تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۵۹
کد مطلب : ۴۲۸۱۵۸
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

بهره مندی از تسهیلات کرونا در کهگیلویه و بویراحمد محدودیتی ندارد

۰
کبنا ؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهره مندی از تسهیلات کرونا (برای کسب و کارهای آسیب دیده از این بیماری) در استان هیچ محدودیتی ندارد و بانک‌ها در امر پرداخت این تسهیلات تسریع کنند.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری روز چهارشنبه (12 آذر ماه 99) در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، با تبریک روز جهانی معلولین و روز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: تسهیلات ویژه کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا ظرفیت بسیار خوبی است که دولت برای حمایت از واحدهای تولیدی و رونق اشتغال قرار داده است.
وی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه این تسهیلات باید پای کار باشند و بانک‌های عامل با کارگشایی باید سرعت بیشتری برای پرداخت این تسهیلات به مردم داشته باشند.
استاندار کهیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از آیتم‌های ارزیابی ما از بانک‌های استان در سال جاری پرداخت همین تسهیلات ویژه کسب و کارهای آسیب دیده است.
کلانتری بیان کرد: هم اینک محدودیتی در پرداخت این تسهیلات وجود ندارد و تاکنون ۴ هزار و ۹۲۱ نفر برای دریافت تسهیلات کرونایی در این استان در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند که میزان اشتغال حاصل از پرونده آن‌ها ۶ هزار و ۹۳۸ نفر است.
وی ابراز داشت: تسهیلات درخواستی این تعداد پرونده متقاضیان ۶۷ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ متقاضی موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند و اشتغال حاصل از این تعداد پرونده سه هزار و ۶۷۶ نفر بوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حدود ۳۰ میلیارد تومان به متقاضیان تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است.
کلانتری با اشاره به اینکه تسویه بدهی بدهکاران بانکی تا پایان آذر ماه ۱۳۹۹ به تعویق افتاده، افزود: انتظار می‌رود بانک‌های استان در این زمینه نیز همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.
وی تاکید کرد: دشمنان سخت‌ترین و شدیدترین تحریم‌ها را به ناحق علیه ملت ایران روا داشته‌اند و ملت به علت پایبندی به ارزش‌ها و قانون اساسی در مقابل این همه ظلم مصمم ایستاده است.
وی عنوان کرد:  انتظار می‌رود بانک‌های استان در این زمینه نیز همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه دشمنان سخت‌ترین و شدیدترین تحریم‌ها را به ناحق علیه ملت ایران روا داشته‌اند، تصریح کرد: ملت ایران به علت پایبندی به ارزش‌ها و قانون اساسی در مقابل این همه ظلم مصمم ایستاده است.
وی خاطرنشان کرد: شرایط دریافت تسهیلات کرونایی در شرایط کنونی‌کشور، برای رفاه حال مردم بسیار تسهیل یافته است.
استاندار تاکید کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده سیستم نظام بانکی کهگیلویه و بویراحمد آمادگی کامل و لازم برای پرداخت تسهیلات کرونایی به متقاضیان را داراست.
کلانتری بانک‌های انصار، بانک پارسیان، بانک تجارت، رفاه کارگران، سپه، صادرات ایران، ملت و ملی را به عنوان بانک‌های پرداخت کننده این تسهیلات معرفی کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش، گفت: یک هزار میلیارد ریال به تکمیل ۶ طرح سفر ریاست جمهوری و اعضای هیات دولت در سال ۹۵ به این استان اختصاص یافت.
وی افزود: این طرح‌ها در حوزه راه، آب و فاضلاب، بیمارستان، میراث فرهنگی و دیگر موارد است.

کلانتری عنوان کرد: این اعتبار به دستور ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته و به زودی در استان جذب خواهد شد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این ۶ طرح تا پایان سال تکمیل خواهند شد و برای اجرای آن‌ها باید همه پای کار باشند.
به گزارش کبنا، شرایط دریافت تسهیلات کرونایی در شرایط کنونی‌کشور، برای رفاه حال مردم بسیار تسهیل یافته است.
شرایط دریافت این تسهیلات به ترتیب برای کمتر از ۱۶ میلیون تومان سفته فرد متقاضی یا چک متقاضی لازم است و نیازی به ضامن ندارد و برای ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومان وثیقه سفته و یا یک چک با یک ضامن نیاز دارد. همچنین برای وام ۴۸ تا ۱۶۰ به دو ضامن و ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون سه ضامن نیاز دارد و برای وام ۲۰۰ تومان به بالاتر بنا به تشخیص بانک وثایق متعارفی که معمولاً بانک‌ها دریافت می‌کنند، مورد نیاز است.  بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته سیستم نظام بانکی کهگیلویه و بویراحمد آمادگی کامل و لازم برای پرداخت تسهیلات کرونایی به متقاضیان را داراست. بانک‌های های پرداخت کننده تسهیلات شامل بانک‌های انصار، بانک پارسیان، بانک تجارت، رفاه کارگران، سپه، صادرات ایران، ملت و ملی هستند.
حجت الاسلام حسن روحانی در تاریخ 23 مرداد سال 95 به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1