تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : ۴۲۹۱۰۷
کبنا گزارش می دهد

سفر معاون وزیر کار به گچساران / از خبرخوش برای مردم تا شوکه شدن معاون وزیر ( + تصاویر )

۳
کبنا ؛معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزیر کار، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از طرح‌های صنعتی و تولیدی گچساران بازدید کردند.
 به گزارش کبنا نیوز، معاون اقتصادی وزیر کار در بازدید از طرح‌های صنعتی و تولیدی گچساران اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع وزیرکار برای 10 استان که نرخ‌های بیکاری آنها بالا است برای هر استان معاونی را  مشخص کرده است تا در استان‌ها حضور یافته و از نزدیک مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی وابسته به وزارت خانه کار را مورد بررسی قرار گیرد.
سید حجت الله میرزایی افزود: در بازدیدی از که طرح‌های صنعتی و تولیدی شهرستان گچساران صورت گرفته زمینه‌های توسعه و اشتغال در 2 شهرستان گچساران و باشت را مورد بررسی و همچنین موانع و محدودیت‌های  برای فعالیت بنگاه‌های موجود استان  را مورد بررسی قرار گرفت.
میرزایی عنوان کرد: همچنین طرح‌های برای توسعه و ارتقای شاخص رفاه که در استان وجود دارد مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: البته دامنه فعالیت این بنگاه‌های اقتصادی وسیع و متنوع از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، بهزیستی، خدمات بانکی و پروژه‌ها و طرح‌های سرمایه گذاری   چه آنهایی که وابسته به شرکت‌های صندوق‌های بازنشستگی  و چه طرح‌ها و پروژه‌هایی که توسط مابقی سرمایه گذاران تأمین مالی می‌شود  اما با موانعی مواجهه شده که در وزراتخانه کار مورد رفع است.
میرزایی بیان کرد: بازدیدهایی از طرح‌هایی از جمله سدچم شیر، پتروشمی، صنایع موادغذایی و واحدهای اقتصادی  صورت گرفت  که مشکلات آنها در نشست شورای اشتغال استان  مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.
معاون اقتصادی وزیرکار عنوان کرد: برخی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی  با پرداخت تسهیلات بانکی مرتفع می‌شود.
وی ابراز کرد: مهم‌ترین پروژه‌ای که توسط وزارتخانه که به صورت پیمانکاری در حال انجام است سد چم شیر است که برخی موانع وجود دارد و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم این طرح بزرگ به بهره برداری برسد و زمینه سرمایه گذاری کشاورزی را در سطح خیلی وسیع را می‌تواند برای منطقه ایجاد کند.
 میرزایی خاطرنشان کرد: برخی از طرح‌های تبدیلی  اعم از گیاهان دارویی، کشاورزی مدرن از جمله کشت گلخانه‌ای وجود دارد که مقرر شد فرماندار در این زمینه مطالعاتی داشته باشدو طرح‌های جدید و  طرح‌هایی که نیاز به تکمیل دارد از طریق اعتبارات اشتغال پایدار  روستایی تأمین مالی شود و امیدواریم با تأمین اعتبار مالی زمینه اشتغال  در سطح استان و کاهش بیکاری را  فراهم کنیم.
در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه سفر معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزیر کار به گچساران، اظهار داشت: واحد تولیدی ماشین سازی گچساران پس از سه سال تعطیلی به مدار تولید برمی گردد.
سید حشمت الله صمیمی دوست افزود: این واحد تولیدی به دلیل نداشتن بازار فروش تعطیل شده بود.
صمیمی دوست بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده محصولات تولیدی کارخانه ماشین سازی  پارس گچساران که زیرمجموعه شستا وابسته به وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی است از سوی ۲ مجتمع پتروشیمی کهگیلویه و بویراحمد پس از بهره برداری خریداری خواهد شد.
وی عنوان کرد: بررسی دقیق‌تر مشکلات واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد و ویژه ماشین سازی گچساران در نشستی که فردا دهم دی با حضور استاندار و مسئولان وزارت کار، تعاون ورفاه اجتماعی برگزار می‌شود بررسی خواهد شد.
 صمیمی دوست افزود: کارخانه ماشین سازی پارس گچساران ظرفیت تولید سالیانه  ۱۸ هزار تن قطعه فلزی را دارد و این کارخانه در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و با زیربنای ۲۷ هزار مترمربع در قالب سالن تولید، انبار و ساختمان اداری در شهرک صنعتی گچساران ساخته شده است.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به روند اجرایی پتروشیمی گچساران اشاره کرد و گفت: عملیات ساخت این کارخانه هم اکنون ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
