تاریخ انتشار
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۴۳۱۰۴۴
پس از ورود به یاسوج؛

بازدید رئیس قوه قضائیه از زندان مرکزی یاسوج / آیت‌الله رئیسی: زندان‌ها باید آموزشگاه نیکی‌ها باشد / تمجید از سربازی که حقوق خود را هدیه کرد

۰
کبنا ؛
رئیس دستگاه قضا به همراه هیئتی از تهران و مسئولان استانی از بخش‌های مختلف زندان مرکزی یاسوج بازدید کرد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، آیت‌الله رئیسی رئیس دستگاه قضا، در بیست و دومین سفر استانی خود، صبح روز امروز (شنبه، 2 اسفندماه) در رأس هیئتی وارد «یاسوج» مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شد و در فرودگاه یاسوج به سخنرانی پرداخت و پس از آن به زندان مرکزی یاسوج رفته و از بخش‌های مختلف زندان مرکزی یاسوج بازدید کرد.
آیت الله رئیسی پس از بازدید از زندان مرکزی یاسوج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زندان‌ها باید آموزشگاه نیکی‌ها باشد و از طرفی تلاش کنیم آمار زندان‌ها را کاهش دهیم
وی در پاسخ سئوالی در خصوص جابجایی زندان یاسوج اشاره کرد و اظهار داشت: این آمادگی وجود دارد که زندان هایی که در مسیر توسعه قرار گرفته‌اند جابجا شوند. آقای استاندار کهگیلویه و بویراحمد و سایر مسئولان  می‌توانند در این رابطه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند. 
وی تاکید کرد: نه فقط در یاسوج بلکه در همه نقاط کشور به دنبال جابه‌جایی زندان‌ها از کالبد شهرها به مکان‌های دیگر هستیم تا نقاط فعلی محلی برای ارائه خدمات اجتماعی باشد.
وی از استاندار و سایر مسئولان حواست تا نسبت به رفع این مشکل و جابه‌جایی زندان یاسوج همکاری لازم را انجام دهند.
آیت الله رئیسی در این بازدید با اشاره به اشتغال‌زایی و حرفه‌آموزی ۶۰ درصدی در زندان یاسوج این آمار را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: زندان باید جای اصلاح مجرمین باشد که مانند دادرسی یک وظیفه مهم است که همه باید به این امر کمک کنند تا نرخ جرم پایین بیاید و تکرار جرم نداشته باشیم و سر کار به زندان‌ها نیفتد.
رئیس قوه قضاییه با تمجید از عملکرد یک سرباز که حقوق خود را برای آزادی یک زندانی هدیه کرده بود  اظهار کرد: این یک احساس خوب است و همه ما از این اقدامات انجام دهیم علاوه بر خداخواهی دیگر خواهی را در دستور کار قرار دهیم.
وی در ادامه با بیان اینکه تا آنجا که ممکن است نباید مجازات حبس داشته باشیم خاطرنشان کرد: جایگزینی مجازات حبس وظیفه قانونی و شرعی است وقتی چاره‌ای نداشته باشیم باید به حبس روی بیاوریم.
وی با اشاره به سخن رهبری که فرمودند زندان باید آموزشگاه نیکی‌‌ها باشد افزود: درخواست من این است که با همه توان به اصلاح مجرمین روی بیاوریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1