کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

جمع بندی سفر مشاور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به شهر زلزله‌زده سی‌سخت / تشکیل قرارگاه جهادی جهت کمک به زیرساخت‌های آسیب دیده کشاورزی ( + تصاویر )

17 اسفند 1399 ساعت 15:12

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد مشاور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به شهر زلزله زده سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد، او با مردم زلزله زده این شهر دیدار و بعد جلسه‌ای با حضور نمایندگان ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، فارس و چهارمحال بختیاری، امام جمعه شهر سی‌سخت و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد و سایر مسئولان برگزار کرد.


حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد رضا طباطبایی نسب مشاور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به شهر زلزله زده سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد، او با مردم زلزله زده این شهر دیدار و بعد جلسه‌ای با حضور نمایندگان ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، فارس و چهارمحال بختیاری، امام جمعه شهر سی‌سخت و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد و سایر مسئولان برگزار کرد.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام و المسلمین مصباح نژاد امام جمعه شهر سی‌سخت ظهر امروز ( یکشنبه 17 اسفند ماه 99)  در نشست با نمایندگان ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان‌های اصفهان، فارس و چهارمحال بختیاری که در محل دفتر امام جمعه سی‌سخت برگزار شد، اظهار داشت: در بحران بی‌شک خساراتی وارد می‌شود که در زلزله اخیر خسارات زیادی از به بخش‌های مختلف زندگی مردم وارد شده‌است.
 وی افزود: ۱۰۶ میلیارد تومان طبق برآوردها به بخش کشاورزی در شهرستان دنا خسارت وارد شده‌است و ۱۲۰۰ منزل مسکونی خسارت ۱۰۰ درصدی دیده‌اند.
 امام جمعه شهر سی سخت خاطرنشان کرد: هنوز خسارت‌ها به طور کامل برآورد نشده است و قطعاً خسارات بیشتر از این برآوردها خواهد بود.
 مصباح نژاد گفت: در بخش کشاورزی سیب و انگور سی سخت قابلیت صادرات دارد و گیاهان دارویی در این شهرستان موجود است که ارزآوری آن چندین برابر نفت است.
 وی تصریح کرد: اولویت اساسی هم‌اکنون در شهر سی سخت بازسازی فنی و بر اساس کارشناسی منازل تخریب شده‌است و انتظار داریم که جهاد کشاورزی تسهیلات ارزان قیمت و مناسبی در اختیار کشاورزان آسیب دیده در زلزله شهرستان دنا قرار بدهد.
 وی افزود: هنر این است که تهدید را تبدیل به فرصت کنیم و با تکیه بر مدیریت و عملکرد جهادی به زندگی مردم زلزله زده شهر سی سخت کمک کنیم.
 مصباح نژاد در ادامه با اشاره به تأثیر زلزله بر زندگی و معیشت مردم در شهرستان دنا گفت: زندگی اغلب مردم در این شهرستان بر مدار کشاورزی است، لذا تقاضا داریم که در پرداخت تسهیلات پرداختی در گذشته و استمهال  این تسهیلات به کشاورزان منطقه کمک ویژه شود.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد رضا طباطبایی نسب مشاور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در این نشست، ضمن همدردی با مردم شهرستان دنا اظهار داشت: خدمت به مردم یک توفیق است و نگاه جهادی به خدمات رسانی باید داشته باشیم.
 وی افزود: باید برنامه ریزی انجام شود و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت جهت کمک به خدمات رسانی به مردم پیش بینی کرد.
 مشاور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: با همکاری استان‌های فارس، چهارمحال بختیاری و اصفهان مأموریت یافتیم که در منطقه زلزله زده شهرستان دنا حضور پیدا کنیم.
 وی با اشاره به اینکه هدف این است که با انسجام و همکاری مشکلات موجود را مرتفع کنیم گفت: این مردم قدر دان و وفادار به نظام و ولایت فقیه هستن و ما وظیفه داریم که به این مردم خدمت صادقانه ارائه بدهیم.
 طباطبایی نژاد تصریح کرد: باید ضرورت‌ها را شناسایی کنیم و نباید از اولویت‌ها و موارد اضطراری غافل شویم و بر اساس اولویت‌ها و نیازها حرکت کنیم.
 الیاس تاج الدینی مدیرکل جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از کارهای اورژانسی در دستور کار جهاد کشاورزی تعمیر کانالهای آبی است که آب دو هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی را تأمین می‌کنند.
 وی افزود: به بخش کشاورزی، اقتصاد معیشت و اشتغال این منطقه خسارات زیادی وارد شده‌است و اکیپ‌هایی برای بررسی خسارات از طرف جهاد کشاورزی ایجاد شده و گزارش این خسارات را به محل‌هایی که قرار است به جبران خسارات بپردازند ارائه می‌شود.
 مدیرکل جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: انتظار داریم که در تعمیر و بازسازی کانالهای آبی که نقش حیاتی در معیشت مردم دارند کمک شود.
 وی از کمک سپاه در سم پاشی و روغن پاشی باغ‌ها در شهرستان زلزله زده دنا خبر داد و گفت: سپاه پاسداران تا ۵۰ درصد از این فعالیت را عهده دار شده‌است و انتظار داریم که ۵۰ درصد باقی مانده کمک شود.
 حجت الاسلام و المسلمین ظهرابی نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی  استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولین دستگاهی که از زلزله سی سخت برآورد خسارت نمود جهاد کشاورزی بود، در سطح روستاها خساراتی وارد شده و در حوزه کشاورزی خسارات بسیاری به زیرساخت‌های کشاورزی وارد شده‌است. 
 در این نشست مقرر شد که یک قرارگاه جهادی جهت بررسی و کمک به ساخت زیرساخت‌های آسیب دیده کشاورزی در شهرستان دنا کمک شود.


کد مطلب: 431734

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/431734/2/جمع-بندی-سفر-مشاور-نماینده-ولی-فقیه-وزارت-جهاد-کشاورزی-شهر-زلزله-زده-سی-سخت-تشکیل-قرارگاه-جهادی-جهت-کمک-زیرساخت-های-آسیب-دیده-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1