تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۴۳۲۳۸۶
فرماندار بویراحمد در جلسه ستاد کرونا؛

وضعیت بویراحمد بحرانی‌ست/ بی تفاوتی شهرداری، آب در آسیاب دشمن ریختن است

۰
کبنا ؛ صبح امروز (۵ فروردین ۱۴۰۰)  جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان بویراحمد به ریاست مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، محمد یزدانپناه، رئیس مرکز بهداشت بویراحمد در ابتدای این جلسه، گفت: دو روز است که وضعیت شهرستان از زرد به نارنجی تبدیل شده است و مردم باید در این شرایط بیشتر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. این بالا بودن آمار دو علت دارد یکی بالا بودن تست و نمونه گیری در شهر بود و علت دیگر ورود مسافر از استان‌های قرمز مثل خوزستان است. در وضعیت نارنجی طبق دستور العمل، محدودیت ها باید اعمال شوند. کافه‌ها، باشگاه‌ها، سالن های ورزشی، پارک‌ها، شهربازی‌ها، تالار‌های پذیرایی در سطح شهر باید تعطیل شوند.
یزدانپناه اضافه کرد: کنترل ورودی‌های شهر باید با حدت و شدت بیشتری اجرا شود. باید جاده‌ی آبشار و تنگ مهریان مسدود شود و اجازه‌ی عبور داده نشود. کافه‌های بدون مجوز و زیر زمینی همچنان فعال هستند و علی‌رغم مصوبات جلسات قبل اقدامی جدی در این مورد انجام نشده است. در مراسمات عروسی و عزاداری، کنترل و نظارت نه از سوی مردم  نه از سوی نهاد‌های ذی‌ربط آنگونه که باید و شاید صورت نگرفته و باید تجمعات به شدت کنترل شود. ما این چند روز شاهد صفوف طولانی برای خرید مرغ دولتی و تجمعات در سطح شهر و جمعه بازار بودیم و باید نظارت‌ها را بیشتر کنیم.
سید لطیف ارجمند فرمانده قرارگاه شهید سلیمانی گفت: از ۱۸ اسفند ۹۹ از ساعت ۷ صبح تا ۷ شب ورودی شهر را کنترل می‌کنیم. جدیتی که قبلا بوده الان نیست و همکاری با علوم‌ پزشکی کمتر شده است. ما انتظار داریم که هماهنگی و تعادل بین دستگاه ها برقرار شود و اگر دستگاهی کار خود را درست انجام ندهد کار بقیه دستگاه‌ها هم‌ مختل می‌شود.
ارجمند در مورد کنترل ورودی‌های شهر گفت: اول اینکه جایگاه در فضای نامناسبی قرار دارد و از ۸ خودرویی که از استان فارس به استان وارد می‌شوند ۴ پلاک از استان فارس هستند و کنترل پلاک‌های غیر بومی باید با پلیس راهنما و رانندگی باشد. محدودیت گرفتن تست داریم و روزانه ۶۰ تست انجام می‌دهیم و ما مجبور به اولویت بندی هستیم و از کسانی تست می‌گیریم که علایم کرونا را هم دارند تقاضای ما این است که تست‌های بیشتری در اختیار ما قرار داده شود تا ما دیگر محدودیت نداشته باشیم.
نکته‌ی دیگری که وجود این است که وقتی خودروها نمی‌توانند از پلیس راه وارد شهر شوند از کمربندی دور میزنند و وارد شهر می‌شوند. راه‌های زیادی وجود دارد برای ورود به شهر و راه‌های فرعی باید کنترل جدی شوند.
افرادی که در جلسه هستند به صورت چرخشی در محل حضور یابند و عیب‌ها و ایراد‌ها را پیدا کنیم و ما باید دست به دست هم بدهیم و جدیت و هماهنگی را بالاتر ببریم.
احمد احمدی کیش بخشدار مرکزی بویراحمد نیز گفت: صورت جلسه ها را ضعیف می‌گیریم و به مصوبه‌ها عمل نمی‌کنیم و این باعث شده که امروز در وضعیت نارنجی قرار بگیریم.
افراد غیر بومی در سطح شهر و بازار به وفور یافت می‌شود و این یعنی کنترل ورودی‌ها باید با شدت بیشتری انجام گیرد. ما صفوف مرغ و گزینش‌ها را داریم و وقتی خود مسئولین رعایت نمی‌کنند نمی‌شود از مردم توقع رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشت.
