تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۴۳۰۴۵۲
در بازدید فرماندار گچساران از روستای باباکلان و بن پیر؛

دل پر مردم از بی‌توجهی مسئولان/ اتابک مدیران را پای کار کشید / فرماندار گچساران در باباکلان شوکه شد/ ضرب العجل اتابک به مدیران/ حرف های جالب پیرمرد قشقایی به فرماندار جدید گچساران+تصاویر

۱
کبنا ؛فرماندار گچساران و به همراه جمعی از مدیران شهرستان از دهستان باباکلان و روستاهای بن پیر و بی بی حکیمه (ع)  بازدید بعمل آوردند.
 به گزارش کبنا نیوز، علیرضا اتابک فرماندار گچساران در حاشیه این بازدید ضمن تشکر از همراهی اصحاب رسانه، اظهار داشت: هدف از اجرای برنامه روستا گردی ایجاد خلق امید برای روستائیان و ایجاد روزنه برای توسعه روستاهای این شهرستان است.
علیرضا اتابک  افزود: کلیات این بازدید بررسی و شناسایی مشکلات مردم  از نزدیک بود و تا آنجا که بتوانیم حل کنیم و آنجاهایی که نیاز به بودجه دارند در دستور کمیته برنامه ریزی قرار بگیرد.
اتابک تصریح کرد: مشکلات مردم باید شنیده شود و برای رفع موانع و تأمین مطالبات به حق مردم نهایت تلاش را بکار گرفت.
فرماندار گچساران بیان کرد: از صبح امروز جمعه ۱۷ بهمن که از منطقه دهستان باباکلان بازدید شد ابتدا مسیر راه را بررسی کردیم با پیمانکار راه، و اداره راه و شهرسازی و مدیران کل این دستگاه مشکلات این پروه ملی بررسی شد و مقرر گردید از اعتبارات نفت بحث مطالبات پیمانکار و ادامه مسیر ۹ کیلومتر آسفالت به ۳۵ کیلومتر اجرایی شود.
وی عنوان کرد: از طرفی بحث مسیری بود که به باباکلان ختم می‌شد که در این مسیر مشکلاتی نیز وجود داشت، وجود  بستر آبهای سطحی بودد که مردم را با مشکل مواجه  کرده بود  آنجا هم مقرر شد راهداری پل موجود را لایروبی نماید و مشکلات مسیر سخت گذرهایی که در این جاده است برطرف شود.
وی بیان کرد: باتلاش و همکاری همه  دستگاه‌ها  موانعی که در این مسیر وجود دارد مرتفع خواهد شد و سعی خواهیم کرد تا هفته آتی همه مشکلات حل شود.
فرماندار گچساران از خط انتقال آب لوله کشی دهستان باباکلان انتقاد کرد و گفت: در این خصوص اشکالاتی وجود دارد  که باید طی جلسه‌ای خط انتقال از مسیرهای پرخطر جدا شود و از پمپاژ آب منطقه‌ای باباکلان آب کشاورزی که از رودخانه استصال می‌شود و پروژه است که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی آن صورت گرفته و خط انتقال برق آن ۱۱ کیلومتر می‌باشد باید تکمیل شود ولی هنوز بحث اعتباری آن باقی مانده است.
اتابک تصریح کرد: با راه اندازی ایستگاه پمپاژه آب  550 هکتار از اراضی این منطقه  زیر کشت خواهد رفت البته این پروژه اعتبار زیادی نیاز دارد که در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی در ادامه اظهار داشت: از آنجایی که فصل توزیع اعتبارات به اتمام رسیده  لذا اگر از محل حوادث یا اعتبارات ملی بودجه‌ای به استان داده شود ما این مورد را پیگیری خواهیم کرد.
اتابک افزود: طی بازدیدی که از روستای باباکلان داشتیم مشکلاتی را دهیار بیان کرد مشکلات را از نزدیک دیدیم ایرادهایی وجود دارد  که  بلحاظ مدیریتی قابل حل می‌باشد که می‌توان در جلسات هماهنگی مدیران پایه کار بیایند و نواقصی که جزو مطالبات مردم است حل شود.
فرماندار گچساران گفت: در همین مسیر به روستای بن پیر رسیدیم که مردم این روستا هم دل پری داشتند.
وی ادامه داد: عدم گازرسانی به این روستا به دلیل بخشامه قانونی موجود درخصوص خط انتقال گاز که گفته شده باید از شالوده یا خط انتقال اصلی کمتر از ۱۵ کیلومتر باشد انجام شود که در این خصوص باید جلسه و نشستی برگزار کنیم تا بحث گاز مردم این روستا هم حل شود.
اتابک تصریح کرد: کارهای خیلی خوبی در خصوص زیرسازی بهسازی و… صورت گرفته اما تکمیل نیست و باید تلاش کنیم تا مطالبات مردم محقق شود.
وی اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا کارهای خوبی را انجام داده نواقصی وجود دارد که باید تکمیل شود و بایست با انجام خدمات بهتر اعتماد را به مردم هدیه دهیم تا شاهد مهاجرت معکوس به روستاها باشیم.
فرماندار عالی دولت در گچساران اضافه کرد: طرح گردشگری خوبی در جوار بی بی حکیمه خاتون (س) وجود دارد که جزء پروژه‌های جهش تولید بشمار می‌رود، این طرح هم مشکلاتی را دارد که اگر به بخش خصوصی واگذار شود به دلیل توریست پذیر بودن و جاذبه زیارتی فرهنگی سرمایه گذاری خوبی برای شهرستان خواهد بود.
اتابک گفت: در نشستی با حضور مدیران دستگاه‌های متولی تمام مشکلات موجود جمع‌بندی و برای رفع آنها برنامه‌ریزی‌های لازم صوت خواهد گرفت.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اقتدار و عزت امروز جمهوری اسلامی ایران مدیون رشادت، ازخودگذشتگی و فداکاری این عزیزان است، گفت: ما مسئولان مدیون خون شهدا هستیم و باید امانت دار خوبی باشیم.
اتابک تاکید کرد: شهرستان گچساران ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، گردشگری دارد باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه بیشتر شهرستان استفاده گردد.
اجرای بهسازی راه و روشنایی معابر، پیگیری مطالبات حوزه کشاورزی و مشکلات عشایر از اولویت و تعهدات این روستا گردی بود.
در ابتداء این بازدید فرماندار و مدیران شهرستان با نثار گل وقرائت فاتحه ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا با آرمانهای امام و شهدا تجدید بیعت نمودند.
اما این بازدید حواشی جالبی هم داشت:
در ابتداء ورود فرماندار گچساران به روستای باباکلان، محمود پزشکی زاده رئیس اموراداری بیمارستان شهید رجایی گچساران به نمایندگی از اهالی روستا ضمن خوش امدگویی در وصف فرماندار گچساران اینچین گفت: توی برایمان از ابرها بالاتری و از برف‌ها سفیدتری  به نظر رسید که فرماندار گچساران از این توصیف لحظاتی شوکه شده بود  هرچند باید گفت دهستان باباکلان با توجه به اینکه به روی دریایی از نفت و گاز  خوابیده است اما در کمال تعجب و به علل نامعلومی یکی از محروم‌ترین نقاط شهرستان و استان کهگیلویه و بویراحمد است و تا کنون هم قول‌های مسئولان استانی و...در حد شعار و حرف باقی مانده است.
حاشیه جالب بعدی این دیدار در بدورود فرماندار گچساران به روستای بن پیر پیرمرد قشقایی به فرماندار گچساران گفت: مسئولان در زمان و موقع رأی گیری و انتخابات سراغی از ما می‌گیرند و بعداز آن ما و مشکلاتمان را فراموش می‌کنند.
در این بازدید مهرناز بهزادی دهیار پرتلاش و نام آشنای باباکلان، ابراهیم امینی (شورا باباکلان)، اسماعیل گشتاسبی شورا بن پیر و عبدالرسول کریمی (شورای عشایر) و عبدالحسین خادمی (شورای روستای بی بی حکیمه (ع)  بطور کامل و قاطع و رسا مشکلات روستاهای خود را بازگو و مطرح کردند (که از نحوه گزارش و مطرح کردن مشکلات) مورد تحسین فرماندار گچساران قرار گرفتند.
در پایان فرماندار گچساران به مدیران شهرستان تاکید کرد: هرچه سریعتر و در کوتاه‌ترین زمان مشکلات روستاهای باباکلان و بن پیر و عشایر منطقه را برطرف کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

