تاریخ انتشار
جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۱۹
کد مطلب : ۴۳۱۳۳۹
کبنا گزارش می‌دهد

دست براری لرستانی‌ها با مردم زلزله زده شهر سی‌سخت / محموله اهدایی خیر معروف لرستان به سی‌سخت رسید ( + تصاویر )

۰
کبنا ؛بروز حوادث تلخی مانند زلزله هرچند با خرابی و ویرانی همراه است اما حس بشردوستانه و نوع دوستی ازغم این درد می‌کاهد و مردم شهر سی سخت ثابت می‌کند که در التیام دردشان همه ایران از یکدیگر پیشی می‌گیرند.
به گزارش کبنا، صحنه‌هایی که پس از زلزله سی سخت شاهد آن بوده‌ایم زیبا و تکرار نشدنی بود. دوباره آهنگ همدلی نواخته شد و مردم مهرورز این روزها اجازه تنهایی و غم را به سی سختی‌ها ندادند اما استان لرستان در این میان یکی از پیش تاز ها بودند و کاروانی از طرف خیرین و مردم این استان به سوی سی سخت روانه شد.
علی دولتشاهی از خیرین معروف کشور و استان لرستان در گفت و گوی تلفنی گفت: بنده در ماههای اخیر بواسطه رهایی (مجید بیژنی) از اعدام و حضور در شهر دهدشت و روستای بی منجگان مورد لطف و مهِر مردم استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفتم و هیچ گاه علاقه و محبت این عزیزان را فراموش نمی‌کنم و این آشنایی روز به روز بیشتر شد تا متاسفانه حادثه دردناک زلزله سی سخت رخ داد و ما بعنوان یک ایرانی و برادر لر وظیفه انسانی و اخلاقی خود می‌دانستیم که کمک کوچکی به این مردم کنیم و انشالله با نظم و بررسی نیاز سنجی مردم این شهر کمک‌ها تداوم خواهد داشت.
یاسر خورشیدوند مسئول کاروان استان لرستان در گفت و گویی عنوان کرد ما امروز وظیفه داشتیم کاروان کمک‌های مردمی استان لرستان را به شهر سی سخت برسانیم.
وی در ادامه افزود: این کمک‌ها چند بخش بودند
دکتر علی دولتشاهی ۵ ماشین موادغذایی، وسایل گرمایشی، لوازم بهداشتی را اهدا کردند و این کمک‌ها تحویل اداره هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد داده شدند.
بخش دیگر کمک‌ها تعداد ۵۰۰ عدد پتو و ۵۰۰ عدد بالشت اهدائی باشگاه خیبر خرم آباد بود.
 و در نهایت کمپین (دست براری) جمع آوری کمک‌های مردمی بود.
نکته قابل ذکر دیگر، این است که این هدیه کوچک جبران زحمانی است که مردم سی سخت در زمان سیل لرستان و پُل دختر کشیدند یک محموله کمک از شهرستان سی سخت به لرستان آمد، ما می‌دانستیم این شهر از هم تبارانمان هستند ولی نمی‌دانستیم یک شهر کوچک ۷ یا ۸ هزار نفری هستند.
وی در پایان افزود: دکتر عبدی مدیرعامل باشگاه خیبر خرم آباد پیشنهاد جالبی دادند و عنوان کردند ما مایل هستیم یک دیدار تدارکاتی بین منتخب سی سخت و خیبر خرم آباد برگزار شود و چهره‌های ورزشی ملی در این مسابقه حضور داشته باشند و درآمد جمع آوری شده را به زلزله زدگان شهر سی سخت اهدا شود.
مهدی پازوکی مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان که در مناطق زلزله زده حضور پیدا کرده بود در طی گفت و گویی عنوان کرد: ما از خبر زلزله سی سخت متأثر و نگران شدیم وخسارت های در این شهر حادث شد که نیاز به کمک رسانی بود و خیرین استان لرستان دکتر علی دولتشاهی و همچنین آقایان نعمتی و دهستانی در این مسیر کمک‌های ارزنده‌ای کردند.
وی در ادامه گفت: با دستور استاندار لرستان جناب دکتر خادمی کمک‌های جمع آوری شده سازمان دهی شد و در قالب یک کاروان ارسال شد.
این مدیر خرم آبادی افزود: امروز در شهر سی سخت در کنار مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا کردیم و در جزئیات مشکلات و مسائل قرار گرفتیم.
  
---------------------------------------------------
 
گزارش و عکس: صیاد خردمند
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1