تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۴۳۰۳۹۵
کبنا گزارش می‌دهد

(تصاویر) مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم علی انصاریان

۰
کبنا ؛مراسم خاکسپاری مرحوم علی انصاریان در ساعات اولیه صبح روز پنج‌شنبه 16 بهمن (امروز) در قطعه ٢٢٢ بهشت زهرا برگزار شد.
به گزارش کبنا، مراسم تشییع و تدفین پیکر مرحوم علی انصاریان صبح پنجشنبه (۱۶ بهمن ۱۳۹۹) در محل بهشت زهرا (س) تهران با حضور چهره‌های فوتبالی، دوستان و اعضای خانواده انصاریان برگزار شد.
به گزارش کبنا، این مراسم با حضور خانواده انصاریان، شماری از چهره‌های سرشناس ورزشی و هنری و تعدادی از علاقمندان این فوتبالیست برگزار شد.
پیکر علی انصاریان پس از اقامه نماز توسط شیخ حسین انصاریان، در قطعه ۲۲۲ بهشت زهرا در جوار پدرش دفن شد.
دیشب خانواده مرحوم علی انصاریان در بیانیه‌ای ضمن قدردانی از مردم و علاقمندان خواسته بودند تا به علت شرایط خاص کرونایی از حضور در بهشت زهرا و مراسم تشییع خودداری کنند.
در این مراسم جمعی از دوستان و نزدیکان آن مرحوم از جمله مجید صدری، حمید درخشان، علی پروین، محمد رضا مهدی، جواد کاظمیان، علی دایی، علی کریمی، وریا غفوری، بهنام ابوالقاسم‌پور، جعفر سمیعی، علی فتح‌الله‌زاده، حمیدرضا گرشاسبی، سید جواد هاشمی، محمد پنجعلی، عادل کلاه‌کج حضور داشتند.
چه گذشت؟
 *شیخ حسن انصاریان، عموی علی انصاریان از اولین افرادی بود که در بهشت زهرا حضور یافته بود.
 *جواد کاظمیان بازیکن اسبق پرسپولیس و هم تیمی انصاریان نیز دیگر چهره حاضر در این مراسم بود. جواد که جزو بازیکنان احساساتی فوتبال ایران محسوب می‌شد، از روز گذشته با حالی دگرگون و سیمایی خسته در نزدیکی این مراسم از بیمارستان تا بهشت زهرا حضور یافته بود و البته نای حرف زدن هم نداشت.
*سربازان حاضر در محل خاکسپاری با شکل دادن حلقه انسانی به دنبال این بودند تا از ازدحام بیش از حد جلوگیری کرده و شرایط را برای خاکسپاری طبق پروتکل فراهم سازند.

     

 *مادر علی انصاریان آخرین نفری بود که بر سر مزار فرزند حضور یافت. ننه علی که حضور و ازدحام جمعیت اجازه حضورش در نزدیکی مزار فرزندش را نمی‌داد بعد از چند بار درخواست توسط میکروفن برای این موضوع، با اشک و فغان و ناله و ضجه صحنه‌های تلخ این مرگ تراژدیک را تکمیل کرد. هیچکس دوربین بیرون نیاورد و همه مسخ از این صحنه با ناله‌های مادر در فراغ انصاریان همنوا شدند.
 * محمد علیزاده خواننده پاپ ایران نیز از دیگر چهره‌های حاضر در این مراسم بود که اشک و گریه‌های او در زمان خاکسپاری علی انصاریان توجهات را به خود جلب کرد.
 * تصویر مشترک علی کریمی طی روزهای اخیر. خمیده روی صندلی و چهره‌ای اشک آلودی که سعی دارد پشت نقاب ماسک پنهان کند. او یک هفته عجیب را با از دست دادن دو رفیق و هم تیمی پشت سر گذاشت.
    

