تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۴۲۸۵۵۵
با فرمان حسن نگین تاجی رییس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت

آغاز مرحله جدید مبارزه با زمین‌خواری در کهگیلویه و بویراحمد / آرامستان‌های خانوادگی یاسوج محصور شد / تذکر جدی دستگاه قضا به شهرداری یاسوج

۰
کبنا ؛حسن نگین تاجی رییس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای صیانت از انفال و منابع طبیعی، اولین اقدام محصور نمودن آرامستان‌ها در یاسوج آغاز شد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، محصور شدن و تحدید حدود آرامستان‌های شمال شهر، اولین قدم برای ساماندهی آرامستان ها و در عین حال حفظ اراضی ملی از تصرفات غیر مجاز است.
خبرهایی که از هفته‌ی گذشته، پس از نشست مشترک شورای پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق بیت المال، تاکنون بر روی خروجی سایت دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت، حاکی از مبارزه با هر گونه تصرفات در اراضی انفال، منایع طبیعی و محیط زیست است.
حرکتی جهادی که برای رفع تصرف از مقدار 12 هکتار از تنگه‌ی دیل در شهرستان گچساران انجام گرفت محدود نبوده و دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با یک کار علمی و برنامه ریزی شده، در بخش دیگری برای حفاظت از این منابع اقدام کرد. 
حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه محصور سازی آرامستان محمودآباد، اظهار کرد: محصور شدن و تحدید حدود آرامستان‌های شمال شهر، اولین قدم برای ساماندهی آرامستان‌ها و در عین حال حفظ اراضی ملی از تصرفات غیر مجاز است.
مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد وجود آرامستان‌ها در شمال شهر یاسوج را تهدید کننده سلامت مردم عنوان و بیان کرد: وجود آرامستان‌ها در شمال شهر یاسوج ضمن ایجاد مشکل ترافیکی، هم معماری ظاهری شهر را نا زیبا می‌کند و هم سبب آسیب به ذخیره گاه‌های آب شرب و کشاورزی مردم، و در آینده تهدید کننده‌ی سلامت مردم است.
وی با اشاره به این که اقدام دستگاه قضایی با حضور نهادهای متولی انفال مانند منابع طبیعی و حضور مقتدر نیروی انتظامی در سلسله اقدامات ساماندهی آرامستان ها ادامه خواهد یافت، افزود: در مراحل بعدی این حرکت جهادی، آرامستان کنار تپه نورالشهدا و پس از آن آرامستان واقع شده در پارک جنگلی و به همین ترتیب آرامستان‌های شمالی شهر ساماندهی خواهند شد.
قاضی القضات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: مصوبات شورای پیشگیری و شورای حفظ حقوق بیت المال در سنوات گذشته بر این بوده که ضمن احترام به اموات  خود اهالی و متولیان نسبت به محصور سازی آرامستان‌ها اقدام کرد.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار این که در همین راستا درخصوص محصور نمودن آرامستان ها، جلساتی در دادگستری و استانداری برگزار، و مردم حاضر شده بودند نسبت به دیوار چینی آرامستانها جهت جلوگیری از تصرفات مازاد واگذاری اقدام نمایند، اما چنین اقدامی صورت نگرفت، بنابراین دستگاه قضایی خود مستقیماً وارد عمل شده و با نظارت میدانی بر تحدید حدود آرامستان‌ها، زمینه صیانت از انفال را فراهم آورده و از حقوق عامه دفاع می‌کند.

در این زمینه سید عیسی حسنی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: خدا را شکر مردم ما خود، پیشتاز ساماندهی آرامستان ها هستند و در مراحل بعد، آرامستان های دیگری که در شمال شهر یاسوج، تنگه ی مهریان و غیره وجود دارند ساماندهی، و حدود آنها که توسط نهادهای متولی مشخص و تحدید حدود عملی خواهند شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد درخصوص ویژگی‌های خاص این اقدامات اظهار داشت: پس از تحدید حدود آرامستان‌ها به وسیله دستگاه های بیل مکانیکی، در جهت صیانت از انفال توسط منابع طبیعی، گودبرداری برای کاشت درخت پشت این حدود های مشخص شده اقدام خواهد شد.
حسنی در پایان  ضمن یادآوری این نکته که در استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ بالا بودن مهر، محبت و عاطفه بین اقوام و طوایف و اقوام و خویشان، درگذشتگان از جایگاه خاص و ویژه‌ای نزد مردم برخوردار هستند و مردم برای اموات خود احترام خاصی قائل‌اند، افزود: به شهرداری و نهادهای متولی توصیه می نمایم هرچه سریعتر نسبت به انجام کارهای مربوط به جایگزینی آرامستان بزرگ شهر یاسوج، اقدامات لازم را انجام دهند تا مردم از سردرگمی رهایی یابند.
نام شما

آدرس ايميل شما

عماد
Iran, Islamic Republic of
واقعا خیلی جالبه. این اراضی ملی هستش حالا اومدن تصرف کردن وقبرستونش کردن. حالا بجای جلوگیری وبازگرداندن منابع ملی، براشون تعیین حدود کردیم. البته جای تشکر ازنهادهای قضایی ومنابع طبیعی داره. یعنی قانون از حق ملی بگذره که اقایون بیشترتصرف نکنن. بازهم خوبه. ولی تخریب طبیعت دربکرترین نقطه شهر وازطرفی ایجاد قبرستان بالای آب شرب شهرفاجعه است...
United Arab Emirates
با تشکر از مدیریت محترم دادگستری
با توجه ب اینکه آرامستان پارک جنگلی طایفه ... واقعا زیبایی طبیعت را کمرنگ نموده و بر سلامتی و بهداشت آب شرب، شهر تاثیر منفی دارد لذا شایسته است در اسرع وقت نسبت به پلمپ این آرامستان اقدام مقتضی صورت گیرد تا سلامت شهروندان و طبیعت بیشتر ازین متضرر نشود.
انقلابی
ببخشید نمیخوان یه فکری به حال آقای خاص بکنند
Iran, Islamic Republic of
اه بر شما با بیل و لودر بجان طبیعت افتادید میدونید چقدر ضربه زدید چرا با درخت محصور نکردین شما مسئول هستین یا دشمن طبیعت اول چند متر کنده کاری بعد دیوار
Iran, Islamic Republic of
قبرستان شاهقاسم اگه در وسط طبیعت نیست کجاست
نکنه تافته جدا بافته است
اگه بخاطر مردم و ملت و خاک این وطن هستین از قبرستان شاه قاسم شروع کنین اگه راست میگین و دلسوز هستین
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1