تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۴۳۰۷۹۳
جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا در گچساران:

گچساران نارنجی شد/ خط و نشان کشیدن فرماندار گچساران برای کاندیدا انتخاباتی/ آیا اتابک «شعار می دهد» یا« عمل می کند؟ »+تصاویر

۰
کبنا ؛نشست ستاد مبارزه با کرونا در گچساران با حضور فرماندار گچساران و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و اعضای ستاد در فرمانداری گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا، علیرضا اتابک فرماندار گچساران در این نشست با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا در گچساران گفت: بهمن امسال آزمایش کرونا از یکهزارو ۸۱۰ نفر در این شهرستان گرفته شد که جواب ۲۲۱ نفر از آنها مثبت بوده است.
علیرضا اتابک افزود: هم اکنون وضعیت زرد شهرستان گچساران به نارنجی تبدیل شده است.
اتابک بیان کرد: روند بیماری کرونا در بیمارستان‌های گچساران  از حالت نزولی خارج شده و آمار مراجعه بیماران سرپایی در یک هفته گذشته در بیمارستان‌های این شهرستان افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: ۱۲ هزار و ۸۲۶ هزار مورد تست کرونا در این شهرستان از افراد  با علائم مشکوک گرفته شده که چهار هزار و ۲۰۹ نفر از آنها به کرونا مبتلا شدند.
اتابک عنوان کرد: تاکنون ۸۹ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا  جان باخته‌اند.
فرماندار گچساران ابراز کرد: هم اکنون ۱۵ نفر در بیمارستان شهید رجایی و صنعت نفت این شهرستان بستری است.
 اتابک در ادامه  افزود: در وضعیت غیرقایل تصوری رسیده‌ایم این بیماری بطرز عجیبی پیچیده و باهوش و ضربتی وارد می‌شود و عملیات حمله را وارد می‌کند.
فرماندار گچساران گفت: این جهش جدید ویروس  دیگر با ریه کار ندارد مستقیم وارد مغز و قلب می‌شود و ضربه را وارد می‌کند که پیامدهای این حمله سکته قلبی است که در بحث کرونای جدید افزایش پیدا کرده است.
اتابک  عنوان کرد: تهدیدهای جدید در خصوص این بیماری و دستورالعمل‌های بهداشت جهانی حکایت از این دارد که وضعیت بسیار خطرناک است.
وی تصریح کرد: این جهش انگلیسی دانمارکی یک ترکیب پیچیده و جدیدی است که در راه است و ما باید آماده باشیم و اسفند هم زمینه ساز است، گردشگری و بازدید و سفر و طبیعت گردی و متاسفانه همه خوبی‌های اسفند باز هم دست به دست هم می‌دهد تا ما را به استقبال کرونا ببرد.
اتابک خاطر نشان کرد: این بیماری مرز نمی‌شناسد و آمادگی‌ها و مقابله‌های جدیدتری را می‌طلبد تا وارد حریممان نشود.
فرماندار گچساران تاکید کرد:  ما مسئول سلامت مردم هستیم، ما وظیفه داریم نگذاریم مردم آسیب ببینند، مگر ما الان کاری داریم انجام می‌دهیم؟ مگرما اقتصادی داریم انجام می‌دهیم؟ خیلی از مشاغل و کسب و کارها بر اثر کرونا ورشکست و تعطیل و خانه نشین  شده‌اند. برای چه ما کاری نکنیم که نان و شغل و زندگی مردم آسیب نبیند؟ چرا با ساده انگاری، سهل انگاری و بی تفاوتی، با دورهمی و برگزاری جلسه و نشست‌های انتخاباتی و ... جان عزیزانمان را به خطر می‌اندازیم؟ مسئول جان مردم چه کسی است؟
اتابک ابراز کرد: چقدر نیرو و انرژی دارد تلف می‌شود، چه هزینه‌هایی صرف این بیماری دارد می‌شود؟ چقدر مذاکره برا وارد کرد واکسن شده؟ بنابراین چرا میزان حساسیت‌های شما بالا نیست؟ ما در شهرستانها شاهد این هستیم که عده‌ای خودشان دارند مردم رو می‌کشند.
وی  اذعان داشت: کسی که خودش هنجارهای جامعه رو می‌شکند پس چگونه مردم را به قانونمداری دعوت می‌کند؟ وقتی کسی که خط مقدم دانشگاه علوم پزشکی پرستارها کادر بیمارستان شبکه بهداشت درمان که با این لباسهای محصور شبانه روز سختی می‌کشند را نمی‌بیند چه می‌توان گفت؟ یعنی  این مصیبت‌ها رو نمی‌بینید؟ مصیبت مردم رو نمی‌بینید؟ آیا درد مردم رو می‌چشید؟ درد امروز مردم ما این است که نمی‌توانند از خانه‌های خود بیرون بروند، درد مردم این است که اقتصادشان فلج شده، درد مردم این است که آزادیشان صلب شده.
