تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب : ۴۲۹۴۰۴
جلسه کنگره آمریکا نیمه کاره ماند

آشوب هواداران ترامپ / حکومت نظامی در واشنگتن / ساختمان کنگره امریکا در محاصره / (ویدئو) پیام ترامپ به هوادارانش / بایدن: این اعتراض نیست، این شورش است ( + فیلم و عکس )

۰
کبنا ؛نشست مشترک کنگره آمریکا که برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری با ریاست مایک پنس معاون اول ترامپ آغاز به کار کرده بود، با اعتراض به آرای ایالت آریزونا از هم جدا شد.
به گزارش کبنا، نشست مجلس نمایندگان و سنای آمریکا روز چهارشنبه ( 17 دی ماه 99) در شرایطی برگزار شد که دونالد ترامپ نامزد بازنده انتخابات ریاست جمهوری مدعی است مایک پنس اختیار بازگرداندن آرای گزینشگران را دارد، اما پنس پیش از این نشست اعلام کرد که به طور یکجانبه چنین اختیاری را ندارد.
شمارش آرای گزینشگران به ترتیب الفبا شروع شد و جمهوری‌خواهان گفته‌اند که نسبت به ایالت‌های کلیدی اعتراض خواهند کرد.
هنگامی که نوبت به آرای مربوط به ایالت آریزونا رسید، سناتور این ایالت به همراه ۶ سناتور دیگر جمهوری‌خواه به آن اعتراض کردند. از این رو مجلس نمایندگان و سنا از هم جدا شد تا به صورت جداگانه این اعتراض را مورد بررسی قرار دهند.
این اعتراض‌ها اگرچه ساعت‌ها کار تایید آرای گزینشگران را به تاخیر می‌اندازد اما با توجه به مقررات موجود که باید هر دو مجلس سنا و نمایندگان این اعتراض را وارد بدانند، با توجه به اکثریت دموکرات‌ها، تاثیری در نتیجه نخواهد داشت.
ابتدا یک نماینده جمهوری‌خواه به توضیح دلایل اعتراض خود به این آرا پرداخت که همه آنها را پیش از این بارها در سخنرانی دونالد ترامپ و دیگر اعضای ستاد انتخاباتی او مطرح کرده بودند.
   
پس از آن، نماینده دموکرات از کالیفرنیا به مخالفت با این اعتراض سخن گفت.
موافقان و مخالفان این اعتراض در حال صحبت بودند که معترضان خیابانی حامی ترامپ که به دعوت وی به مقابل ساختمان کنگره آمده بودند به سمت ساختمان مجلس نمایندگان یورش بردند.
این وضعیت به تعلیق موقت نشست مجلس نمایندگان منجر شد، مایک پنس از ساختمان خارج شد و نمایندگان به پناهگاه زیرزمینی رفتند.
دقایقی بعد نشست مجلس نمایندگان بار دیگر آغاز به کار کرده بود که بعد از چند دقیقه، تعلیق شد اما از نمایندگان خواسته شد در محل خود بنشینند و از صحن مجلس خارج نشوند.
به گزارش کبنا، به نقل از بی بی سی پلیس و نیروهای حفاظتی کنگره آمریکا همزمان با جلسه نمایندگان دو مجلس کنگره برای تأیید نتایج انتخابات، ناچار شدند ساختمان کنگره و محوطه اطراف آن را قرق کنند.
 علت این تصمیم تهدید امنیتی و پیشروی تظاهرات کنندگان به سوی پله‌های ساختمان کنگره و حتی ورود آنها به داخل ساختمان اعلام شده است.
 تعدادی از معترضان حتی وارد صحن اصلی مجلس شدند و در آنجا عکس یادگاری گرفتند. همچنین صدای تیراندازی در صحن مجلس شنیده شده و دستکم یک نفر مجروح شده است. 
در همین حال رسانه‌ها از خارج کردن مایک پنس، معاون ترامپ از کنگره به دلایل امنیتی خبر داده‌اند.
 صدها نفر از حامیان دونالد ترامپ با تجمع در برابر ساختمان کنگره به نتایج انتخابات اعتراض دارند و بنابر گزارش‌ها معترضان برای ورود به ساختمان کنگره برابر ماموران صف آرایی کرده‌اند.

    
فیلم/ وضعیت خیابان های منتهی به گنگره آمریکا

به گزارش سیان ان به دنبال وقوع این رویدادها شهردار واشنگتن از ساعت ۱۸ به وقت شرق آمریکا تا ۶ صبح پنجشنبه در این شهر حکومت نظامی و منع رفت و آمد اعلام کرد.
 بنا بر گزارش‌ها؛ به نمایندگان کنگره ماسک گاز هم داده شده است تا به دلیل استفاده کردن از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان از آن استفاده کنند. برخی از معترضان کپسولهای آتش نشانی را برای ایجاد دود فعال کردند.
 دونالد ترامپ، رییس جمهوری مغلوب آمریکا در انتخابات سوم نوامبر که با فراخوان امروزش برای تظاهرات و اعتراض به نتیجه انتخابات، عامل اصلی درگیری‌ها بوده است، در توییتی از معترضان خواسته آرام باشند و با پلیس کنگره همکاری کنند.
 برخی از نمایندگان کنگره حتی از حزب جمهوری خواه این اقدام ترامپ را کودتا و تلاش برای آن دانسته‌اند.
      