اسماعیل رحمانی نیا از اتاق اصناف شهرستان بویراحمد گفت: در خصوص کافه‌های زیرزمینی، ما این کافه‌ها را شناسایی کردیم و هم به فرمانداری و هم اماکن عمومی نامه زدیم. در خصوص جمعه بازار نیز بانی اصلی، شهرداری ست و شهرداری باید بر جمعه بازار نظارت داشته باشد.
نعمت‌الله الله‌دادی از اتاق اصناف شهرستان بویراحمد گفت:کافه‌ها تبدیل به یک معضل شده‌‌اند و در حال حاضر به صورت قارچ وار در حال رشد هستند و کنترلشان از توان ما خارج است.در بحث جمعه بازار، باید ریشه‌‌ی مشکل را پیدا کرد و آن رو حل کرد.
پلمپ واحد‌های متخلف، در این شرایط خارج از توان ما است و اگر به ما نیرو داده شود ما تا جایی که شود و به ما مرتبط است کار پلمپ را انجام می‌دهیم.
سید منصور حسین زاده از پلیس راه گفت: ما واقعا نیروی کافی نداریم و بقیه دستگاه‌ها هم باید کمک کنند و هر بحثی شد همه می‌گویند نیروی انتظامی و این شرایط واقعا خارج از توان و ظرفیت ما است و ما فقط می‌توانیم تخلف را ثبت کنیم.
حسین زاده در ادامه اضافه کرد: کنترل ورودی و خروجی، ترافیک، زلزله، وظایف خود پاسگاه را در دستور کار داریم و واقعا نیروی کافی برای انجام همه‌کارها نداریم و شایر دستگاه‌ها هم باید با ما همکاری کنند. ما لباس سربازی بر تن کردیم و آماده‌ خدمت هستیم اما حتی تجهیزات مورد نیاز، به ما داده نشده است.
وحدتی نماینده میراث فرهنگی گفت: تشدید بازرسی و نظارت جدی برا رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشتیم و کلیه تالار‌ها را تعطیل کردیم. همه دفاتر گردشگردی و تورهای گردشگری را تعطیل کردیم و بعضی تورها را با هماهنگی با اداره ورزش و جوانان تعطیل کردیم.
آبشار و واحدهای غیر مجاز را تعطیل کردیم و سایر دستگاه‌ها مثل شهرداری همکاری کنند تا جاده آبشار را ببندیم.
یزدانپناه در جواب حسین پور گفت: در مورد تجهیزات، ما سهمیه نیروی انتظامی را تقدیم کردیم و در مورد درخواست آقای ارجمند با توجه به محدودیتی که در سهمیه تست رپید استان از سوی وزارت کشور وجود دارد ما می‌توانیم تعداد تست‌های رپید روزانه شما به ۷۵ عدد افزایش دهیم.
مجید احمدی، فرماندار شهرستان بویراحمد ضمن تبریک سال نو گفت: وضعیت ما بحرانی ست و اگر ذره‌ای کوتاهی شود  وضعیت شهرستان از نارنجی به قرمز تبدیل می‌شود. ما مسئول سلامت و امنیت مردم هستیم و نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم و بی تفاوت بودن ظلم است، ما وظیفه داریم مسئولیت خود را نحو احسن انجام دهیم. نکته ای که وجود دارد این است که باید مصوبات جلسه به جد پیگیری شود و اگر مسئولی بی تفاوت باشد در مسیر دشمن حرکت می‌کند.
احمدی افزود: عوض شدن وضعیت شهرستان از زرد به نارنجی نشان از ضعف ما دارد. یکی از ضعف‌هایی که مشهود است ضعف در شهرداری‌ست. مسئولین شهرداری نباید بی تفاوت باشند و باید در جلسه‌های ستاد کرونا که دعوت می‌شوند، حضور یابند اما شاهد هستیم که نسبت به این جلسات بی تفاوت هستند و حتی تماس‌های ما را هم پاسخ نمی‌دهند و بی تفاوتی شهرداری، آب در آسیاب دشمن ریختن است.
کنترل وضعیت کرونا در شهرستان به جز با اتحاد و همکاری همه‌ی دستگاه میسر نمی‌شود و اگر کسی بی توجهی می‌کند باید جلوی آن گرفته شود.