 * آرامگاه ابدی علی انصاریان؛ مدافع سابق پرسپولیس در میان حضور گرم دوستدارانش و با اشک و فغان خانواده‌اش به خاک سپرده شد.
 * با خروج چهره‌ها در نهایت این خانواده علی انصاریان بودند که با سوگ و آه و فغان جلوی مزار وی حاضر شدند.
 * حمیدرضا گرشاسبی با درخواست برای تهیه واکسن و پایان این اتفاقات تلخ، از انصاریان به عنوان یک الگوی بزرگ برای محبت به خانواده یاد کرد و برای بازیکن سابق پرسپولیس آرزوی آرامش کرد.
 * بعد از انجام مراسم خاکسپاری دوستان و حاضران با قرائت فاتحه محل را ترک کردند.
 * علی پروین، اسطوره باشگاه پرسپولیس و سرمربی دوران بازی علی انصاریان در این تیم ضمن اشاره به خصوصیات اخلاقی این بازیکن و تمجید از وی، خواستار رعایت بیشتر پروتکل‌ها شد تا دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم.
 * علیرغم اینکه این مراسم بدون اطلاع قبلی برای عدم ازدحام مردم برگزار شد، با این حال با حضور گرم دوستداران وی این مراسم به انجام رسید.
 * در زمان خاکسپاری علی انصاریان که با انجام پروتکل‌ها و در کنار قبر پدرش همراه بود، در چند مرحله حال نزدیکان وی خراب شد و اورژانس در محل حاضر شد.
 *مراسم تشییع با حضور کم تعداد ورزشکاران و نزدیکان انصاریان در حال برگزاری است.
 * علی پروین، علی دایی، علی کریمی، محمد پنجعلی، علی منصوریان، جواد کاظمیان، محمد علیزاده، عادل کلاه کج، حمید درخشان، وریا غفوری، بهزاد غلامپور، بهنام ابوالقاسم پور، ابراهیم شکوری، حمیدرضا گرشاسبی و... از جمله چهره‌هایی بودند که در این مراسم حاضر هستند.
 کاپیتان تیم استقلال در بهشت زهرا حضور پیدا کرد.
  حمید رضا گرشاسبی مدیر عامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: مردم دلی به بهشت زهرا آمدند تا شاید به علی بگویند واقعا گل کاشتی و دل‌ها را در عرصه هنر و ورزش شاد کردی. در بخش هنر لبخند را به مردم هدیه داد و درس بزرگی به ما داد آن هم مادر بود، هر یک کلمه‌ای که بیان می‌کرد نام مادر هم بر سر زبانش بود.
علیرضا منصوریان (پیشکسوت باشگاه استقلال) گفت: چقدر خوب است که انسان به شکلی زندگی کند که مردم فراموشش نکنند و همیشه در قلب مردم بماند. امیدوارم خداوند بیماری کرونا را از بین مردم دور کند و دیگر شاهد این مشکلات نباشیم.
علی پروین (پیشکسوت فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس) بیان کرد: درگذشت انصاریان عزیز را به خانواده اش به خصوص مادرش تسلیت می‌گویم خداوند به آن‌ها صبر بدهد. ما ظرف یک هفته مهرداد میناوند و علی انصاریان را از دست دادیم، امیدواریم این کرونا هرچه زودتر از سر راه مان برداشته شود. انشاالله امروز میهمان حضرت زهرا سلام الله علی‌ها و حضرت علی علیه السلام باشد. علی به خاطر مادرش ازدواج نکرد و عاشق مادرش بود.
علی فتح الله زاده (مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال) گفت: انصاریان انسان وارسته و با شخصیتی بود و دیدید که همه مردم با وجود کرونا بر سر مزار مرحوم آمدند. از دیشب دلم پر پر می‌زد تا به مراسم انصاریان بیایم.
سید جواد هاشمی (بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان) اظهار داشت: رسیدن به محبوبیت مسیر سختی دارد و علی خیلی خوب این مسیر را طی کرد. هر کسی با علی همنشین بود دل مهربان آن و وفای او به رفقاشو می‌شناخت. اصلا انتظار نداشتم علی مقابل بیماری کم بیارد؛ و از بین ما برود. انصاریان واقعا حیف شد و خدا به مادرش صبر بدهد.
مجید صدری (رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس) گفت: علی انصاریان از دوستان نزدیک من بود و جای او واقعا خالی است، علی به معنای واقعی حیف شد. علی برای پدر و مادرش سنگ تمام گذاشته بود و من به شخصه به حال و زحمتی که برای مادرش می‌کشید قبطه می‌خورم. از خدا می‌خواهم که به مادرش صبر بدهد و امیدوارم که با حضرت فاطمه (س) مهشور شود.
محمد علیزاده خواننده پاپ کشورمان بیان کرد: من هنوز هم نبود علی را باور نمی‌کنم. علی مرد پر امیدی بود و زمانی که ما نا امید می‌شدیم او به ما امید می‌داد. علی آدم با معرفت و مردم داری بود و فقط خدا به مادر علی صبر بدهد. این روز‌ها همه دوستان نگران مادر علی هستیم و متاسفانه غم بزرگ و تلخی است و واقعا باید تنها خدا کمک کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1