فیلم/ معترضان پرچم آمریکا را از ساختمان کنگره پایین کشیدند
 
   
   
         فیلم) طرفداران ترامپ از گاز کپسول آتش نشانی در داخل ساختمان کنگره استفاده کردند

حمله توییتری ترامپ به مایک پنس
دونالد ترامپ در توییتر نوشت: مایک پنس شهامت کافی برای انجام دادن کارهایی که جهت محافظت از کشور و قانون اساسی ما لازم بود نداشت. او می‌توانست به ایالت‌ها فرصت دهد مجموعه‌ای از واقعیت‌های اصلاح‌شده را تأیید کنند نه واقعیت‌های متقلبانه یا غیردقیق. ایالات متحده امریکا خواستار حقیقت است. 
ترامپ طرفدارانش را به آرامش فراخواند
رییس‌جمهور امریکا در توییتی نوشت: لطفاً از پلیس کنگره و نیروهای مجری قانون حمایت کنید. آنها حقیقتاً طرفدار کشور ما هستند. آرامش خود را حفظ کنید. 
مقررات منع آمد و شد در واشنگتن دی‌سی
با شدت یافتن درگیری، شهردار واشنگتن دی سی فرمان منع رفت و آمد از ساعت ۶ بعدازظهر امروز تا ۶ صبح پنج‌شنبه را صادر کرد.

     

کشف بسته‌های مشکوک اطراف ساختمان کنگره
ان‌بی‌سی‌نیوز به نقل از یک منبع گزارش داده گزارش‌هایی از کشف بسته‌های مشکوک در اطراف مجموعه ساختمان‌های کنگره وجود دارد. 
معترضان آمریکایی وارد ساختمان سنا شدند/ تیراندازی به یک نفر
رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند معترضان وارد ساختمان مجلس سنا شده‌اند. گزارش‌ها حاکی است به یک نفر تیراندازی شده است.
 پلیس کنگره آمریکا دست به سلاح شد
یک نماینده کنگره آمریکا می‌گوید نیروهای پلیس کنگره برای محافظت از جان قانونگذاران آمریکا دست به سلاح شده است.

   

تحلیلگر و نویسنده آمریکایی: این شرمساری ملی است
رابرت ریش با انتشار تصویری از حمله معترضان به ساختمان کنگره آمریکا نوشت: این شرمساری ملی است. دنیا دارد تماشا می‌کند. ترامپ و کسانی که او را تقویت کرده‌اند باید پاسخگو شوند. 
پنتاگون با استقرار گارد ملی مخالفت کرد
یک رسانه گزارش داده پنتاگون با درخواست مقام‌های واشنگتن دی‌سی برای استقرار نیروهای گارد ملی در ساختمان کنگره مخالفت کرده است.
وضع یکی از زخمی‌های ناآرامی‌ها در کنگره وخیم گزارش شد
به گزارش حساب توئیتری سپکتاتور ایندکس، یک زن که در جریان ناآرامی‌های کنگره آمریکا زخمی شد، به علت خونریزی شدید و با وضعیتی وخیم به بیرون از ساختمان کنگره منتقل شد.

   

نانسی پلوسی، دخالت نیروهای گارد ملی را خواستار شد
شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد: نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، دخالت نیروهای گارد ملی را برای بیرون راندن تظاهرکنندگان از کنگره خواستار شد.
شلیک گاز اشک‌آور در کنگره
خبرگزاری رویترز به نقل از سی ان ان از شلیک گاز اشک آور در کنگره آمریکا در بحبوحه اعتراضات حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور خبر داد.

   

سناتور رامنی اعلام کرد ترامپ باعث شورش شده است
خبرگزاری رویترز گزارش داد: خبرنگار نیویورک تایمز در توییتر به نقل از میت رامنی سناتور جمهوریخواه آمریکایی اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور "این شورش" را به راه انداخته است.
مایک پنس به مکان امنی منتقل شده است
خبرگزاری رویترز به نقل از ان بی سی نیوز NBC NEWS گزارش داد مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا و سناتور چاک گرسلی رئیس موقت سنای این کشور به مکان امنی منتقل شده اند.
درخواست بایدن از ترامپ
بایدن از ترامپ خواست در نطقی تلویزیونی از معترضان بخواهد تا به محاصره ساختمان کنگره پایان دهند.
هجوم هواداران ترامپ به ساختمان کنگره
     