اتابک عنوان کرد: این بیماری همه را خانه نشین کرده، درد امروز ما این است که هر کسی می‌خواهد کمک کند به رعایت فاصله اجتماعی کمک کند تا این بیماری انتقال داده نشود.
فرماندار گچساران تاکید کرد:  هر کسی می‌خواهد به درد مردم کمک کند بیاید اینجا کمک کند نه اینکه برای مردم نشست انتخاباتی بگذارد و مردم رو جمع کند موسیقی هم برایشان برگزار نماید.
اتابک بیان کرد: مگر ما مدارس و اموزشگاهها و باشگاهها و مشاغل پرخطر را تعطیل نکردیم؟ این همه به حساسیت این موضوع تاکیید داریم و اخطار می‌دهیم اما عده‌ای اصلاً نمی‌خواهند متوجه این موضوع بشوند.
اتابک افزود: اگر شبکه بهداشت هم درخواست نامه ندهد شخصاً بر علیه این افراد مستقیماً به دادستان نامه می‌زنم که این افراد دارند سلامت مردم را به خطر می‌اندازند چرا که خط قرمز ما سلامت مردم می‌باشد که فوق العاده برای ما حائز اهمیت است ما دانش آموزان را از رفتن به مدرسه منع کردیم تا سلامت مربیان و دانش آموزان به خطر نیافتد گفتیم مدارس تعطیل شود تا مشکل ایجاد نشود، زحمت‌ها کشیده شد آیا این حساسیت ندارد؟
وی ادامه داد: در این راستا بهداشت و درمان پاسداری کرده، محدودیت‌های ترافیکی و... تا به اینجا رسیدیم یعنی باز هم روز از نو و روزی از نو؟ این درد نیست  که باز هم عزیزانمان را از دست بدهیم؟
اتابک یادآور شد:  با ورود این پیک جدید تماماً جوان‌ها درگیر و مبتلا می‌شوند و سکته می‌کنند، سکته‌های مغزی و قلبی آثار این بیماری است که به جان مردم افتاده است.
اتابک اظهار داشت: ما مدتی عادی بودیم الان رنگ ما تغییر کرده ما از زرد به نارنجی آمده‌ایم و فاصله‌ای تا قرمز نداریم ، باز دوباره باید وارد محدودیتها شویم. آیا بنظر شما ما دوست داریم محدودیت ایجاد کنیم؟
فرماندار گچساران تاکید کرد: وظیفه ماست که به فکر سلامتی و جان مردم باشیم.
اتابک اظهار داشت: من در اینجا به همه کسانی که کاندید هستند اعلام می‌کنم که کار غیرقانونی انتخاباتی انجام می‌دهند.
وی اذعان داشت: تمام فعالیتهایی که امروز تحت عنوان انتخابات دارد صورت می‌گیرد غیر قانونی است و ما با هر کسی که جان مردم را به مخاطره بیاندازد برخورد خواهیم کرد، هیچ جناح و گروه و دسته‌ای برای ما مهم نیست.
اتابک هشدار داد: همانگونه که با کاندیدها تماس گرفتیم و تذکرهای لازم را دادیم از این به بعد گزارش مکتوب می‌نویسیم و جلوی این کارها رو می‌گیریم زیرا سلامتی مردم دارد به خطر میافتد.
فرماندار گچساران عنوان کرد: ما بازار را داریم رصد می‌کنیم در این التهابات حاکم بازار نباید مردم رو اذیت کند باید همه اقلام اعم از روغن میوه مرغ گوشت برنج و ... به وفور در بازار وجود داشته باشد.
وی تاکیید کرد: من هیچ عذری را در بحث بازار نخواهم پذیرفت، گشت‌های بازرسی در بازار افزایش داده شود هم در بخش کرونا فعالیت کنند هم بازار را کنترل و رصد کنند و گزارش‌ها را مرتباً ارائه دهند.
اتابک گفت: در بحث محدودیتهای ترافیکی و خورویی تعاملی بین برادران نیروی انتظامی و بسیج و سپاه صورت گیرد، شهردار هم با تیم خود جلسه‌ای برگزار نماید و جمع بندی نماید و هر جا کمکی نیاز بود اعلام شود تا از ظرفیت شرکت نفت استفاده شود تا محدودیت‌ها کنترل شده و هدفمند اجرا شود.
فرماندار گچساران اظهار داشت: روستاها مهم هستند دهیارها با اطلاع رسانی و آموزش به مردم روستا کمک و رفت و آمد ها را کنترل کنند.