صمیمی دوست با بیان اینکه این طرح بزرگ اقتصادی تا ۲ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید گفت: پتروشیمی گچساران در آینده تولید کننده سالانه ۸۴ هزار تن سی تری پلاس C۳+خواهد بود.
معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: ارائه خدمات درمانی بدون فرانشیز به بیمه شدگان تأمین اجتماعی در گچساران افزایش می‌یابد.
حجت الله میرزایی اظهار داشت: این طرح براساس تفاهم نامه‌ای که قرار است بین سازمان تأمین اجتماعی و مراکز خدمات درمانی منعقد شود عملیاتی می‌شود.
وی همچنین از بهره برداری کلینیک تأمین اجتماعی گچساران تا پایان سال جاری خبر داد.
میرزایی بیان کرد: در سال ۱۳۹۶ توسعه خدمات درمانی تأمین اجتماعی گچساران در زمینی به مساحت پنج هزار و ۷۰۰ متر مربع با زیربنای سه هزار و ۷۰۰ هکتار در دستور کار قرار گرفت.
وی ابراز داشت: در این  مرکزخدماتی چون فیزیوتراپی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی و شبانه روزی شدن خدمات درمانی تأمین اجتماعی پیش بینی شده است.
معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح خدمات رسانی به بیمه شدگان در این شهرستان بهبود خواهد یافت.
میرزایی در پاسخ به سوالی درباره اولویت بکارگیری نیروهای بومی در پروژه‌های در دست اجراء در گچساران تصریح کرد: اگرچه اولویت بکارگیری با نیروهای بومی در هر منطقه است اما برخی از رشته‌های تخصصی مورد نیاز سرمایه گذاران در منطقه وجود ندارد.
وی عنوان کرد: شعار بومی گرایی محض می‌تواند منجر به فرار سرمایه گذاران به ویژه در مناطق محروم شود.
معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: بررسی موانع سرمایه گذاری و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و همچنین موانع پروژه‌های در حال بهره برداری از برنامه سفر او به گچساران و استان کهگیلویه و بویراحمد است.
میرزایی بیان کرد: با توجه به در دست ساخت بودن سد چم شیر و کارخانه پتروشیمی در شهرستان گچساران چشم انداز تولید و اشتغال در این شهرستان امیدبخش است.
***گفتنی است: بازدید معاون اقتصادی وزیر کار از فنی و حرفه‌ای شهرستان گچساران به همراه معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی  در حالی صورت گرفت که یکی از نکات جالب این بازدید این بود که وقتی که رئیس فنی و حرفه‌ای گچساران توضیحاتی در خصوص آموزش و مهارت آموزی و جوانان جویای کار گچسارانی ارائه می‌داد معاون اقتصادی وزیر  از نبود مواد مصرفی آموزشی و امکانات فنی حرفه‌ای گچساران متعجب و شوک شده بود بطوریکه معاون وزیر سؤال کرد: فنی و حرفه‌ای گچساران با چه مواد مصرفی و ملزوماتی و...کارآموزان را آموزش می‌دهد چطور می‌شود که آموزش کابینت سازی و نجاری داد اما چوب و...در کارگاه نیست چطور می‌شود جوشکاری آموزش داد اما آهن و الکترود جوش و .... وجود نداشته باشد.
جان کلام این که مدیران باید به این نکته توجه کنند که چنین فرصتی (سفر مقامات ارشد وزارتخانه‌ها  به شهرستان) به این سادگی بدست نمیاد پس بهتر است بجای گزازش عملکرد غیر کارساز و کلیشه‌ای، مشکلات و معضلات اداره شهرستان را بدون هیچ گونه اغماضی به مقامات ارشد وزارتخانه گزارش دهند تا شاید گوشه‌ای از مشکلات ومعضلات شهرستان مرتفع شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

غضنفر
Iran, Islamic Republic of
آخ بمیرم سی رییس مقتدر و کاردان اداره کار دوگومزون که دورادور کنترل قضایانه در دست داره
نونوم شاید هم تحویلش نیگیرن
وزبه
Iran, Islamic Republic of
تعطیلی کارخانه ماشین سازی گچساران هم ثمره خدمات بی منت نماینده سابق هست.. !!واقعا اگر در این ۸ سال که اقایان مدعی هستند کارهای بزرگی در زمینه اشتغال و صنعت در گچساران و باشت انجام شده .پس امار بسیار بالای بیکاری از کجا امده..؟؟البته که بیکاری عده ای خاص رفع شده نه بقیه ی مردم محروم..!!!
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1