تاریخ انتشار
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۴۲۷۷۶۹
در نشست ستاد کرونا و شورای سلامت کهگیلویه مطرح شد

عروس و دامادها بازداشت می‌شوند / تشکیل 5 کمیته برای اجرای طرح شهید سلیمانی در کهگیلویه / آمار مبتلایان دیشموک سیر صعودی گرفت

۰
کبنا ؛نشست ستاد کرونا و شورای سلامت کهگیلویه بدون حضور علیرضا اتابک فرماندار این شهرستان که گفته شد، کرونا گرفته است برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز ( شنبه 1 آذر ماه 99) بدون حضور علیرضا اتابک فرماندار کهگیلویه، نشست ستاد کرونا و شورای سلامت شهرستان کهگیلویه برگزار شد. علیرضا اتابک به کرونا مبتلا شد. رسانه‌ها از او به دلیل برگزاری تودیع و معارفه بخشداران چاروسا که در یک فضای بسته و بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شده بود، انتقاد کردند. این در حالی که مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد بارها تاکید کرده‌اند که با مدیران خاطی در بحث عدم رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ستاد کرونا برخورد خواهند کرد.
به گزارش کبنا، شهرستان کهگیلویه در وضعیت قرمز قرار دارد و روز به روز این بیماری در این شهرستان فراگیرتر می‌شود. تصمیمات ستاد کرونا در شهرستان کهگیلویه نیز همانند سایر شهرستان‌ها و استان‌ها خیلی کارساز نبوده‌اند. «حضور مسئولان در مراسم‌های غیرضروری» موضوعی است که حجت الاسلام و المسلین وحدانی‌فر امام جمعه دهدشت به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: «رفتار مسوولان بر همکاری مردم تأثیر دارد وقتی مسوولی در تجمعات و مراسمات غیر ضروری شرکت دارد یعنی به مردم می‌گوید خبری نیست مردم نیز با سهل انگاری از قضیه عبور می‌کنند.»

دورهمی‌های تمجیدی به کنترل کرونا کمک نمی‌کند
 
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امام جمعه کهگیلویه امروز در شورای سلامت شهرستان با بیان اینکه امروز در شرایط جنگ قرار داریم اما هنوز در باور برخی مسوولان و مردم گنجانده نشده است، اظهار داشت: اعمال همه محدودیت‌های کرونایی باید با جدیت و قاطعیت انجام شود.
 امام جمعه کهگیلویه تصریح کرد: در برخورد با متخفان صنفی گاهی جدیت وجود ندارد و تعطیلی صنوف با تبعیض روبرو است اینها بررسی و دقت شود.
 وی با بیان اینکه مدیران جلسات تمجیدی دورهمی را تمام کنند، افزود: وضعیت به گونه‌ای است که اگر کنترل نشود فاجعه به بار می‌آید همه خود را مسؤول و موظف به همکاری در اجرای برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها بدانیم.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر تصریح کرد: رفتار مسؤولان بر همکاری مردم تأثیر دارد وقتی مسؤولی در تجمعات و مراسمات غیر ضروری شرکت دارد یعنی به مردم می‌گوید خبری نیست مردم نیز با سهل انگاری از قضیه عبور می‌کنند.
وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی‌های متناقض نیز مردم را دچار سردرگمی می‌کند، تصریح کرد: برخی با مصاحبه‌های غیر تخصصی کرونا را فضای جولان سیاسی کرده‌اند! اجازه دهید مسؤول متخصص در این زمینه مصاحبه و اظهارنظر کند.
 رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با انتقاد از بی‌توجهی صاحبان مجالس عروسی و عزاداری نسبت به وضعیت قرمز کرونایی گفت: مراسمات فاتحه خوانی و عروسی زحمات چند ماهه را به باد داده است.
 وی ادامه داد: روز گذشته در مسیر چاروسا عروسی با جمیعیت بیش از 300 نفر در حال برگزاری بود این چه وضعی است؟ جلساتی برگزار می‌شود مصوبه‌هایی شکل می‌گیرد اما برای اینکه رقاصی خلاف شرع و نوازندگی عده‌ای تعطیل نشود از مصوبه می‌گذرند.
 وی همچنین بی‌توجهی دفاتر ثبت ازدواج را متذکر شد و گفت: دادستان در این موارد انقلابی ورود کند کار از نصیحت و توصیه گذشته باید با قوه قهریه برخورد صورت گیرد.
 حجت‌الاسلام وحدانی‌فر تأکید کرد: روحانیون، رسانه‌ها، اساتید و کارشناسان در این جنگ کمک کنند با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی واقعیات را به مردم برسانند امروز مهمترین معروف نهی از منکرهای کرونایی است.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت: کارت دعوت عروسی‌ها دعوت به مرگ است یعنی جان جامعه برایش اهمیت ندارد اینچنین افرادی زندان رفتن‌شان هم نباید اهمیت داشته باشد.
 وی نسبت به شلوغی مطب پزشکان، دفاتر ازدواج و طلاق و کافی‌شاپ‌ها هشدار داد و گفت: متاسفانه دورکاری مدیران نیز تفریحی شده است کارمند سر کار نمی‌آید اما در حاشیه رودخانه مارون تفریح کبابی راه انداخته است.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر افزود: برخی از مدیران بی‌خیال‌اند مدیری که نسبت به جامعه بی‌تفاوت باشد حق مسئولیت در جمهوری اسلامی ندارد امروز همه باید تعارف را کنار بگذاریم از همه امکانات و ظرفیت‌ها برای مقابله با بیماری استفاده کنیم.
 