اتابک با بیان اینکه روستایی که در آن بیمار کرونایی وجود نداشته باشد اعتبارآن روستا را افزایش  خواهم داد عنوان کرد: ملاک افزایش اعتبارعمرانی معرفی روستای پاک و سالم خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: تجمعات  باید کنترل شود، در بحث تجمعاتی که در شهر صورت می‌گیرد به سمت گروههای 3 و 4 رفتیم.
اتابک اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی برای مردم اطلاع رسانی شفافی کند معنا و مفهوم گروههای 3 و 4 چیست؟ اعلام کنند دقیقاً چه مشاغلی فعالیت داشته باشند تا مردم آگاه ومطلع شوند و رعایت کنند.
وی گفت: با توجه به وضعیت قرمزی که در خوزستان وجود دارد هیچ راهی برای ما وجود ندارد که قطع ارتباط شود زیرا به دلیل ظرفیت شرکت نفت و راه ارتباطاتی که بلحاظ قومی و قبیله‌ای که وجود دارد می‌طلبد مراودات باشد ولی ما باید به درستی مدیریت کنیم.
فرماندار گچساران در ادامه گفت: ما از ظرفیت دانشگاهها در بحث کرونا درست استفاده نکردیم دانشگاهها با تشکیل گروههایی در کنار هلال احمر می‌توانند مثمرثمر باشند.
وی گفت: تشکل‌های مردم نهاد باید پای کار بیایند، از ظرفیت فرهنگیان استفاده شود، NGOها، آموزشی هلال احمر با لباس‌های مخصوص در محلات و تجمع‌ها حضور پیدا کنند و هشدارهای بهداشتی را به مردم بدهند.
اتابک در پایان عنوان کرد: در آستانه سال جدید هستیم از طرفی در اسفند ماه وارد ثبت نام‌های انتخابات شورای اسلامی می‌شویم فعالیت گروهها و تجمع‌ها و ... افزایش میابد لذا ضروریست طرح محله محور سردار شهید سپهبد سلیمانی فعالیتش را پررنگتر نماید، ناظرین این طرح پایه کار بیایند کمک کنند تا شهرستان به همین حالت ثابت باقی بماند.
در ادامه  فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان اظهار کرد: از اسفند سال گذشته  تا کنون  کشور درگیر این بیماری منحوس  هستیم.
سرهنگ باقر بسنده با بیان اینکه از همان روز اول تا به امروز  بسیج پای کار بوده است، افزود: با اجرای  طرح شهید سلیمانی و تفاهم‌نامه‌ای که بین بهداشت و ناحیه مقاومت بسیج  منعقد شد، طرح موفقی   در این چند ماه اخیر  اجرا شد که با اجرای این طرح  شاهد روند کاهش ابتلا،  بستری و مبتلا به کرونا بوده‌ایم.
پسنده اذعان کرد: قبل از اجرای طرح محله محور و شناسایی افراد  پنج کمیته عملیاتی، حمایت، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی، پایش و نظارت در راستای  عملیات غربالگری برای مدیریت و کنترل همه‌گیری بیماری کرونا تشکیل  شد.
وی تصریح کرد: تیم رصد با ۲ عضو  از نیروهای بسیجی در قالب ۴۰ خانوار تشکیل شده که  وضعیت خانواده‌ها را  بررسی و مورد ارزیابی قرار  داده و به صورت شبانه روز خانوارها را رصد می‌شد.
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران عنوان  کرد: تعامل خوبی صورت گرفت و ۴۷۲ تیم  تشکیل شد. که این تیم‌ها  از افراد آسیب پذیر از نظر اقتصادی، بیماری‌های خاص و غیرواگیر را شناسایی و بین این افراد  بسته‌های معیشتی و بهداشتی توزیع شد.
 پسنده عنوان کرد:  در این مدت ۷۰۰ بسته معیشتی در اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی در بین خانوارهای آسیب دیده از کرونا توزیع شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران ابراز کرد: در روزهای آینده نیز آماده هر گونه همکاری هستیم و انتظار ما این است تمامی ادارات پای کار بیایند چرا که برخی ادارات پای کار نیامده اند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود و شاهراه بودن گچساران امکان آن هست ما به وضعیت بدی برسیم که باید  محورهای مواصلاتی شهرستان کنترل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احسنت برجناب فرماندار باقدرت وهیمنه
ولی مطمئن باشید ریاست شبکه بهداشت برای فلانی...که مدیونش هست نامه نمیزنه
Iran, Islamic Republic of
اتابک اگه جناح خودش نشست برگزارکنه کار نداره
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1