تاریخ انتشار
شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب : ۴۲۸۰۱۶
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خبر داد؛

ریزش آوار و خسارت به ۳ خانه روستایی به علت باران‌های شب گذشته در باشت

۰
کبنا ؛مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از ریزش آوار و خسارت ۳ خانه روستایی به دلیل بارش‌های اخیر و آبگرفتگی در شهرستان باشت خبر داد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمراستان کهگیلویه و بویراحمد؛ طی بارش‌های شب گذشته تعداد ۱۴ عملیات آبگرفتگی انجام گرفت که از این تعداد ۱۲ مورد در شهرستان باشت و دو مورد در شهرستان دنا بوده است، در سه مورد از این حوادث با اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC مبنی بر ریزش آوار در روستای کوشک ظفر شهرستان باشت بلافاصله دو تیم امدادی به محل وقوع حادثه اعزام و ضمن ایمن‌سازی و ارزیابی صحنه حادثه مشخص گردید بر اثر بارندگی دو روز گذشته در شهرستان باشت سقف خانه‌های قدیمی و کاهگلی روستایی دچار شکاف شده  و ریزش آب و بخشی از دیوار این منازل نیز ریزش کرده  است.
در این حادثه خوشبختانه به کسی آسیب نرسید و نجاتگران جمعیت هلال احمرضمن ارزیابی و خارج سازی وسایل و لوازم خانه مذکور نکات و توصیه‌های ایمنی را یاد آور شدند و اقلام امدادی مورد نیاز در اختیار حادثه دیدگان قرار گرفت.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد؛ همه توان امدادی این جمعیت آماده خدمت‌رسانی در صورت نیاز می‌باشد و علاوه بر پایگاه‌های ثابت و سیار هلال احمر، ۳۱ تیم امداد و نجات متشکل از ۱۲۴ نفر امدادگر و نجاتگر نیز در آماده‌باش هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۳۱ خودروی کمک‌دار و ۳۵ موتور لجن‌کش و کف‌کش برای تخلیه آب منازل  استفاده خواهد شد.
 مدیر عامل هلال احمر استان با بیان اینکه آمادگی‌های لازم برای مقابله با سیل وجود دارد، از آماده سازی تیم‌های عملیاتی و سرویس و تعمیرات دوره‌ای تجهیزات امدادی و  راه‌اندازی پایگاه‌های زمستانی هلال احمر از ۱۵ آذر خبر داد.
وی گفت: پیرو هشدارهای سازمان هواشناسی و اعلام بارندگی، از روزهای قبل هماهنگی‌های لازم صورت گرفت که تجهیزات مورد نیاز در این شرایط  بررسی شود و یک طرح عملیاتی برای مقابله با وقوع سیل احتمالی ارائه شود و همچنین اطلاعاتی از جمله اطلاعات جامع جمعیتی نیز از شهرستان‌ها دریافت شده و محلی مناسب و کارشناسی شده را جهت اسکان اضطراری مهیا نموده‌اند، که در صورت وقوع سیلاب در هر یک از شهرستان‌ها، افراد حادثه دیده اسکان داده شود. و اقلام ضروری در این شرایط در انبارهای امدادی مهیا است و در صورت لزوم در اختیار حادثه دیدگان قرار خواهد گرفت.
جهان‌بین با اعلام شماره تلفن ۱۱۲ گفت: به مردم توصیه می‌کنیم که اگر مشکل خاصی رخ داد با شماره تلفن ۱۱۲ ارتباط برقرار کنند و توصیه‌های امدادی را جدی بگیرند. همچنین توصیه می‌کنیم که اخبار را از منابع رسمی پیگیری کرده و به شایعات در فضای مجازی توجهی نکنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

فرمانده کل سپاه گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای آشکارترین تقابل خشن نظام سلطه برای جلوگیری ...
از واکسن کرونا چه خبر؟

از واکسن کرونا چه خبر؟

مراحل تست واکسن شامل مرحله آزمایش پیش بالینی است که دانشمندان واکسن جدید را بر روی سلول ...
برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها گفتند: این مسیر ...
1