تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۴۳۰۸۸۴
در نشست فرماندار گچساران با روسای بانک های شهرستان چه گذشت

آیا حرف های فرماندار گچساران خریدار دارد/ صحبت های بی پرده اتابک با مدیران بانک ها/+تصاویر

۳
کبنا ؛نشست کارگروه اشتغال با حضور فرماندار گچساران، اعضای  ستاد و مدیران بانک‌های عامل برگزار شد.

 به گزارش کبنا نیوز: در این نشست رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران  اظهار کرد: ۷۴۳ بنگاه های تولیدی، اقتصادی وصنوف در برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام کردند که  به  ۴۳۸ نفر تسهیلات کرونا به واحدهای آسیب دیده پرداخت شد.
مسلم پرویزی افزود: جذب این تسهیلات در کاهش آسیب های ناشی از کرونا در بنگاه های تولیدی، اقتصادی وصنوف مختلف موثر است.
پرویزی عنوان کرد: بانک های تجارت، رفاه، سپه، صادرات، ملت، ملی، پارسیان  و موسسه اعتباری ملل بانک های عامل جهت پرداخت تسهیلات کرونا هستند.
وی از همکاری بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات کرونا تقدیر کرد و افزود: امیدواریم با تسریع در روند پرداخت، همه تسهیلات اختصاص یافته به این شهرستان جذب و این تسهیلات در کاهش آسیب های ناشی از کرونا به بنگاه های تولیدی، اقتصادی وصنوف مختلف موثر واقع شود.
رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران تصریح کرد: نرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصد است.
در ادامه رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران گفت: ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال و مسکن به خانواده‌های شهدا و جانبازان متقاضی امسال پرداخت شد.
گشتاسب خلیلی پور  افزود: پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال با کارمزد ۶ و چهار درصد به ۱۱ متقاضی  و۴۵ میلیارد ریال  تسهیلات مسکن  امسال به  ۴۵ متقاضیان پرداخت شد.
وی بیان کرد: ۱۰۵ میلیارد ریال تسهیلات مسکن برای  ۱۰۵ خانواده‌ شهدا و جانبازان متقاضی امسال در نظر گرفته شد که تاکنون به ۴۵ متقاضی پرداخت شد.
خلیلی پور، نرخ سود تسهیلات مسکن ایثارگران را چهار درصد و مدت زمان بازپرداخت آن را ۲۰ ساله عنوان کرد و افزود: تسهیلات مسکن به جانبازان پنج درصد به بالا، فرزندان، والدین و همسران شهدا،آزادگان و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد به بالا تعلق می گیرد.
وی گفت: پرداخت وام مسکن به جامعه هدف بانک های عامل ملی، ملت، سپه، تجارت، رفاه، مسکن و صادرات انجام می شود و متقاضیان دریافت وام خرید و ساخت مسکن می‌توانند به واحد مسکن بنیاد شهرستان محل پرونده خود مراجعه و این وام را دریافت کنند.
خلیلی پور ابراز کرد: باجه بانک دی در ساختمان بنیاد شهید گچساران  بزودی راه اندازی خواهد شد که تاکنون مراحل اداری آن انجام شده است.
خلیلی پور تصریح کرد: یکهزار و ۸۷۷ نفر جانباز در این شهرستان زندگی می کنند که ۳۳۶ نفر آنان شیمیایی هستند.
وی ابراز کرد: این شهرستان در دفاع مقدس ،۶۹۲ نفر جانباز بالای ۲۵ درصد و یکهزار و ۱۸۵ نفر  جانبازی زیر ۲۵ درصد تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
خلیلی پور  تعداد جانبازان بالای ۷۰ درصد این شهرستان را ۱۱ نفر عنوان کرد و گفت: حضور این تعداد ایثارگر در گچساران جلوه بارز فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی در این منطقه است.

