تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۱۶
کد مطلب : ۴۳۱۹۸۳
نشست شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

تمجید مدیران از استاندار کهگیلویه و بویراحمد / کنایه «عریان» به اعضای کمیسیون عمران / آقای عریان، اگر یک عکس آوردی، حرف شما درست است / فدا شدن کیفیت برای سرعت در سی‌سخت

۱۲
۲
کبنا ؛نشست شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان برگزار شد و در حالی زلزله شهر سی سخت یکی از موضوعات اصلی این جلسه بود که عبدالحمید پناهی فرماندار شهرستان بویراحمد و علی فرد شهردار سی سخت به هر دلیل موجه یا غیر موجه در این جلسه حضور نداشتند.
به گزارش کبنا، روز (شنبه 23 اسفند ماه 99) جلسه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با دستور کار زلزله شهر سی سخت برگزار شد که در این جلسه برخی از مدیران حسابی به تمجید و تعریف از استاندار کهگیلویه و بویراحمد پرداختند و تا جایی که احمد عریان رئیس دانشگاه یاسوج که این روزها شاهد تجمع کارکنان دانشگاه به دلیل عدم پرداخت مطالباتشان هستیم و از طرفی گفته می‌شود که 8 میلیارد تومان دانشگاه به خزانه به جهت اینکه جذب نشد، برگشت خورد، در دفاع از استاندار کهگیلویه و بویراحمد به اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی کنایه زد و گفت: برخی سفرها تشریفاتی بود.
 علی بیت اللهی مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه وشهرسازی کشور در این نشست، اظهار داشت: وزیر، دستور ویژه‌ای برای پیگیری طرح مشخص کردن حریم گسل‌ها و ساخت و ساز در سی‌سخت دادند.
وی افزود: ۲ سال پیش این طرح را مصوب کردیم، اما به دلیل کمبود، اعتبارات اجرا نشد. پاشنه آشیل در ساخت و ساز، فدا شدن کیفیت برای سرعت است.
او گفت: باید شهر سی‌سخت را به عنوان نمونه در نظر بگیریم و در این شرایط نظام مهندسی باید نظارت را جدی بگیرد، و ساختمان‌ها به گونه‌ای ساخته شوند، که یک الگوی مناسب برای سایر شهرها باشد، تا این مشکلات تکرار نشوند.
سهمگین معاون فنی و اجرائی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه، اظهار داشت: حواسمان به این نکته باشد که تسریع در فرایند بازسازی، نباید باعث فراموش شدن، مسائل معماری و شهرسازی شود.
وی در ادامه به علل خرابی منازل سی سخت بر اثر زلزله اشاره کردو گفت: یکی از دلایل؛ اتصال مستقیم دیوار به ستون است و عدم فاصله‌گذاری باعث شد، تا ضربه وارده از زلزله از ستون به دیوار منتقل شود، و دیوارها خراب شود. در ساختمان‌های بنایی نیز ضخامت دیوار و دیوار نبشی در ۲ جهت لازم است که امید است در آینده رعایت شود. و میزان خسارت در بخش‌های دولتی بسیار کمتر از بخش خصوصی بود و آن هم به دلیل وجود پیمانکار در ساخت و ساز اداری بود.
محمدی مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به تشریح خسارات در زلزله سی‌سخت پرداخت و گفت: ۲۰ میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان به ساختمان‌های دولتی، ۷۶ میلیارد تومان به مدارس، ۲۷ میلیارد تومان به راه وشهرسازی، ۱۴ میلیارد تومان به تأسیسات و زیرساخت‌های گردشگری خسارت وارد شد.
حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این جلسه، گفت: در بحث شروع عملیات‌هایی که باید انجام می‌گرفت، رکوردار هستیم. به بانک‌های عامل اعلام کردیم که تسهیلات را به مردم بدهند. ۵۴۲۵ فرم ارزیابی در ستاد بازسازی توزیع شده که ۳۳۰۰ نفر به این ستادها مراجعه کردند و تشکیل پرونده انجام گرفته است.
جنتی گفت: جلسه‌ای مبنی بر صدور پروانه ساختمانی تشکیل شد. نزدیک به ۱۲۰۰ نفر به بانک‌های عامل برای اخذ قرارداد مراجعه کردند. قسط اول اسکان به مردم پرداخت شده است.
وی افزود: حدود ۳۵۰ ساختمان تعمیراتی وجود دارد که تعمیرات آنها شروع شده که تا آخر فروردین باید تمام شود.۸۰۰ نفر بلاعوض قسط تعمیرات دریافت کرده‌اند.
