراسم تشییع و تدفین به  صراحت گفتم که در شرایط عادی ما نیز هم دردی می‌کنیم و این یک حسنه است، اما امروز هر چقدر تعداد افراد کمتر باشد، یعنی فرد برگزار کننده درک درستی از شرایط جامعه دارد. شخضی که برای برگزاری مراسم با جمعیت بالا تلاش می‌کند، نشان می‌دهد که به سلامت مردم و جامعه بی تفاوت است. از همه صاحب نظران و تأثیر گذاران می‌خواهیم که این فرهنگ را بین مردم جا بیاندازند.
وی با بیان اینکه صیانت از جان مردم وظیفه ما است گفت: مراسم تشییع و تدفین از ساعت ۷ تا ۹ صبح باید برگزار شوند و از فرد صاحب عزا باید تعهدی، مبنی بر سقف حضور ۳۰ نفر در مراسم گرفته شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کادر درمان ۱۴ ماه است که درگیر مبارزه با این بیماری است و باید افراد استراحت کنند و با برگزاری این گونه مراسم‌های پرجمعیت، فرصت استراحت و رفع خستگی از کادر درمان گرفته می‌شود.
کلانتری افزود: امروز هرچه تشییع جنازه خلوت‌تر باشد، نشانه شخصیت والاتر است، شاید کسانی از این حرف من ناراحت شوند، اما جان مردم برای من مهم‌تر است. از این لحظه به بعد هر مراسمی تشییع، تدفین و نماز میتی که جمعیت بی حد و حساب حضور داشته باشند، من با فرمانداران شهرستان‌ها برخورد می‌کنم و فرماندارها، نیروی سپاه و نیروی انتظامی باید با یکدیگر همکاری کنند و افراد متخلف را به دستگاه قضایی تحویل دهند.
کلانتری در ادامه رئیس تعزیرات و رئیس سازمان صمت را مخاطب قرار داد و گفت: هیچ کالایی نباید به گونه‌ای باشد که برای خریدش صف تشکیل شود. هیچ اداره‌ای حق ندارد خدماتی ارائه دهد که باعث تجمع افراد شود و باید فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود. کمیته بازرسی هم باید گزارش دهد که چه دستگاهی‌ها رعایت می‌کنند و چه دستگاهی‌هایی دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند. ما می‌خواهیم به سمتی برویم که مشاغل بیشتری حق فعالتی داشه باشند اما در حال حاضر و با توجه به شرایط قرمز در شهرستان‌ها فقط مشاغل گروه یک حق فعالیت دارند و باقی مشاغل حق فعالیت ندارند.
کلانتری در آخر بیان کرد: باید برای کنترل شرایط با همدلی، هماهنگی، مسئولانه و خداپسندانه تمام توان خود را به کار بگیریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Romania
متأسفانه بعضی بخشداران هیچ گونه نظارتی ندارند، فقط در تایم اداری از مرکز استان به محل کارشان در بخشداری ها مستقر می شوند وبعد از وقت اداری به یاسوج بر می گردند، چون بعضی از آن ها غیر بومی هستند ودر بخش بیتوته نمی کنند فقط هزینه ای بر دولت تحمیل می کنند.
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1