عروس و دامادها بازداشت می‌شوند
 
دادستان کهگیلویه گفت: متولیان ذی‌ربط بانیان مجالس عروسی را شناسایی و معرفی کنند ما بدون تعارف برخورد می‌کنیم.
عبدالله سعادتیان امروز در هجدمین شورای سلامت شهرستان اظهار داشت: پلیس اطلاعات، شبکه بهداشت و سایر نهادها بانیان مراسمات و تجمعات غیر ضروری را شناسایی کنند ما بدون تعارف برخورد می‌کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه با بیان اینکه شناسایی و معرفی مخلان سلامت جامعه وظیفه ما نیست بلکه مواردی که معرفی شوند برخورد می‌کنیم تأکید کرد: اگر لازم باشد عروس و داماد هم بازداشت می‌شوند.
سعادتیان گفت: هر موردی که تهدید علیه بهداشت باشد معرفی شوند در برخورد کوتاهی نخواهیم داشت.
 این مسؤول با اشاره به اینکه دفاتر ثبت ازدواج مجاز به برگزاری مجالس با بیش از پنج نفر نیستند، افزود: در صورت تخطی این واحدها تعطیل می‌شوند.
 وی حضور مسؤولان در مراسم عزاداری و عروسی را یادآور شد و تصریح کرد: چه لزومی دارد مسؤولی که زیر ذره‌بین است در چنین مراسماتی شرکت کند، این باعث عادی شدن مسئله بین مردم می‌شود.
 دادستان کهگیلویه گفت: طرح شهید سلیمانی را به فال نیک می‌گیریم اگر مصوبات طرح اجرایی شود بازدهی خوبی هم خواهد داشت.
 وی با بیان اینکه سلامت مردم خیلی اهمیت دارد، افزود: در راستای حساسیت موضوع شعبه ویژه رسیدگی ب جرائم و تخلفات شورای سلامت تشکیل شده و شبانه‌روز پاسخگو هستیم.
 سعادتیان گفت: موارد زیادی برخورد صورت گرفته حتی درب کافه باغ‌های حاشیه شهر پلمب شد اما در جاهای دیگری راه‌اندازی کردند.
 وی ادامه داد: با وجود تعطیلی آرامستان‌ها متأسفانه مردم همکاری ندارند، مطب پزشکان نیز ازدحام جمعیت سلامت مردم را تهدید می‌کند.