وی ادامه داد: وضعیت شهرستان ناپایدار است و هر لحظه احتمال ورود به شرایط قرمز هست و با توجه با امکانات محدود پزشکی استان، ما در وضعیت بدی قرار می‌گیریم و مردم فهیم و با فرهنگ شهرستان باید همکاری کنند و خود آمر به معروف در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشند. من باز هم می‌گویم در این شرایط مهم‌ترین اصل، سلامت است. وضعیت بحرانی ست و این اعلام هشدار جدی برای شهرستان است.
مراکزی که آقای یزدانپناه ذکر کردند تحت هیچ شرایطی نباید فعالیت داشته باشند و باید با مراکز متخلف برخورد جدی شود.
عذر کمبود نیرو پذیرفته نیست و باید  اعلام کنید و پیگیری کنید تا این مشکل هم حل شود. پایانه‌های مسافربری باید رصد شوند و در صورت عدم همکاری باید به استاندار گزارش داده شود. تعداد غرفه‌های توزیع مرغ افزایش یابد تا شاهد صفوف مرغ نباشیم. اگر ما خود عمل نکنیم مردم هم عمل نمی‌کنند. گزینش‌ها، صفوف خرید مرغ و ... عامل شیوع کرونا هستند و شرایط باید مدیریت شود.
در مورد جمعه بازار و  فروشندگان گیاهان دارویی هم دستگاه‌های مرتبط باید پیگیری کنند. یکی از معضلات ما در شهر، شهرداری این شهر است.
هر کدام از مجموعه‌ها مشکل داشتند با یزدانپناه همکاری و هماهنگی کنند و علوم پزشکی کوتاهی نکرده است و اگر کوتاهی شده بگویید تا پیگیری کنیم.
هیچ‌گونه تفرجگاهی حق فعالیت ندارند و قانون اجازه داده اماکن گردشگری بسته شوند و خلاف قانون عمل نمیکنیم و ما نباید هیچگونه نگاهی به جز سلامت مردم داشته باشیم و باید برق پارک‌ها خاموش شود.
نانوایی‌ها اکثرا رعایت نمی‌کنند و باید نظارت جدی هم بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و هم کیفیت نان داشته باشیم.
کیفیت نان در این شهر به‌شدت پایین است و باید رصد شود که آیا نانوایی‌ها کار خود را به درستی انجام می‌دهند یا نه؟ نانوایی‌ها باید رصد کامل شوند و نتیجه در جلسه‌ی بعد گزارش شود.
در آخر از زحمات بسیا زیاد نیروی انتظامی تشکر میکنم و با توجه به ظرفیتی که دارند، بیش از توان و ظرفیت خود کار می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

قلی
Iran, Islamic Republic of
جناب فرماندار کنترل ورودی وخروجی شهر را بدهید دست سپاه وبسیج همه چیز درست میشه بابا امروز جلوی روی خودم سه ماشین پلاک بهبهان جلوی جناب سروان نیروی انتظامی پارک کرده بودند وادرس جاده آبشار میخواستند که ما اعتراض کردیم ...
Iran, Islamic Republic of
اکثر مشکلات از افرادی است که در ایام تعطیلات به شهر خود یعنی دهدشت سفر کرده بودند و دهدشت هم مرز بهبهان است وکلیه خریدهای روزانه آنها از بهبهان تهیه میشه ودارن برمی‌گردن بویراحمد واین مشکلات بوجود میاد باید یه فکر اساسی کرد
United Arab Emirates
مگه شهر هم شهردار داره
Romania
مسافران از دهدشت وگچساران ودیگرشهرستانهای و گرمسیری دارند برمیگر دند یاسوج + هیچ نانوایی درسطح شهرستان رعایت پروتکل بهداشتی نمیکنند+هیچ رستوارنی هیچ بیرون برای و هیچ کبابی و...رعایت‌نمیکنند+کافه ها اصلا رعایت میکنند+ میوه فروشی ها رعایت نمیکنند+ و
مهمانی ها ودیدبازدیدها راحت انجام‌می گیرد و.....
رضوان
United Kingdom
خداوکیلی اسم شهردار رو میارید .عملکرد بسیار بد آقای مقدم غیره قابل دفاع هست .بدترین شهردار تاریخ 50ساله ظهر یاسوج هست .شهر نه سیما ظاهری جذاب داره نه سرسبزی و نه سرویس بهداشتی ....هیچی نداره .قبل از کرونا چند تا مسافر آواره بودن دنبال سرویس بهداشتی میگشتن کاش آدرس سرویس بهداشتی در خونه شهردار رو بلد بودم بهشون میدادم بندگان خدا مشکلشون حل میشد .
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1