تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۴۲۹۱۰۲
غلامرضا پناه به شهرستان کهگیلویه سفر کرد

جولان وعده‌ها؛ شهرک صنعتی کهگیلویه تعطیل است (+ تصاویر )

۰
کبنا ؛هیئت بلندپایه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شدند و امروز تیم‌های از سوی این هیئت به شهرستان‌های مختلف استان سفر کردند تا از نزدیک پروژه‌های این شهرستان‌ها را بررسی کنند. غلامرضا پناه معاون توسعه و مدیریت انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان کهگیلویه سفر کرد. در این سفر سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و احد جمالی معاون سیاسی استاندار، پناه را همراهی می‌کردند.
به گزارش کبنا، سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ در نشست شورای اشتغال شهرستان کهگیلویه که با حضور غلامرضا پناه برگزار شد، اظهار داشت: تمام واحدهای تولیدی تنها شهرک صنعتی دهدشت تعطیل است. او پول را نیاز اصلی این واحدهای تولیدی دانست و توجه مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به این مسئله جلب کرد.
 
احد جمالی معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد که مسئولیت معاونت عمرانی استانداری را هم برعهده دارند در نشست شورای اشتغال شهرستان کهگیلویه، تنگ نظری‌ها باعث رکود و عدم پیشرفت استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود، اظهار داشت: هیأتی از وزارت کار با هدف بررسی پروژه‌ها و تصمیم‌گیری در جهت ساماندهی آنها تا پایان دولت به استان سفر کرده است.
 معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امیدواریم دستاورد این سفر برای مردم منطقه ماندگار شود.
 وی با بیان اینکه در گذشته نسبت به مردم بی‌مهری‌هایی وارد شده بود، گفت: با این وجود اما مردم این منطقه همواره خود را پایبند به نظام اسلامی و آرمان‌های انقلاب می‌دانند. 
جمالی تصریح کرد: آمار شهدا و رزمندگان دفاع مقدس بیانگر وفاداری مردم به انقلاب و جمهوری اسلامی است.
 سرپرست معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کار کردن برای این مردم سعادت می‌خواهد تصریح کرد: تنگ نظری‌ها باعث رکود و عدم پیشرفت در استان می‌شود.
 جمالی افزود: طرح جامع شهری تاکنون در یاسوج و دهدشت اجرایی نشده بود اخیراً طرح دهدشت مصوب شده که باید در شورای عالی شهرسازی بررسی شود.
 معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بحث توسعه منطقه تنها در جاده پاتاوه خلاصه نمی‌شود، گفت: کهگیلویه ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های گوناگون دارد که نیازمند رسیدگی و توجه ویژه است.
 جمالی، پتروشیمی، نیروگاه سیکل ترکیبی و عبور پنج خط لوله اصلی گاز کشور از کهگیلویه را از ظرفیت‌های این شهرستان برشمرد و افزود: موقعیت جغرافیایی شهرستان آن را به منطقه گلخانه طبیعی تبدیل کرده است.

 وی گفت: ورودی‌های دهدشت از چهار مسیر در شأن و شخصیت و قدمت و قداست این شهر عالم پرور نیست وزارت کار کمکی در این راستا داشته باشد این دغدغه شهروندان حل شود.
  
ابعاد محرومیت کهگیلویه فراتر از حد تصور است
  

 حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه بزرگ
در مجلس در این نشست، اظهار داشت: لازمه توسعه کهگیلویه و نجات جوانان از بیکاری اجرای چند طرح بزرگ اشتغالزایی است.
 نماینده مردم کهگیلویه در مجلس گفت: جاده دهدشت به پاتاوه یکی از راه‌های برون رفت از محرومیت بود که دولت قول داد به بهره‌برداری برسد، مهم‌ترین چیزی که بعد از جاده می‌تواند تحول ایجاد کند سد آبریز است انتظار می‌رود دستور ماده 56 این طرح مهم گرفته شود.
 موحد با بیان اینکه عمده کارگاه‌های تنها شهرک صنعتی چهار شهرستان کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده تعطیل است، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌هایی که وجود دارد احیای این شهرک صنعتی است.
 وی اضافه کرد: تنها کارگاه فعال شهرک صنعتی لوله اتصالات بسپار است مابقی واحدهای تولیدی در انتظار تزریق مالی هستند.
 حجت‌الاسلام موحد از معاون وزیر خواست برای اشتغال چهار شهرستان حوزه انتخابیه کهگلویه اعتبار ویژه در نظر بگیرد تا با اجرای طرح‌های اشتغالزا به رفع مشکلات کمک شود. 
وی همچنین خواستار توجه معاون وزیر به تسریع در احداث درمانگاه بهمئی، ایجاد بیمارستان تأمین اجتماعی و کمک بانک رفاه به دانشکده مامایی در دهدشت شد.
موحد گفت: ابعاد محرومیت کهگیلویه عمیق‌تر از احساس ماست.

کهگیلویه با اجرای طرح‌های اقتصادی متحول می‌شود
فرماندار کهگیلویه گفت: اجرای طرح‌های اقتصادی این شهرستان را از چرخه یأس خارج و به سمت تحول سوق خواهد داد.

