تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۴۳۱۷۳۴
کبنا گزارش می‌دهد

جمع بندی سفر مشاور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به شهر زلزله‌زده سی‌سخت / تشکیل قرارگاه جهادی جهت کمک به زیرساخت‌های آسیب دیده کشاورزی ( + تصاویر )

۰
کبنا ؛حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد رضا طباطبایی نسب مشاور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به شهر زلزله زده سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد، او با مردم زلزله زده این شهر دیدار و بعد جلسه‌ای با حضور نمایندگان ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، فارس و چهارمحال بختیاری، امام جمعه شهر سی‌سخت و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد و سایر مسئولان برگزار کرد.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام و المسلمین مصباح نژاد امام جمعه شهر سی‌سخت ظهر امروز ( یکشنبه 17 اسفند ماه 99)  در نشست با نمایندگان ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان‌های اصفهان، فارس و چهارمحال بختیاری که در محل دفتر امام جمعه سی‌سخت برگزار شد، اظهار داشت: در بحران بی‌شک خساراتی وارد می‌شود که در زلزله اخیر خسارات زیادی از به بخش‌های مختلف زندگی مردم وارد شده‌است.
 وی افزود: ۱۰۶ میلیارد تومان طبق برآوردها به بخش کشاورزی در شهرستان دنا خسارت وارد شده‌است و ۱۲۰۰ منزل مسکونی خسارت ۱۰۰ درصدی دیده‌اند.
 امام جمعه شهر سی سخت خاطرنشان کرد: هنوز خسارت‌ها به طور کامل برآورد نشده است و قطعاً خسارات بیشتر از این برآوردها خواهد بود.
 مصباح نژاد گفت: در بخش کشاورزی سیب و انگور سی سخت قابلیت صادرات دارد و گیاهان دارویی در این شهرستان موجود است که ارزآوری آن چندین برابر نفت است.
 وی تصریح کرد: اولویت اساسی هم‌اکنون در شهر سی سخت بازسازی فنی و بر اساس کارشناسی منازل تخریب شده‌است و انتظار داریم که جهاد کشاورزی تسهیلات ارزان قیمت و مناسبی در اختیار کشاورزان آسیب دیده در زلزله شهرستان دنا قرار بدهد.
 وی افزود: هنر این است که تهدید را تبدیل به فرصت کنیم و با تکیه بر مدیریت و عملکرد جهادی به زندگی مردم زلزله زده شهر سی سخت کمک کنیم.
 مصباح نژاد در ادامه با اشاره به تأثیر زلزله بر زندگی و معیشت مردم در شهرستان دنا گفت: زندگی اغلب مردم در این شهرستان بر مدار کشاورزی است، لذا تقاضا داریم که در پرداخت تسهیلات پرداختی در گذشته و استمهال  این تسهیلات به کشاورزان منطقه کمک ویژه شود.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد رضا طباطبایی نسب مشاور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در این نشست، ضمن همدردی با مردم شهرستان دنا اظهار داشت: خدمت به مردم یک توفیق است و نگاه جهادی به خدمات رسانی باید داشته باشیم.
 وی افزود: باید برنامه ریزی انجام شود و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت جهت کمک به خدمات رسانی به مردم پیش بینی کرد.
 مشاور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: با همکاری استان‌های فارس، چهارمحال بختیاری و اصفهان مأموریت یافتیم که در منطقه زلزله زده شهرستان دنا حضور پیدا کنیم.
 وی با اشاره به اینکه هدف این است که با انسجام و همکاری مشکلات موجود را مرتفع کنیم گفت: این مردم قدر دان و وفادار به نظام و ولایت فقیه هستن و ما وظیفه داریم که به این مردم خدمت صادقانه ارائه بدهیم.
 طباطبایی نژاد تصریح کرد: باید ضرورت‌ها را شناسایی کنیم و نباید از اولویت‌ها و موارد اضطراری غافل شویم و بر اساس اولویت‌ها و نیازها حرکت کنیم.
 الیاس تاج الدینی مدیرکل جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از کارهای اورژانسی در دستور کار جهاد کشاورزی تعمیر کانالهای آبی است که آب دو هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی را تأمین می‌کنند.
 وی افزود: به بخش کشاورزی، اقتصاد معیشت و اشتغال این منطقه خسارات زیادی وارد شده‌است و اکیپ‌هایی برای بررسی خسارات از طرف جهاد کشاورزی ایجاد شده و گزارش این خسارات را به محل‌هایی که قرار است به جبران خسارات بپردازند ارائه می‌شود.
 مدیرکل جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: انتظار داریم که در تعمیر و بازسازی کانالهای آبی که نقش حیاتی در معیشت مردم دارند کمک شود.
 وی از کمک سپاه در سم پاشی و روغن پاشی باغ‌ها در شهرستان زلزله زده دنا خبر داد و گفت: سپاه پاسداران تا ۵۰ درصد از این فعالیت را عهده دار شده‌است و انتظار داریم که ۵۰ درصد باقی مانده کمک شود.
 حجت الاسلام و المسلمین ظهرابی نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی  استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولین دستگاهی که از زلزله سی سخت برآورد خسارت نمود جهاد کشاورزی بود، در سطح روستاها خساراتی وارد شده و در حوزه کشاورزی خسارات بسیاری به زیرساخت‌های کشاورزی وارد شده‌است. 
 در این نشست مقرر شد که یک قرارگاه جهادی جهت بررسی و کمک به ساخت زیرساخت‌های آسیب دیده کشاورزی در شهرستان دنا کمک شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1