تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۲
کد مطلب : ۴۳۱۶۵۴
کبنا گزارش می دهد؛

روز درختکاری در گچساران + تصاویر/ رئیس منابع طبیعی گچساران در خصوص پیشگیری از آتش‌سوزی: منتظر هستیم ببینیم قول‌های مسئولان استانی عملی می‌شود یا خیر!

۰
کبنا ؛به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، برخی از مدیران دستگاه های اجرایی در گچساران و مردم اصله های درخت را در نزدیکی روستای پشکان این شهرستان کاشتند.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، امروز جمعه (15 اسفندماه) با هماهنگی اداره منابع طبیعی، با حضور سرپرست فرمانداری گچساران، رئیس منابع طبیعی، رئیس محیط زیست، سرپرست جهاد کشاورزی و برخی دیگر از مدیران و کارمندان منابع طبیعی و محیط زیست و برخی از اهالی روستای پشکان این فعالیت محیط زیستی انجام گرفت و محیط دوستان نهال های اکالیپتوس و کُنار در این منطقه کاشتند.
-
مجید نظری رئیس منابع طبیعی شهرستان گچساران در حاشیه این آیین محیط زیستی گفت: مهمترین بحث در رابطه با حفاظت مراتع و جنگل های شهران گچساران آتشسوزی های فصل خشک است، امادگی این را داریم که با فرهنگ سازی، ایجاد کمربندهای حفاظتی، آتش بر، مانع آتش سوزی شویم. بعد از هفته منابع طبیعی فعالیت خود را برای فرهنگ سازی در میان آحاد مردم شروع خواهیم کرد.
نظری در پاسخ به این سوال که «مدیران استانی و استاندار در سال گذشته برای جلوگیری از آتش سوزی های منابع طبیعی گچساران قول هایی را دادند که بودجه هایی فراهم می شود، قراردادهایی با بسیج بسته می شود، فراهم آوردن پایش تصویری و... ، چقدر برآورده شده است» اظهار کرد: این موضوع از طریق منابع طبیعی استان در کمیته بحران استان و شهرستان ها پیگیری خواهد شد.
وی افزود: در خصوص قول های مسئولان هنوز ما چیزی ندیدیم.
نظری افزود: ان شاء الله در آغاز سال جدید منتظر هستیم ببینیم قول هایی که مسئولان استانی داده اند عملی می شود یا خیر. در خصوص امکانات پایین شهرستان، اگر بودجه لازم برای این موضوع در اختیار ادارات کل و در اختیار ادارات شهرستان گذاشته شود می توانیم فعالیت مفید و موثری برای اطفای حریق و جلوگیری از آتش سوزی ها را داشته باشیم.
کاشت هر نهال توسط طبیعت دوستان افزایش سرانه جنگل ها است، و هدف این است که زمین خشک به زمین سبز تبدیل شود، دست یکایک این طبیعت دوستان را می بوسم، بخصوص تشکل سبزگامان که فعالیت های خیلی خوبی دارند. امروز متعلق به همه مردم است و مردم باید در زمینه درخت کاری فعابیت داشته باشند، ما فقط نماینده مردم هستیم.
نظری در خصوص برخی از دست اندازی ها به درختانی که غرس می شوند و زمین خواری هایی که در پی آن وجود دارد، گفت: این موضوع از طرف ما پیگیری می شود و در صورت شناسایی به مراجع قضایی معرفی می شوند.
به گزارش کبنا، همچنین در هفته جاری اداره منابع طبیعی گچساران با همکاری مردم و تشکل های مردم نهاد تعداد زیادی نهال در منابع طبیعی شهرستان غرس می کنند.
-------------------------------------------------
خبرنگار: سیده زهرا حسینی فر
 
نام شما

آدرس ايميل شما

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
(تصاویر) مسجدی که ۹۹ گنبد دارد

(تصاویر) مسجدی که ۹۹ گنبد دارد

مسجدی با ۹۹ گنبد در شهر ماکاسار مرکز استان سولاوسی جنوبی اندونزی واقع شده است که با طراحی ...
خاطره بد بورس از دخالت

خاطره بد بورس از دخالت

ریزش‌های اخیر بورس باعث شده که طرح تحقیق و تفحص از بازار سرمایه در دستور کار مجلس قرار ...
فایل های مرتبط
1