علیرضا اتابک،اظهار داشت: همه طرح‌های اقتصادی شهرستان احصاء و به معاون وزیر کار ارائه می‌شود.
فرماندار کهگیلویه گفت: این شهرستان با 52 هزار جمعیت بیمه‌گزار اصلی و 9 هزار بیمه‌گزار پنهان مشغول به کار در استان‌های همجوار نیازمند احداث پلی کلینیک یا بیمارستان تأمین اجتماعی است.
وی با طرح‌های گلخانه‌ای ظرفیت تبدیل به کارگاه تولیدی را دارند، گفت: توسعه طرح‌های دام و طیور باعث جهش اقتصادی در شهرستان خواهد شد.
اتابک از کارخانه آجر به دیگر ظرفیت شهرستان نام برد و افزود: روزانه 30 کامیون آجر از این کارخانه بارگیری و راهی بازار فروش می‌شود.
وی اضافه کرد: راه‌اندازی خط دوم کارخانه آجر زمینه اشتغال نیروهای بیشتری را فراهم می‌آورد.
فرماندار کهگیلویه فعالیت پتروشیمی دهدشت را چشمگیر خواندو افزود: اجرای سد آبریز کهگیلویه را متحول می‌کند.
اتابک گفت: توجه ویژه دولت به روستاها باعث مهاجرت معکوس از شهر به روستا شده است.


غلامرضا پناه معاون توسعه و مدیریت انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حضور سه معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اظهار داشت: تصمیم‌های مصوب در استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه با حضور وزیر بررسی و پس از تصویب به دستگاهها ابلاغ خواهد شد.
 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: دستاورد این سفر برای اجرای برخی از پروژه‌ها زمانبر است نباید انتظار داشت در زمان کوتاهی نتیجه حاصل شود.
 پناه گفت: وزارت کار مصمم است تا پایان دولت طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کند و به بهره‌برداری برسند در همین راستا هفت استان با ملاک شاخص بیکاری مورد بازدید معاونان و کارشناسان وزارت قرار گرفته که یکی از این استان‌ها کهگیلویه و بویراحمد است.
 این مسؤول گفت: اولویت اول در وزارت کار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، وزیر بانک‌ها را مکلف کرده در هر استانی یک تا دو پروژه بزرگ را بپذیرند.
 پناه در خصوص کمک به طرح‌های کهگیلویه افزود: طرح‌هایی که مشکل سرمایه در گردش دارند معرفی شوند رسیدگی می‌کنیم.
   
 وی اضافه کرد: به طرح‌های نیمه تمامی با درصد پیشرفت 80 به بالا نیز بر اساس اولویت تسهیلات پرداخت می‌شود.
 معاون وزیر کار گفت: با موافقت مدیرعامل صندوق بیمه روستائیان و عشایر این بیمه در سه شهرستان کهگیلویه رایگان خواهد شد.
 پناه همچنین از پیگیری راه‌اندازی بیمارستان تأمین اجتماعی در دهدشت خبر داد و گفت: این کار خداپسندانه است با وجود هر مانع و مشکلی انجام خواهد شد. 
وی، کمک به دانشکده مامایی و احداث ورزشگاه کارگران را از دیگر وعده‌ها برای کهگیلویه اعلام کرد و در پاسخ تقاضای حجت‌الاسلام موحد برای بیمه زنان سرپرست خانوار، مددجویان پشت نوبتی بهزیستی، اورژانس اجتماعی دیشموک و لنده گفت: این موارد را در جلسه استان بررسی می‌کنیم.
 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از نشست کارگروه از طرح‌های دامپروری و مرغداری بازدید و با مدیرعامل کارخانه آجر دیدار کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

اوری
Iran, Islamic Republic of
دست این هیت درد نکنه زحمت شد تشریف اوردند ولی الان خو دولت اعتباری نداره و پایان سال هم هست نشکلات دولت در خصوص مالی خو ب نیست
و اقای پناه هم در جلسه فرمودند طرحها زمانبر است در کوتاه مدت امکان تزریق کمک مالی نیست
از طرفی نماینده انجا هم که فرمودند شهرک صنعتی تعطیله
فقط یک طرح فعال است با این تفاسیر این امدن معاونین وزات و این جلسه و با مشملات این دولت و با این بودجه ای که الان روش بحثه تو مجلس، و شهرستانی که یک طرح فعال نداره اق تو را خدا تو اخبار و روزنانه ها اعلام نکنید این طور جلسات را،
من تعجب میکنم اخه وزارت میخواد چقدر اعتبار بده به شهرکی که تعطیله تعطیل با چار غاز ریال که نمیشه
فلذا بنظر می رسد در اینگونه استانهاکه اشتغال فاجعه است
باید دولت چراغ خاموش بیاد و برود و واقعا یه کارهای انجام بده بعد به نردم اعلام کنه
اخه الان دهدشت جلسه برگژار شده و اعلان شده شهرک تعطیله
منی هم که هیچ سواتی هم ندارم ، اگر کاره ای باشم اینگونه حلسات را تعطیل میکنم
وزارت قبلا کجا بوده مگر در این کشور نبوده خودش این اخر سال میشه چکار کرد؟
کسی پاسخی داره ما را راهنمای کند؟
Iran, Islamic Republic of
این جلسات هیچگونه خروجی نخواهند داشت فقط این برادران الکی خودشون را زحمت دادند و امدند در صورتیکه مطمعنا چیزی توش در نمیاد
مطلع
Iran, Islamic Republic of
درود بر رییس مقتدر اداره کار دهدشت جناب مهندس نمازی
بی شک با حضور اشخاصی چون ایشان که از بدنه کار میباشند و هماهنگگ با نماینده و مدیرکل چشم انداز امیدوار کننده ای در زمینه اشتغال و رونق کسب و کار میشود تصور کرد
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1