جلسه شمارش آرای الکترال در صحن کنگره آمریکا امروز چهارشنبه به آشوب کشیده شد و طرفداران خشمگین «دونالد ترامپ» توانستند وارد ساختمان کنگره شوند.
پلیس و نیروهای حفاظتی کنگره آمریکا همزمان با جلسه نمایندگان دو مجلس کنگره برای تایید نتایج انتخابات، ناچار شدند ساختمان کنگره و محوطه اطراف آن را قرق کنند.
(ویدئو) پیام ترامپ به هوادارانش
   
دونالد ترامپ در پیام ویدئویی ضبط شده از هوادارانش خواست که به خانه بازگردند.این پیام پس از فشارهای فراوان به رییس جمهور آمریکا منتشر شد. 
هوادران ترامپ همچنان اطراف ساختمان کنگره در واشنگتن دی سی هستند.
ترامپ از زمان حمله معترضان به ساختمان کنگره تحت فشار بود که وارد عمل شود و از هوادارانش بخواهد که محل را ترک کنند.
رییس‌جمهور آمریکا در پیامی ویدیویی به هواداران خود گفت: همه می‌دانند که انتخابات از ما دزدیده شده است. با این وجود ما حزب قانون و نظم هستیم. باید به خانه‌های خود برگردید، ما نمی‌خواهیم کسی آسیبی ببینید.
من درد شما را درک می‌کنم، ما انتخاباتی داشتیم که از ما دزدیده شده است.
ما در زمانه‌ی بسیار سختی هستیم، هرگز در زمانه‌ای به این سختی نبودیم.
خواهید دیدید که بعداً چه اتفاقی خواهد افتاد.
 خبرنگاران امریکایی در حال تهیه گزارش خبری
   
بایدن: این اعتراض نیست، این شورش است
رئیس‌جمهور منتخب آمریکا خواست در نطقی تلویزیونی از معترضان بخواهد تا به محاصره ساختمان کنگره پایان دهند.
 جو بایدن  درنطق خود گفت: در این ساعت، دموکراسی ما تحت حملات بی‌سابقه‌ای قرار گرفته که تا کنون شاهد آن نبودیم. چیزی که شاهد آن هستیم، بخش کوچکی از افراطی‌هایی هستند که به بی‌قانونی پایبند هستند».
وی با بیان اینکه این قضایا ریشه در اغتشاش دارد و باید همین الان پایان یابد، تصریح کرد: «از رئیس‌جمهور ترامپ می‌خواهم در تلویزیون حاضر شود، به سوگند خود عمل کرده، از قانون اساسی آمریکا دفاع کند و خواستار پایان این محاصره [کنگره] شود».
بایدن تاکید کرد: «این اعتراض نیست، این شورش است.  امروز، یادآور دردناکی است از اینکه دموکراسی بسیار شکننده است.  این یک نمایش فجیع است که باید جلوی آن بایستیم. رئیس‌جمهور ترامپ باید مقابل آن بایستد».
تصاویری از فضای پر تشنج در صحن کنگره
  

   
   
  
  
   

ترامپ هوادرانش را به آرامش فراخواند
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پس از تشدید خشونت‌ها در کنگره آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: من از همه در کنگره آمریکا می‌خواهم آرامش خود را حفظ کنند. خشونت نه! به یاد داشته باشید، ما حزب نظم و قانون هستیم. به قانون و مردان و زنان بزرگ آبی‌پوش ما (نیرو‌های پلیس) احترام بگذارید. متشکرم.
    
 
پنتاگون درخواست مقامات واشنگتن برای استقرار گارد ملی را رد کرد
خبرگزاری رویترز به نقل از خبرنگار واشنگتن پست در توییتر گزارش داد وزارت دفاع آمریکا درخواست مقامات واشنگتن دی سی را برای اعزام نیرو‌های گارد ملی به کنگره این کشور رد کرده است.
 نانسی پلوسی، دخالت نیرو‌های گارد ملی را خواستار شد
شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد: نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، دخالت نیرو‌های گارد ملی را برای بیرون راندن تظاهرکنندگان از کنگره خواستار شد.
 سناتور رامنی اعلام کرد ترامپ باعث شورش شده است
خبرگزاری رویترز گزارش داد: خبرنگار نیویورک تایمز در توییتر به نقل از میت رامنی سناتور جمهوریخواه آمریکایی اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور "این شورش" را به راه انداخته است.
 شهردار واشنگتن دستور منع آمد و شد صادر کرد
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: شهردار واشنگتن دی سی پايتخت آمريکا دستور منع آمد و شد را از ساعت شش عصر به وقت محلی صادر کرد.
 مايک پنس به مکان امنی منتقل شده است
خبرگزاری رویترز به نقل از ان بی سی نیوز گزارش داد مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا و سناتور چاک گرسلی رئیس موقت سنای این کشور به مکان امنی منتقل شده اند.
 پنس مجبور به خروج از سنا شد
خبرگزاری رویترز به نقل از خبرنگاران در کنگره آمریکا اعلام کرد مایک پنس معاون رئیس جمهور این کشور صحن سنا را ترک کرده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1