رکوردزنی کرونا در کهگیلویه
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: یک چهارم موارد مثبت و یک پنجم فوتی‌های ناشی از کرونا در آبان ماه روی داد.
 محمدطاهر طیب‌زادگان امروز در نشست شورای سلامت که به ریاست معاون فرماندار برگزار شده بود اظهار داشت: سیاه‌ترین روزهای کرونایی شهرستان در آبان ماه رقم خورد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت:یک چهارم موارد مثبت و یک پنجم فوتی‌های کرونایی شهرستان مربوط به آبان ماه بود.
وی رکوردزنی تعداد بیماران بستری را از دیگر رویدادهای نامیمون یک ماه گذشته برشمرد و ادامه داد: بیماری به خارج از حوزه مرکزی گسترش یافت آمار مبتلایان دیشموک سیر صعودی گرفت و این ناشی از نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات بود.
طیب‌زادگان با اشاره به اینکه کهگیلویه جزء 54 شهرستان محدودیت سراسری قرار گرفت، افزود: دو هفته پایانی آبان ماه یکسری محدودیت‌ها اعمال شد و تأثیر خوبی در کاهش میزان بستری‌ها داشت.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه اذعان داشت: افزایش شدید بیماری و فوتی‌ها مؤید این است که بیماری کنترل نشده است.
وی با اشاره به رویکرد جدید ستاد ملی مقابله با کرونا اجرای طرح محله و خانواده محور شهید سلیمانی را یادآور شد و افزود: انتظار می‌رود مطابق دستورالعمل اجرایی شود و همکاری لازم صورت گیرد.
طیب‌زادگان در واکنش به انتقاد یکی از پزشکان از وضعیت بیمارستان گفت: نسبت به مشکلات و کمبودها اشراف کامل داریم از همه ظرفیت‌های موجود برای خدمات‌دهی به بیماران استفاده می‌کنیم. مشکلات موجود مربوط به امروز نیست همین شخصی که انتقاد کرده روزی مسؤول بیمارستان بود و باید پاسخگوی وضعیت می‌بود اما امروز دنبال تنش‌زایی است.
وی در خصوص کمبود پزشک عفونی در بیمارستان گفت: در شرایط همه متخصصان موظفند بیماارن کرونایی را ویزیت کنند صرفا مربوط به پزشک عفونی نیست. اینکه همکاری تاکنون بیمار کرونایی ویزیت نکرده و در رسانه دنبال تنش باشد زیبنده مجموعه نیست.
تشکیل 5 کمیته برای اجرای طرح شهید سلیمانی در کهگیلویه

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه گفت: برای اجرای طرح محله و خانواده محور شهید سلیمانی پنج کمیته در شهرستان تشکیل می‌شود.
گام چهارم بسیج ملی با عنوان طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کوید 19 و به شیوه محله و خانواده محور ابلاغ شد.
 سید حمزه محقق‌زاده در توضیح این طرح گفت: با استفاده از ظرفیت هر خانه یک پایگاه سلامت از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی اجرایی خواهد شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه اظهار داشت: برای اجرای این طرح پنج کمیته این هفته در شهرستان تشکیل و وظایف هر کمیته به صورت جداگانه تعیین می‌شود.
 این مسوول، پیگیری روند بهبودی مبتلایان قطع زنجیره انتقال کرونا را از مهمترین اهداف طرح اعلام کرد.
 محقق‌زاده کمیته‌های پنج‌گانه را شامل حمایت و قرنطینه خانگی، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی، پایش و نظارت و تشکیل تیم‌های حمایتی مراقبتی نظارتی برشمرد و گفت: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج به عنوان فرمانده عملیات و فرماندار فرمانده قرارگاه تعیین شده است.
 وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت خودرویی و انسانی همه ادارات برای هر چه بهتر اجرا شدن طرح شهید سلیمانی ضرورت دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1