تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۴۲۸۹۱۰
 رییس اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

فروشگاه‌های زنجیره‌ای کانون تخلفات هستند / بسیج اصناف یاسوج کاری کرد کارستان

۰
کبنا ؛ رییس اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین تخلفات در فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام می‌گیرد.
به گزارش کبنا، علی ارشدی در نشست با رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان، فعالان اقتصادی کشور با اتحادیه‌های صنفی بازاریان، ابراز داشت: در ایام مبارزه با کرونا نزدیک به ۹۰ روز بیش از ۸۰ درصد کسبه را تعطیل کردیم.
  رئیس اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد 91 اتحادیه داریم، و 32 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب و تعدادی هم بدون پروانه کسب فعالیت دارند.
  این مسوول در اصناف، اذهان داشت: اصناف به بن بست رسیده تا جایی که در یاسوج با کاهش تعداد اتحادیه‌ها مواجعه شدیم وبه دلیل عدم درآمد اتحادیه‌ها مجبور به ادغام اتحادیه‌ها شدیم.
وی با تقدیر از بسیج اصناف کشور در جهت پیگیری و مشکلات مالیاتی اصناف، اذهان داشت: رئیس اتحادیه کشوری که پروانه فروشگاه‌های زنجیره‌ای را صادر می‌کند خودش اتحادیه کشوری را اداره می‌کند.
ارشدی با اشاره به بیشترین تخلفات در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، افزود: در همه جا اعلام کرده‌ام افرادهای بی سواد نیر گزارشی از تخلفات این فروشگاهها گرفته و هرگاه این فروشگاه‌ها را تعطیل و پلمپ کردیم بعد از ظهر باز شده و این چه مافیایی هست که فروشگاه‌های بزرگ فوراً باز می‌شوند، اگر تخلف در کشور اسلامی است از هر طرفی محکوم است.
 ارشدی ادامه داد: از فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم خرید نمی‌کنم چون می‌دانم فروشگاه‌های کوچک نان آور خانواده‌های دردمند و نیازمند است، اما فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای یک خانواده ثروتمند می‌چرخند.
 رئیس اتاق اصناف ابراز داشت: اگر ما فروشنده یک کالا هستیم خریدار هزاران کالا هستیم و هیچ بازاری از گرانی کالا رضایت ندارند.
 وی با بیان اینکه ما خودمان تابع قانون هستیم اما شرایط الان حساس است، افزود: ضمن اینکه اصناف هیچ باری روی دوش دولت ندارد در در همه مواردبار سنگین دولت را به دوش می‌کشد تا جایی که بازرسان و اتحادیه‌ها و بسیج اصناف در ایام کرونا سنگ تمام گذاشتند.
 رئیس اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به زحمات بازرسان و روسای اتحادیه‌های صنفی و هیات مدیره آنها اظهار کرد: مدیریت بسیج اصناف شهرستان بویراحمد با برنامه ریزی و تلاش‌های شبانه روزی خود و همکارانشان نقش مهمی در کنترل و ساماندهی اصناف داشتند و کاری کردند کارستان.
 در ادامه فرمانده بسیج اصناف شهرستان بویراحمد با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی گشت‌های نظارتی گفت: قریب به سه ماه که خدمتگذار مردم و اصناف بودم فرمان مقام معظم رهبری را در راستای حضور بسیجیان در بازار را با همکاری و مشارکت اتاق اصناف مرکز استان و بازرسی اصناف طی گشت‌های مشترک با دستگاههای نظارتی نقش مهمی را ایفا کردیم.
کرمی با بیان اینکه پیگیری و روند کنترل قیمت‌ها، گرانفروشی و احتکار را در دستور کار داشتیم اظهار داشت: بسیج اصناف نظارت کامل بر رصد کنترل قیمت‌ها و کالاهای قاچاق دارد تا جایی که برخوردهای قانونی به همت بازرسان اصناف و تعزیرات حکومتی اعمال شد.
وی با اشاره به پیگیری و رصد کالاهای اساسی و مورد نیازمردم افزود: در مدت این سه ماه بیش از ۱۲۰۰ واحد صنفی را بازرسی نموده که با اکثرواحد های صنفی بدون پروانه کسب و گرانفروشی و عدم رعایت مسائل بهداشتی برخورد و پلمپ شدند.
فرمانده بسیج اصناف بویراحمد با اشاره به برنامه‌های مهم و جهادی اصناف در ایام ۲۲ بهمن ماه خاطر نشان کرد: با همکاری اتحادیه‌های صنفی یک حرکت جهادی و انقلابی در مدارس و روستاهای حومه در بحث مرمت و بازسازی منازل مسکونی خدمات ارزنده‌ای را به مردم ارائه می‌دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کلا در کشور باباخص در استان تهران فروشگاه جانبو و کورش خیلی دارند.مخصوصا جانبو و افق کورش و جدیدا هم تا حدودی فروشگاههای رفاه و اتکا و هفت و وین مارکت
همه چيز درباره واكسن كرونا

همه چيز درباره واكسن كرونا

  سخنگوي دولت : در حال حاضر واكسن ساخت ستاد اجرايي به تست انساني رسيده است. موسسه رازي ...
عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

: فضای مجازی فضایی است که به‌عنوان قلمرو سایه فرض شده و به کناری گذاشته شده است. امروز ...
تصويرگراني سبد غذايي در پايان پاييز

تصويرگراني سبد غذايي در پايان پاييز

روز دوشنبه مركز آمار نرخ تورم در آذرماه را اعلام كرد كه بر اساس آن نرخ تورم ماهانه، نقطه ...
1