۹۹۹۹
Iran, Islamic Republic of
مرغ پخته هم خنده اش میگیره
اتابک دهدشت را به ابادترین شهرستان جهان تبدیل کرد حالا رفته گچساران را به ابادترین شهر نفتی جهان تبدیل کنه
Iran, Islamic Republic of
فرماندار فکر میکنه روستاهای دهدشته که هنوز از امکانات اولیه برخوردار نیستند خودتو اذیت نکن اگر مشکل حل کن بودی مشکلات زادگاه خودت قلعه رئیسی و دیشموک را حل میکردی ....
لت
Iran, Islamic Republic of
آقای اتبک فیلم در نیار تو دهدشت چه خروجی داشتی
بیخود تو گچساران شوکه نشو
حنات رنگ نداره
همشهری
Iran, Islamic Republic of
با سلام
خدایا خودت بداد این مردم برس
انقدر بدبخت شدیم که فکر می کنیم با رفتن فرماندار دیگه تمام مشکلات رفع شده و محرومیت و فقر ریشه کن شده
کاش حداقل داغ مردم را بیشتر و تازه تر نکنن
Iran, Islamic Republic of
ریس امور اداری بیمارستان رجایی دقیقا کجایی
بویراحمد عزتمند گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
عزتی که به تاراج رفته است.
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1