تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۴۳۰۵۳۳
کبنا گزارش می دهد؛

وضعیت نگران کننده آب آشامیدنی روستای آبمورد تنگ یار / بی توجهی مسئولان + (عکس و فیلم)

۰
کبنا ؛روستای آبمورد تنگ‌یار از توابع بخش، علی رغم بهره‌مندی از یک چشمه طبیعی و پر آب، اما متاسفانه بی توجهی مسئولان مربوطه باعث هدر رفت این نعمت بزرگ شده و مردم این روستا را در بهره‌برداری صحیح و بهداشتی از این چشمه دچار مشکل کرده است.
به گزارش کبنا از لوداب، روستاها در تامین لبنیات، گوشت و صنایع دستی و ... در کشور  نقش بسزایی دارند، همچنین با کاشت و برداشت گندم، جو، برنج در روستاها سهم به سزایی در تولید داخلی مواد غذایی کشور دارند. اگر به روستاها توجه نشود مهاجرت صورت می گیرد، و روستاهای که می توانند با پرورش حیوانات، در تامین تولیدات داخلی تامین کننده، شیر، ماست،دوغ، تخم مرغ، گندم، کشور را به خودکفایی برساند، خارج از سکنه خواهند شد. 
بخش لوداب از توابع استان کهگیلویه وبویراحمد دارای روستاهای پراکنده زیادی است که مردم آنها با مشکلات زیادی دست وپنجه نرم می کنند. 



این بار به سراغ مردم روستای «آبمورد تنگ‌یار» رفتیم تا با همدردی با آنها بتوانیم تسکین دهنده رنج و عذابی که می کشند باشیم. روستای آبمورد تنگ یار از توابع بخش لوداب دارای 8 خانوار می باشد. که متاسفانه از درد های بی شماری رنج می برد. روستای آبمورد تنگ یار برای تهیه آب آشامیدنی خودشان از یک چشمه طبیعی و پر آب بهره می برند. اما در بهره برداری صحیح و بهداشتی از آن دچار مشکل شده اند. مرد روستا از مسئولان آب و فاضلاب و بهداشت بدلیل فراموش کردن این روستا و عدم نطارت و سامان دادن آب شرب گله‌مند هستند.
_    صحبت های اهالی روستای آبمورد تنگ یار بخش لوداب
مردم این روستا در راه این انقلاب و استقلال کشور در میدان های حق علیه باطل جنگیده‌اند و در این راه حتی یک شهید هم تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند که آرامگاه آن در داخل همین روستا است. اهالی این روستا از همه‌ی مسئولان استانی و کشوری تقاضا دارند که به حرمت خون این شهید مشکلات بی شمار این روستا را مورد توجه قرار دهند. و در سامان‌دهی آب این چشمه و جلوگیری از هدر رفت این نعمت خدادادی با احداث منبع آبی و پمپاژ آن در داخل روستا از مصرف آب غیر بهداشتی و مشقت های زیاد  دربهره برداری از این آب به داخل روستا مردم را یاری دهند.

---------------------------------------
خبر : محمد امین سجادی 




 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1