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: ۱۶۷ ساختمان شهر زلزله زده سی سخت، تا الان تعمیر و آواربرداری آنها انجام شده، ۳۵ تن میل‌گرد از تبریز وارد شده، حدود ۱۲۰ تن سیمان رایگان به مردم داده می‌شود و ۹۰ تن آجر مستیم از کارخانه اصفهان بارگیری می‌شود.
سید امان الله جهانبین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهر به ۹ محله تقسیم شد و ۴۷۹۱ چادر، ۱۳۰۰ تخته پتو، ۱۹۱۷ هیتر و... بین مردم توزیع شد.
وی ازود: ۳۰ تیم از استان کهگیلویه و بویراحمد و ۱۰ تیم از استان‌های مجاور به شهر سی سخت، اعزام شده بودند. اسکان اضطراری تمام شده، اما فعالیت‌های داوطلبانه ادامه دارد، و اقلام نقدی و غیر نقدی را جمع کردیم و آن‌ها را لیست کردیم.
جهانبین گفت: به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ۲۵۰۰ بسته بهداشتی شامل؛ ماسک و ۲۵۰۰ لیتر الکل بین مردم توزیع شده است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولین استان زلزله زده هستیم که توانستیم توان علمی و دانشگاهی را پای کار بیاوریم.
یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تیم دانشگاهی و علمی باید روی کار نظام مهندسی برای ساخت و ساز نظارت کنند و باید استاندارد بودن مصالح برای ساخت و ساز بررسی شود.
 الیاس تاج الدینی رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: 2 قرارگاه جهادی تشکیل دادیم و ۱۰۷ میلیارد تومان خسارت برآورد شد و از ظرفیت سایر استان‌ها، سپاه و وزارت خانه استفاده کردیم و سم پاشی و روغن پاشی باغات را انجام دادیم و بازگشایی جاده‌ی باعات و زمین‌های کشاورزی را در دستور کار داشتیم.
کیهان رئیس دیوان محاسبات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت:: وقتی فرد می‌خواهد شروع به ساخت خانه بکند یک سری هزینه‌هایی برای شهرداری، نظام مهندسی و شوراها وجود دارد، که در ادامه کار، فرد پول کم می‌آورد و مجبور می‌شود مصالح سطح پایین‌تری استفاده کند و البته در بحث زلزله سی‌سخت همه‌ی این کارها رایگان است.
احمد عریان رئیس دانشگاه یاسوج در این نشست به جای ارائه اقدامات علمی و فکری دانشگاه در بازسازی شهر زلزله زده سی سخت، به تمجید و تعریف از استاندار می‌پردازد و می‌گوید: در فضای مجازی برخی می‌گویند، که چرا آقای استاندار در سفر کمیسیون عمران نیست و در جواب می‌گویم، آقای استاندار یک نفر است و فقط یکجا می‌تواند، حضور یابد و بهتر است در جایی باشد که حضورش موثرتر و مفیدتر باشد، نه جایی که حضورشان فقط تشریفاتی ست. [آقای عریان، اگر یک عکس آوردی که حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید محمد مخبر رئیس ستاد اجرائی فرمان (ره) در شهر سی سخت که همزمان با سفر اعضای کمیسیون عمران و اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام گرفت، حضور داشت، شما درست می‌گویید، در ضمن سفر اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به نظر می‌آید با توجه به جامعه هدفش، زمان زیادی نبرد. نشست جمع بندی اعضای کمیسیون عمران ساعت 16 عصر برگزار شد، 15 دقیقه قبل، مخبر، رئیس ستاد اجرائی فرمان امام (ره)، سفرش به پایان رسید و رفته بود و... مخبر رئیس ستاد اجرائی فرمان امام (ره) در سفرش به سی سخت، با همراهی نماینده ولی فقیه از منازل بازدید، با صدا و سیما و خبرنگاران گفت و گو، از کانکس‌های اهدایی ستاد فرمان امام (ره) و کارخانه قند یاسوج بازدید کرد و در نهایت در دفتر نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد به جمع بندی سفرش پرداخت و... «صداقت در گفتار و رفتار یکی از عواملی است که باعث جلب اعتماد و پیشرفت در کارها می‌شود؛ از همین رو، رهبر معظم انقلاب در بیانات خود خطاب به مسئولان همواره بر داشتن صداقت با مردم و... تاکید کرده‌اند.»