 در ادامه فرماندار گچساران اظهار داشت: اولین جلسه اشتغال در خدمت شما هستم و برنامه ریزی جدیدی  در دستور کار قرار گرفته است.
علیرضا اتابک با بیان اینکه بانک همان‌گونه که موتور متحرک است همانگونه هم می تواند عکس آن عمل کند، افزود: فلسفه کاری بانک‌ها این است که  نگاه به رونق تولید و ا‌شتغال داشته باشند و باید با کمک بانک‌ها  بتوانیم به مردم نوید بدهیم.
اتابک عنوان کرد: خروجی جلسات برای مردم باید مشخص باشد و هر انسانی که می‌خواهد  در شهرستان سرمایه گذاری کند باید ویژه دیده شود و رسالت یک مدیر بانک این است که سرمایه گذاران را ویژه ببیند.
وی تصریح کرد: شهرستان گچساران با توجه به ویژگی هایی که دارد می تواند قطب اصلی اشتغال باشد و شما بانک ها نقش ویژه ای  در این راستا دارید.
بالاترین مقام اجرایی گچساران ابراز کرد: سرمایه گذاران امنیت می‌خواهند و باید نوع برخورد شما مدیران بانک با سرمایه گذاران به گونه ای باشد که او نیز امنیت داشته باشد.
 وی با اشاره به اینکه همه ما می دانیم مردم برای اخذ تسهیلات در زمینه ضامن مشکل دارند، افزود: بانک‌ها تافته جدا بافته نیستند و چرخش مالی شما سود آن به موقع خودش وصول خواهد شد و ما نیز باید در وصول مطالبات بانک ها را یاری نماییم.
 اتابک عنوان کرد:در زمانی ما می توانیم به شهرمان کمک کنیم که همه نگاهمان به آینده گچساران باشد و مطمن باشید اگر شهر رونق بگیرد وضعیت شما هم بهتر خواهد شد.
 وی خاطر نشان کرد: من فرماندار هیچ خواسته شخصی از هیچ بانکی ندارم اما تکریم ارباب رجوع اولویت من است.
فرماندار گچساران ادامه داد: ما باید به مردم کمک کنیم و شما بهتر می‌دانید مردم در کرونا آسیب زیادی دیده اند و وقتی آمار  تسهیلات کرونایی را دیدم تعجب کردم که چرا پرداختی در گچساران اینقدر کم بوده است و این نشان می‌دهد ما خوب اطلاع رسانی نکرده ایم.
اتابک بیان کرد: برخی می‌گویند ما شعار اول انقلابی می‌دهیم نه اینگونه نیست ما مسوول هستیم و وظیفه داریم که در کنار مردم باشیم.
وی تصریح کرد: بانک ها در تمام جلسات اقتصادی از این به بعد باید حضور داشته باشند تا در ریز ریز جزئیات قرار بگیرند و من تعجب می کنم چرا تسهیلات کرونا در گچساران پرداختی‌اش اینقدر کم بوده است.
اتابک ابراز داشت: رئیس بانک از جنس مردم است و باید بداند درد مردم کجاست و عدالت حکم می‌کند که درد مردم را ببینیم و در کنار مردم باشیم.
فرماندار گچساران افزود: من تعجب می کنم می‌گویند ۱۱ جلسه  کارگروه اشتغال بدون نتیجه برگزار شده است.
وی خاطرنشان کرد: من هم به عنوان نماینده دولت در کنار بانک ها خواهم بود و من در ۲۴ ساعت تلفنم را خودم جواب می دهم و در خدمت شما هستم.
 
گفتنی است: بانک های شهرستان گچساران اظهار می کنند که طبق آیین نامه و دستورالعمل داخلی خود عمل می کنند و هرچند بعضی از بانک ها همکاری و مساعدت خوبی با کارآفرینان و سرمایه گذاران دارند اما برخی از آنها با قوانین دست و پاگیر و عدم همکاری باعث دلسردی و نا امیدی،اذیت و حتی انصراف کارآفرینان و سرمایه گذاران و بالطبع آسیب جدی به بخش اقتصاد، تولید و اشتغال می شوند .
جان کلام اینکه باید دید علیرضا اتابک فرماندار گچساران با توجه به پتاسیل  هاو ظرفیت های بی نظیر شهرستان، می تواند تعامل و همکاری خوبی با بانک شهرستان برقرار کرده و سرمایه گذاری در بخش های مختلف  کشاورزی، صنعت، دامداری و.....را  رونق و سرعت ببخشد یا اینکه با دید صحبت های امروز فرماندار پیش مدیران بانک ها خریدار دارد یا ...؟



 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1