تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۴۳۲۷۴۲
رئیس مرکز بهداشت بویراحمد تشریح کرد؛

گزارش عملکرد مرکز بهداشت بویراحمد در پیشگیری، مبارزه و کنترل بیماری کرونا سال1399

۰
کبنا ؛رئیس مرکز بهداشت بویراحمد عملکرد واحد بهداشت حرفه ای این مرکز در پیشگیری ، مبارزه و کنترل بیماری کووید-19در طی سال1399 را تشریح کرد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، دکتر محمد یزدان پناه اظهار داشت: واحد بهداشت حرفه ای این مرکز در پیشگیری ، مبارزه و کنترل بیماری کووید-19در طی سال1399  اقدامات خود را در طی سه فاز  انجام و به نتیجه رسانده است.
وی افزود: در فاز نخست  به راه اندازی تیم های بازرسی بهداشت حرفه ای جهت آموزش ، بازدید و نظارت مستمر در میان واحدهای مختلف کارگاهی ، جایگاه های سوخت پمپ بنزین و  CNG همچنین صنایع و کاخانجات مهم و پر خطر( از جمله کشتارگاه های صنعتی طیور و امور دام ، کارخانجات سیمان مارگون و دشتروم ، کارخانجات آرد و نشاسته ، صنایع غذایی ، آب معدنی ها، شهرک های صنعتی و ... )حوزه تحت پوشش شهرستان بویراحمد اشاره کرد:  تا پایان اسفند ماه 99 حدود 21هزارو یکصدو نود و پنج واحد صنفی ، صنعتی و کارگاهی (تک واحدی و چند واحدی ) مورد بازدید و نظارت تیم های بازرسی شهرستان قرار گرفته است.
وی ابراز داشت؛ در فاز دوم، تحت عنوان طرح الزامات سلامت محیط کار و فاصله گذاری هوشمند در اصناف و صنایع، نیز با تلاش و زحمات خستگی ناپذیر بازرسین بهداشت حرفه ای، بازدید در دو شیفت صبح و عصر از 4 هزار و سیصد و ده واحد، کلیه اصناف بازار ، واحدهای تولیدی ، اماکن پرازدحام مثل مراکز تجاری بزرگ و پاساژهای کوچک و بزرگ، که پس از دریافت کد بهداشتی مجوز فعالیت را دریافت نموده از طرفی پس از صدور بیش از 3820  اخطاریه و اعلام نواقص بهداشتی 325 مورد از واحدهای متخلف که موازین بهداشتی محیط کار را رعایت نمیکردند به مراجع قضائی معرفی و  554 مورد پلمپ انجام گرفت.
یزدان پناه عنوان کرد؛ در گام دوم فاصله¬گذاری، طی فعالیتهای شبانه‌روزی، بازرسان بهداشت حرفه‌ای با همکاری سایر سازمان‌های نظارتی(فرمانداری، نیروی انتظامی، بسیج اتاق اصناف، صمت و تعزیرات حکومتی ....) تشدید نظارتها و محدودیت های هوشمند بر اصناف، بازار و سایر واحدها را در قالب 2 بار تعطیلی و محدودیت سراسری10 روزه و 7 روزه در سطح شهر یاسوج اعمال نمود.
رئیس مرکز بهداشت بویراحمد، به فاز سوم در خصوص تشدید بازدیدها و نظارتهای سلامت محیط های کاری خصوصا در سازمانهای دولتی، ادارات، بانک ها، دفاتر پیشخوان و قضائی و دیگر اماکن دولتی پرازدحام  به ارسال دستور العمل های مربوط به پیشگیری از انتشار ویروس کرونا به تمامی ارگانهای دولتی، بازدید روزانه و نظارت بر رعایت و اجرای پروتکل بهداشتی جهت مدیریت طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند اشاره و خاطرنشان کرد؛  در این مدت بیش از 10هزار بازدید و حدود  2 هزار و  یکصد نفر از کارمندان و پرسنل ادارات و سازمانها در سطح شهرستان آموزش های لازم را فرا گرفته و 29 مورد پلمب و تعطیل گردید.
وی در پایان گفت: نکته حائز اهمیت در فاز سوم، اعزام تیم های سیار نمونه گیری و انجام تست های رپید و pcr از  شاغلین (بالغ بر 1200 نفر) واحدهای مختلف صنفی ، صنعتی و اداری ... در محل کار و رهگیری روزانه و مستمر از شاغلین قطعی کرونایی و اطرافیان تا تمام شدن دوران قرنطینه و تایید معاینات بازگشت بکار شاغلین می باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1