مخبر در شهر سی‌سخت  با همراه نماینده ولی فقیه و شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در استان کهگیلویه و بویراحمد
مخبر در کارخانه قند یاسوج

حضور مخبر در دفتر نماینده ولی فقیه
 
مهرجو رئیس سازمان نظام مهندسی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، گفت: در حوادث و اتفاقات زلزله شهر سی سخت، نوک پیکان سمت نظام مهندسی است و نظام مهندسی خدمات خود را برای زلزله سی‌سخت رایگان ارائه می‌دهد.
در ادامه شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: «من به عنوان دبیر شورای برنامه ریزی از این مرد بزرگ تشکر می‌کنم، من یادم می‌آید، در روز معارفه آقای کلانتری، رئیس جمهور گفت؛ آقای کلانتری فردی است، خستگی ناپذیر و ما این را به چشم دیدیم و ازاو و معاون عمرانی‌شان و مجموعه استانداری صمیمانه تشکر می‌کنیم.»
«ما در زلزله سی‌سخت یک مدیریت واحد به فرماندهی واحد استاندار داشتیم و استاندار به خوبی توانست شرایط را فرماندهی کند و ما اولین کاری که کردیم تشکیل کمیته فنی نظارت بود و جلسات را روزانه برگزار می‌کنیم و تعداد زیادی این جلسات با حضور استاندار محترم تشکیل شد.» این هم گفته یکی دیگر از مدیران بود.
همچنین در این نشست؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر، مدیرکل میراث فرهنگی و... از استاندار تمجید کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
لطفاً وقتی آگاهی ندارید اظهار نظر نفرمایید؛ بودجه دانشگاه غیر قابل برگشت به خزانه می باشد؛ در صورت وجود اعتبار مصرف نشده این اعتبار در حساب دانشگاه به سال بعد منتقل می گردد و قابل هزینه می باشد.
Iran, Islamic Republic of
صددرصد این بودجه برگشت داده میشه
یه کم مطالعه کن
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین استانداری که تا الان تو استان بوده
Iran, Islamic Republic of
وای ازین تعریف و تمجیدهای بی مورد به خاطر حفظ صندلی ریاست
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد را با این نابود کردید و میخواهید بار سنگینی را بر دوش مردم قرار دهید تو را خدا شایستگی ندارید بروید کنار بزارید دوران گذار طی شود تاریخ را برای اینده...
حسین
Iran, Islamic Republic of
همه ی مدیران استاندار هستند،
Iran, Islamic Republic of
خودشون تعریف خودشون‌میکنن و مردم هم‌ ضعیف ترین رییس دانشگاه تاکنون در یاسوج‌عریان‌بوده
رضا
Iran, Islamic Republic of
چون بهت پست نداده؟؟!
Iran, Islamic Republic of
به همین زودی به تاریخ میشوند
Iran, Islamic Republic of
بعضی به جای کار وعمل عادت به پاچه خواری مافوق خوددارند این یعنی پیشرفت استان
🤲
Iran, Islamic Republic of
کاش که ریئس دانشگاه علوم پزشکی هم غیره بومی بود.تا این قدر فامیل بازی نمیشد...
رضا
Iran, Islamic Republic of
یه سوال...مدیری سراغ دارید که اومده باشه این استان و تخریبش نکرده باشید؟!!!!
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1