تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب : ۴۳۰۸۶۹
نگاهی به دستاوردهای سفر معاون علم و فناوری رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد؛

شیرین کامی کهگیلویه و بویراحمد از فناوری و نوآوری

۰
کبنا ؛هیچ حوزه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد مانند فناوری و نوآوری نتوانسته در کمتر از سه سال آنچنان رشد کند که مسئولان ملی و استانی برای فراهم کردن زیرساختها در آن همسو و مشتاق شوند. 
به گزارش کبنا، اسفند ماه امسال پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد سه ساله می‌شود اما دستاوردی که در این سه سال استان در علم و فناوری داشته به اندازه‌ای بوده که همگان را به این باور رسانده که برای کمک به توسعه زیرساختهای مرتبط با پارک نباید هیچ فرصتی را از دست داد.
 بخشی از موفقیت پارک مربوط به ذات فناوری و نوآوری است و بخشی دیگری نیز به عملکرد مدیران پارک، شرکت‌ها و مراکز رشد بر می‌گردد و البته نمی‌توان خوش شانسی استان در انتخاب معاون علم و فناوری رئیس جمهور به عنوان جانشین فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی را در کسب این موفقیت بی تأثیر دانست.
 سورنا ستاری در نخستین حضورش در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 95 آب پاکی را روی دست آنهایی ریخت که فکر می‌کردند برای انجام هر کاری باید چندین هکتار اراضی ملی در اختیارشان قرار گیرد و بعد هم مجوز صنایع بزرگ آنچنانی بی هیچ ممانعتی برایشان صادر شود و در نهایت هم دولت تمامی تسهیلات لازم را در اختیارشان بگذارد.
 او از مسئولان استانی خواست که عزم و تلاششان را روی ایجاد پارک علم و فناوری در استان کهگیلویه و بویراحمد بگذارند تا در این بستر جوانان فناور و صاحبان ایده فرصتی برای نشان دادن توانمندی خود پیدا کنند و با بروز و نمود این استعدادها فرهنگ کار هم در استان تغییر کند.
 بالاخره با پیگیری‌هایی که در استان و معاونت علم و فناوری انجام شد اسفندماه سال 96 نخستین ساختمان پارک علم و فناوری استان افتتاح شد.
 حالا سه سال گذشته و امروز معاون علم و فناوری رئیس جمهور به استان سفر کرد. سفری که مهمترین دستاورد آن افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور دهدشت است و البته وعده ایجاد کارخانه نوآوری و مجتمع فناوری که تحقق آنها دور از ذهن نیست.
 اعتماد به تحقق این وعده‌ها نیز به عملکرد استان کهگیلویه و بویراحمد و معاونت علم و فناوری رئیس جمهور در 3 سال گذشته بر می‌گردد. موضوعی که رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد به آن اشاره کرد. 
سید شمس الدین هاشمی گفت: سفرهای دکتر ستاری برای استان کهگیلویه و بویراحمد همواره منشأ خیر و برکت بوده است. در سفر نخست موافقت نامه پارک علم و فناوری استان صادر شد و در سفر بعدی نیز مقدمات راه اندازی مرکز رشد گچساران فراهم شد و در این سفر نیز مرکز رشد دهدشت افتتاح شد.
 وی ادامه داد: ایجاد مرکز نوآوری شهر یاسوج، کارخانه نوآوری در گچساران و مجتمع فناوری در سرآبتاوه برنامه بعدی است که امیدواریم با حمایت‌های معاونت علم و فناوری درخت فناوری و نوآوری در استان به بار بنشیند.
 هاشمی اضافه کرد: پارک علم و فناوری استان فعالیت خود را در سال 97 با 14 واحد فناور آغاز کرد و حالا 53 شرکت دانش بنیان و واحد فناور در پارک و مراکز رشد استان مستقر هستند.
   
 وی یادآوری کرد فضای فیزیکی و ساختمان‌های پارک در سال نخست فعالیت یک هزار و 135 متر مربع بود که در حال حاضر 10 هزار و 435 متر مربع در اختیار پارک است.
 به گفته هاشمی تعداد اشتغال مستقیم ایجاد شده توسط شرکتها و واحدهای پارکی استان 304 نفر است مجموعه شرکت‌های پارکی در سال 99 حدود 120 میلیارد ریال فروش محصول داشته‌اند که نسبت به سال 97 رشد بیش از 3 برابری را نشان می‌دهد.
 در بازدید امروز دکتر ستاری از مجتمع فناوری استان در سرآبتاوه، ماژول فیبر نوری sfp شرکت دانش بنیان آریونت، محرک رشد ریشه برای گیاه و ماده ضد تنش برای گیاه شرکت زیست فناور هامرز، دستگاه سند بلاست شرکت پوشش صنعت سپنتا رونمایی شد.
 همچنین پره توربین بادی و کامپوزیتی، بومی سازی روش ساخت پره‌های کامپوزیتی تا طول 15 کیلومتر، ژنراتور مگنت ثابت دور پایین و دستیابی به دانش فنی طراحی ژنراتورهای مگنت ثابت دورپایین شرکت بنیان انرژی شهر و دستگاه تولید ماسک n95 و سه لایه با تعویض یک غلتک شرکت صنعتگران دانش دیگر محصولاتی است که امروز رونمایی شد.
کارخانه نوآوری در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی می‌شود 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از راه اندازی کارخانه نوآوری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش کبنا، سورنا ستاری در نشست جمع بندی سفر یک روزه خود به استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت راه اندازی کارخانه فناوری استان، اظهار داشت: این کارخانه با همکاری استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد و معاونت فناوری ریاست جمهوری در استان راه اندازی می‌شود.
 معاون رئیس جمهور، افزود: در پرداخت هزینه بازسازی این کارخانه کمک می‌کنیم.
 وی در ادامه از همکاری معاونت فناوری ریاست جمهوری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج خبر داد و افزود: سعی می‌شود در یک نشست موضوع همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با پارک علم و فناوری بررسی شود تا بتوانیم از ظرفیت پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در راستای رشد واحدهای فناوری در استان استفاده کنیم.
 معاون فناوری رئیس جمهوری از مساعدت مالی به آزمایشگاه‌های دانشگاه یاسوج و دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: 50 درصد از هزینه خرید تجهیزات آزمایشگاهی در این دو دانشگاه از طرف معاونت فناوری ریاست جمهوری تأمین می‌شود.
 وی در خصوص 2 مرکز رشد دهدشت و یاسوج نیز، گفت: مسئولان استان این موارد را در مصوبات داخلی تصویب کرده و میزان پیشرفت آن را گزارش دهند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

شاید کمتر کسی در کشور وجود داشته باشد که در همه حوزه‌ها کار کرده است. اینکه کسی بگوید ...
انتخابات ۱۴۰۰ با قانون فعلی؟!

انتخابات ۱۴۰۰ با قانون فعلی؟!

نمایندگان مجلس که به‌جای بررسی لایحه کارشناسی‌شده دولت ترجیح دادند طرحی سیاسی و در جهت ...
تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
فایل های مرتبط
1