تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۴۳۲۹۴۹
سفر مرتضی معتمد به شهرستان چرام؛

معتمد: تعیین تکلیف روستائیان سهام‌دار تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد / اداره‌ای در اتاقک باسکول

۰
کبنا ؛ مرتضی معتمد معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی کشور به شهرستان چرام سفر و با مشکلات و ظرفیت‌های تعاون روستایی این شهرستان آشنا شد.
به گزارش کبنا از چرام، عصر روز یکشنبه (۲۲ فروردین ۱۴۰۰)، مرتضی معتمد معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی کشور و انصاری منش مدیرکل دفتر تجهیز و توسعه وزیرساخت سرمایه گذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی؛ قدرت الله ویسی مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از شهرستان چرام بازدید کردند.
 مرتضی معتمد معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی کشور در گفت وگو با کبنا در خصوص اهداف سفر خود به شهرستان چرام بیان کرد: هدف این بود که از نزدیک وضعیت تشکل‌ها؛ اتحادیه وسازمان را بررسی کنیم و بازدید و استعداد سنجی این تشکل‌ها که چطور می‌شود و با چه پروژه‌ای می‌شود سرمایه گذاری را انجام بدهیم ودر حوزه زیرساخت‌ها بتوانیم کاری انجام بدهیم.
 معتمد بیان کرد: البته واقعیت این است که سازمان تعاون روستایی چون مالکیت‌ها همه متعلق به شرکت‌هاست باید خود شرکت‌ها با تسهیلاتی که ما فراهم می‌کنیم توانایی را داشته باشند که تسهیلات را بگیرند و زیرساخت‌ها را انجام بدهند.
معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی در پاسخ به «کبنا» در خصوص تعیین تکلیف سهام داران روستایی تعاونی‌های روستایی در شهرستان چرام و استان که چه برنامه‌ای دارید بیان کرد: ماده 10 اساسنامه شرکت‌ها و تعاونی‌ها می‌گوید هر عضوی به هر دلیلی رابطه‌اش وعضویتش با اتحادیه قطع می‌شود هیأت مدیره باید ظرف یکسال نسبت به تعیین تکلیف سهام آنها اقدام کند و سرمایه اسمی آن را بپردازد و آن اشخاص را را از عضویت شرکت خارج کند که این کار متاسفانه در اینجا انجام نشده است.
 وی افزود: شاهد هستیم تعداد زیادی؛ حتی افرادی که 20 سال پیش فوت کرده همچنان عضو شرکت هستند و باید تعیین تکلیف شوند و سرمایه اسمی وسهام اسمی اگر می‌خواهند برگرداند به وراث یا به یکی از بچه‌هایش منتقل کنند تا آنها عضو شوند.
معاون فنی وبازرگانی سازمان تعاون روستایی کشور در پاسخ به این سئوال در خصوص ساختمان‌های بلااستفاده تعاون روستایی در استان و شهرستان چرام بیان کرد: مدیریت تعاون روستایی استان قرار است بررسی انجام دهد ومستند به تهران بیاورد ومتناسب به صرفه دولت و ترقی املاک و دارائی‌های تعاون روستایی و بهره برداری یا تبدیل این اراضی یا دارایی‌ها تصمیم گیری شود.
 معتمد در پاسخ به «کبنا» در خصوص مشکلات سازمان تعاون روستایی چرام، بیان کرد: برای من جالب وجای تعجب بود که نه اداره شهرستان و نه اتحادیه وشرکت ها ساختمان اداری و دفتر کار ندارند و در یک اتاقک باسکول فعالیت می‌کنند و کارهای خودشان را انجام می‌دهند.
معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی کشور بیان کرد: قرار است مدیریت استان دو گزینه بررسی کند یا راهکاری که به صرفه دولت و بتواند این مشکل را حل کند و ساختمانی مناسب جهت فعالیت‌های اداری و ارباب رجوع واتحادیه و شرکت‌ها تهیه کنند.
 بنابراین گزارش در این بازدید؛ مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه وبویراحمد و مدیر تعاون روستایی چرام نیازها و درخواست‌ها ومشکلات حوزه تعاون روستایی چرام و تشکل‌ها را با معاون فنی وبازرگانی سازمان مطرح کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1